معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد:

مشکل آب معدنی دماوند برطرف شده است

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران گفت: آب معدنی و آب آشامیدنی هر کدام ویژگی‌های متفاوتی دارد و بر اساس اعلام آخرین اعلام وزارت بهداشت مشکل آن برطرف شده است.
کد خبر: ۸۴۶۰۶۰
مشکل آب معدنی دماوند برطرف شده است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، محمدرضا ممدوحی تبریزی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بحث آب معدنی دماوند یک اشتباهی روی داده بود، الان آنچه که عرضه می‌شود،‌ آب آشامیدنی است.

وی با اشاره به اینکه استاندارد آب آشامیدنی با آب معدنی متفاوت است، گفت: در کنترل اولیه، آب آشامیدنی تولیدی آب معدنی دماوند با ویژگی‌های آب معدنی کنترل شده بود.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران ادامه داد: مغایرت موجود در کنترل‌ها مربوط به این بود که استانداردهای آب معدنی با آب آشامیدنی تعریف نشده بود، اما وزارت بهداشت در بررسی‌ها و کنترل‌های بعدی گفت که مشکلات آب معدنی برطرف شده است.

این مسئول تصریح کرد: چون نام شرکت آب معدنی دماوند، آب معدنی است، شاید این تصور وجود دارد که هر بطری که پر می‌شود، آب معدنی است،‌ اما آب معدنی و آب آشامیدنی هر کدام ویژگی‌های متفاوتی دارد و بر اساس اعلام آخرین اعلام وزارت بهداشت مشکل آن برطرف شده است.

این مسئول با اشاره به اظهارات رئیس سازمان ملی استاندارد در زمینه اینکه اگر آب معدنی مشکلی داشته باشد، جمع‌آوری می‌شود، گفت: چون روشن شد که مشکلی نبود، این کار انجام نشد و امیدواریم که بعدا نیز مشکلی نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه هیچگاه مشکلی در داخل خود شیر روغن نبوده است، افزود: روغن پالم را برخی از واحدها در فرآورده‌های لبنی اضافه کرده بودند که آن هم شناسایی شد و الان هیچ محصولی دارای روغن پالم نیست، مگر اینکه در خود محصول وجود روغن تعریف شده باشد.

ممدوحی خاطر نشان کرد: آب‌لیموها به لحاظ طبیعی بودن دارای اشکال است، و میزان لیموی تولیدی لیمو با تولید آب لیمو همخوانی ندارد و در این بحث آن است که یا آب لیمو به صورت صنعتی تولید و یا میزان لیموی آب لیموها کافی نیست.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به اینکه واحدهای دارای استاندارد بدون رعایت کیفیت و واحدهایی که استاندارد ندارند، هر دو یکی هستند، اضافه کرد: متاسفانه تعزیرات در نظر گرفته شده برای واحدهایی که استاندارد دارند، ولی رعایت نمی‌کنند، بازدارنده نیست به همین دلیل اقدام دوباره به این تخلفات صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه استاندارهای بدون نشانه نیز اجازه تولید نیز داده نمی‌شود، گفت: واحدی که علامت را جعل کرده است، مجازات سنگین و بازدارنده دارد.

این مسئول در زمینه بحث فرآورده‌های نفتی نیز گفت: بحث فرآورده‌های نفتی که چند ماه پیش واگذاری کنترل آن به استاندارد واگذار شده است، از همان زمان، آزمایش‌های لازم انجام و نسبت به کنترل آنها اقدام می‌شود.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران ادامه داد: در زمینه واردات نیز کنترل‌های لازم نیز انجام و در جامعه نیز اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در سازمان ملی استاندارد مسئولیت نظارت بر کالای استاندارد از سازمان ملی استاندارد به خود مردم توزیع شود و خود مردم با آن آشنا شوند و مطالبه‌گری از سوی مردم باشد.

ممدوحی با اشاره به اینکه باید کالاها مطابق با استاندارد باشد، افزود: از طرفی با سازمان حمایت از تولیدکنندگان نیز تفاهم‌نامه است تا نسبت به کنترل بازار اقدام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها