تعامل رسانه‌های جبهه مقاومت، یک الزام مستمر

موضوع آزادی و آرمان فلسطین، نقطه عطف و اشتراک ملت‌های مسلمان است. این موضوع به یکی از برنامه‌های روتین و همیشگی شبکه‌های آزادیخواه و رسانه‌های جبهه مقاومت تبدیل شده است. در این میان، رسانه ملی همسو با رسانه‌های جبهه مقاومت، سعی در افشای چهره واقعی رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین داشته و دارد.
کد خبر: ۹۱۸۶۹۲
تعامل رسانه‌های جبهه مقاومت، یک الزام مستمر

برعکس رسانه‌های جبهه مقاومت، بسیاری از رسانه‌های غربی، عربی و عبری در سال‌های اخیر سعی داشته‌اند با انواع تاکتیک‌های رسانه‌ای، توجه کشورهای اسلامی را از بیت‌المقدس به عنوان قطب‌نمای جهان اسلام به سمت داخل کشورهای اسلامی و درگیری‌های موجود در آن معطوف کنند.

رسانه ملی و به طور اختصاصی شبکه العالم به عنوان یکی از شبکه‌های جبهه مقاومت همیشه تلاش داشته با این توطئه رسانه‌ای مقابله کند و جهت قطب‌نمای توجه مسلمانان و بلکه افکار عمومی جهانیان را به سوی فلسطین نگاه دارد.

تعامل و همگرایی میان رسانه‌ای جبهه مقاومت با رسانه ملی بخصوص شبکه‌های برون‌مرزی عرب‌زبان با موضوع فلسطین بسیار خوب و امیدوارکننده است.

امروزه دو نوع گفتمان در میان دولت‌ها و ملت‌های منطقه در قبال رژیم صهیونیستی وجود دارد؛ یکی گفتمان حاکم و دیگری گفتمان غالب. گفتمان حاکم مربوط به موضع رسمی برخی حاکمان کشورهای عربی و غیرعرب منطقه است که در تلاشند سیاست سازش با رژیم صهیونیستی را بسط دهند و قطار عادی‌سازی روابط با این رژیم را سرعت بخشند. گفتمان غالب مربوط به افکار عمومی آنهاست که برخلاف تبلیغات و ترویج رسمی روند عادی‌سازی روابط، مخالفتی آشکار با هرگونه ارتباط بارژیم صهیونیستی دارند. رسانه‌های جبهه مقاومت همواره با تولید خبر، مستند و تحلیل‌های محتوایی به گفتمان غالب کمک کرده‌اند. این دوگانگی را باید مرهون عملکرد رسانه‌های جبهه مقاومت دانست. درحالی ‌که رسانه‌های مروج گفتمان حاکم، دارای بیشترین پشتیبانی مالی و تجهیزاتی هستند. رسانه‌های جبهه مقاومت با کمترین امکانات توانسته‌اند روی افکار عمومی تأثیر قابل توجهی گذاشته و علیه رژیم صهیونیستی روشنگری کنند. به عنوان نمونه‌ای از موفقیت رسانه‌های جبهه مقاومت می‌بینیم، وقتی ترکیه با رژیم صهیونیستی توافق‌نامه سازش امضا می‌کند، حتی برخی مسئولان حماس و بسیاری از نخبگان جهان اسلام به این اقدام ترکیه اعتراض کردند.

با حلول ماه مبارک رمضان، خبرنگاران و برنامه‌سازان شبکه العالم برای تهیه‌ گزارش، خبر و دریافت نظر و مواضع مسئولان رسمی، علما، روسای احزاب و مردم عادی در کشورهای اسلامی و غیراسلامی بسیج شدند. در این مدت بیش از صد مورد اعلام موضع از نخبگان، سیاستمداران و اندیشمندان مسلمان علیه رژیم صهیونیستی و مخالفت با روند سازش برخی حاکمان کشورهای منطقه با این رژیم تهیه و آماده پخش شد.

امسال نیز تهیه گزارش‌های مستند و خبری و اعلام مواضع تنها به شخصیت‌های مسلمان منوط نشد و گزارش‌های قابل توجهی از برخی نواب پارلمان اروپا، شخصیت‌ها، احزاب و سازمان‌های مردم‌نهادی که با رژیم صهیونیستی دارای زاویه هستند، تهیه و پخش شد. همچنین تعدادی کلیپ و میان‌برنامه تولیدی با موضوع قدس و فلسطین تهیه شد. تعداد گزارش‌های امسال چنان زیاد شد که در هفته منتهی به روز قدس برخی برنامه‌ها تنها به یک‌‌بار پخش بسنده کردند تا گزارش‌های خبری و تولیدی بیشتری روی آنتن العالم برود. به عنوان نمونه، یکی از برنامه‌های موفق این شبکه، مقایسه مواضع و سخنان امسال برخی سران و حاکمان کشورهای اسلامی با سیاست‌ها و رویکردهای سال‌های گذشته آنها در موضوع فلسطین و رژیم صهیونیستی بود؛ مستندی که چرخش برخی حاکمان و شخصیت‌های عربی را به سمت سازش با آن رژیم بروشنی نمایش می‌دهد.

دکتر سیداحمد سادات

مدیر شبکه العالم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها