ضرورت توجه مجلس دهم به فرهنگ و بودجه رسانه ملی

در پی اظهارات علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی ویژه خبری سه‌شنبه شب گذشته عزت‌الله ضرغامی، رئیس اسبق این سازمان توضیحاتی را ارائه کرد.
کد خبر: ۹۱۲۱۷۸

در بخشی از این توضیحات آمده است: سازمان ایده‌آلی که به اعتقاد شما باید با 12ـ 10 هزار کارمند اداره شود، با 28 هزار کارمند در سال 83 تحویل شد.

ضرغامی در ادامه آورده است: اقدامات گسترده و فراوان در طول دهه 83 تا 93؛ از قبیل افزایش ایستگاه‌های فرستنده‌های تلویزیونی از 2500 به 7500 ایستگاه، تکمیل شبکه‌های استانی سیما، راه‌اندازی شبکه‌های جدید پرس‌تی‌وی، هیسپان‌تی‌وی، آی‌فیلم و شبکه‌‌های نسل دوم قرآن، مستند، ورزش، نمایش، پویا، تماشا، بازار، سلامت، نسیم و HD، نیاز به جذب و آموزش نیروی انسانی ماهر داشت. همچنین اصلاح پایه حقوق کارمندان براساس ضوابط و مقررات قانونی و از محل اعتبار اضافه‌کار و رشد سالیانه ضریب حقوق کارکنان دولت و عادلانه شدن دریافتی بدنه کارکنان بویژه در استان‌ها و بازنشستگان عزیز سازمان، اقدام به تأخیر افتاده و لازمی بود که با مطالعه و مقایسه با سایر دستگاه‌ها انجام گرفت. با توجه به این‌که بخش اعظم تولید سازمان، مستقیما توسط بدنه‌ کارکنان انجام می‌گیرد؛ هنوز جای توجه بیشتری به این موضوع وجود دارد. رئیس اسبق سازمان صداوسیما در پایان تاکید کرده است: براساس نامه‌ رسمی جناب آقای تاجگردون، رئیس محترم کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در سال 93؛ حداقل اعتبار موردنیاز رسانه ملی برای انجام فعالیت‌های ابلاغی 3260 میلیارد تومان و 162 میلیون یورو است. متأسفانه با احتساب درآمدهای سازمان فقط نیمی از این اعتبار تائید شده، محقق شده است. انتظار می‌رود با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در مورد اهمیت فرهنگ، مجلس دهم بتواند جبران مافات مجالس هشتم و نهم را در مورد بودجه صداوسیما انجام دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها