به گزارش جام جم آنلاین ، این خبر ارزش سهام شرکت کشتیرانی هند را حدود ۹ درصد افزایش داد که بزرگترین افزایش درصدی برای یک شرکت کشتیرانی از سپتامبر سال ۲۰۱۵ بوده است.
شرکت کشتیرانی هند در سال ۲۰۱۲ که تحریم های هسته ای غرب علیه تهران تشدید شد و دریافت پوشش بیمه برای حمل نفت و گاز و سایر کالاها را دشوار کرد، سفر به ایران را متوقف کرد.
اما در پی امضای توافق هسته ای میان ایران و شش قدرت جهانی و اجرایی شدن برجام در ماه ژانویه که رفع تحریمهای اقتصادی را به همراه داشت،P&I Clubs که معمولا بازار نفتکش را بیمه می کند، قادر شد پوشش اتکایی مجدد را از سوی بازارهای غیرآمریکایی دریافت کند.
«بی بی سینها»، مدیرعامل شرکت کشتیرانی هند در مصاحبه تلفنی به رویترز گفت: سطح پوشش اتکایی اخیرا به ۱۰۰ میلیون یورو (۱۱۱.۳۰ میلیون دلار) افزایش یافته که نسبتا بالا بوده و سطح قابل ملاحظه ای از حمایت را فراهم می کند.
شرکت کشتیرانی هند ماه جاری از یکی از نفتکش های سوئزماکس برای حمل یک محموله نفتی برای پالایشگاه دولتی هندوستان پترولیوم (HPCL) از ایران استفاده خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت کشتیرانی هند اظهار کرد هنوز درباره اینکه کدام نفتکش به ایران می رود تصمیم گرفته نشده است.
این شرکت با HPCL، شرکت بهارات پترولیوم (BPCL) و شرکت پالایشگاه و پتروشیمی مانگلور (MRPL) برای حمل نفت از ایران قرارداد داشته است.
به گفته بی کی، نامدو مدیر پالایشگاه های هندوستان پترولیوم، این شرکت ماه میلادی جاری پس از سه سال که طی آن بیمه برای پالایشگاه های فرآوری کننده نفت ایران وجود نداشت، واردات نفت از ایران را ازسرمی گیرد.
بی کی داتا، مدیر پالایشگاه های بهارات پترولیوم هم تایید کرد این شرکت قصد دارد ماه جاری یک محموله نفتی از ایران وارد کند با اینهمه از نفتکش ویتو که با پرچم پاناما تردد می کند، استفاده خواهد کرد.
واردات نفت هند از ایران در سال مالی که از اول آوریل آغاز شده است، به بالاترین میزان در هفت سال اخیر صعود خواهد کرد و پالایشگاه های هندی حداقل ۴۰۰ هزار بشکه در روز نفت از ایران خریداری خواهند کرد.
ایران در حال حاضر با استفاده از نفتکش های خود عمده نفت مورد نیاز هند را تامین می کند.
بعضی از پالایشگاه های هندی مانند نفت اسار و ریلاینس اینداستریز واردات نفت ایران با استفاده از نفتکش های سایر کشورها را آغاز کرده اند.
مدیرعامل شرکت کشتیرانی هند امیدوار است برداشته شدن تحریم ها، تجارت میان ایران و هند را افزایش دهد. این شرکت پس از اینکه سه سال ضرر خالص متحمل شد در سال مالی ۲۰۱۵-۲۰۱۴ به سود بازگشت.
شرکت کشتیرانی هند قصد دارد با اختصاص ۱۰ میلیارد روپیه (۱۴۸.۴۲ میلیون دلار) برای هزینه سرمایه در سال مالی جاری تا مارس سال ۲۰۱۷، ناوگانش را توسعه دهد و برای این منظور قصد دارد کشتی های دست دوم خریداری کند تا بتواند سریعتر از آنها استفاده کند.
منبع: ایسنا
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در استودیوی «جامپلاس» میزبان دکتر اسفندیار معتمدی، استاد نامدار فیزیک و مولف کتب درسی بودیم
سیر تا پیاز حواشی کشتی در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با عباس جدیدی مطرح شد
حسن فضلا...، نماینده پارلمان لبنان در گفتوگو با جامجم:
دختر خانواده: اگر مادر نبود، پدرم فرهنگ جولایی نمیشد