هر ساله مسافران و گردشگران بسیاری، استان گیلان را به‌واسطه جاذبه‌های طبیعی آن به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند. این در حالی است که زیرساخت‌های گردشگری این استان چندان مهیا نیست و گردشگران نیز صرفا به خاطر بهره بردن از مواهب طبیعی به این استان سفر می‌کنند. هرچند کمبود زیرساخت‌ها مشکلات بسیاری را برای آنان به لحاظ اقامت و استفاده از جاذبه‌های گردشگری فراهم می‌سازد.
کد خبر: ۸۴۱۶۶۱
ضرورت توسعه زیرساخت‌های گردشگری در گیلان

ورود هر گردشگر را می‌توان یک فرصت و امکان برای توسعه منطقه تلقی کرد، اما در صورت نبود خدمات مطلوب گردشگری، این فرصت تبدیل به تهدید خواهد شد و تبعات سویی به بار خواهد آورد. در همین ارتباط، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان در حالی از بازدید بیش از 15هزار گردشگر خارجی از این استان در نیمه اول سال خبر می‌دهد که معتقد است: زیرساخت لازم برای اقامت و خدمات‌رسانی مناسب با توجه به حجم بالای مسافران به خصوص در ایام پیک سفر در این استان فراهم نیست لذا ورود بخش خصوصی در این بخش ضروری است.

رضا علیزاده با اشاره به ضرورت ایجاد زیرساخت‌های لازم گردشگری نظیر هتل و مجتمع‌های گردشگری در استان می‌افزاید: 80 هتل، 22 هتل آپارتمان، 73 مجتمع گردشگری و اقامتی، 46 مهمانپذیر، 880 خانه مسافر و 221 واحد پذیرایی در استان گیلان دارای مجوز و زیر نظر میراث فرهنگی مشغول فعالیت هستند که این تعداد مراکز اقامتی باتوجه به حجم گردشگر کافی نیست.

معاون گردشگری میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری گیلان نیز با اشاره به نقش گردشگری در رونق اقتصادی استان می‌گوید: گیلان دارای جاذبه‌های متعدد در حوزه‌های تاریخی گردشگری و فرهنگی است‌ لذا باید از این مواهب خدادادی بهره لازم را ببریم.

به گفته حمیدرضا آذر‌پور، وجود جاذبه‌های گردشگری در توسعه گیلان بسیار تاثیرگذار است، ولی ما متاسفانه برای توسعه این صنعت در گیلان و به حرکت درآوردن چرخ‌های اقتصادی آن، از تمام قابلیت‌های موجود خود استفاده نکرده‌ایم.

جبار کوچی‌نژاد، رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که تمام دستگاه‌ها نظیر حمل و نقل هوایی، زمینی، ریلی، راه و خدمات شهری نقش موثری در توسعه گردشگری دارند، می‌گوید: به دنبال آن هستیم که در برنامه ششم توسعه با تصویب قوانین مناسب برای تامین منابع مالی، گام‌های موثری به منظور ایجاد اشتغال و درآمد پایدار در حوزه گردشگری استان گیلان برداریم.

لیلا غلامی - ‌جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها