این روزها هرکسی که یک ماشین سواری خریده است، توی خیابان‌های شهر راه افتاده و مسافر جابه‌جا می‌کند. غافل از این‌که رانندگی تاکسی راه و روش دارد.
کد خبر: ۸۳۷۸۸۶
هزار آداب تاکسیرانی

به قول قدیمی‌ها: هزار آداب دارد تاکسیرانی، هواپیما که نیست، تِر تِر برانی. حالا ما می‌خواهیم چند تا از این هزار آداب تاکسیرانی را به طنز به شما آموزش دهیم:

ـ هرچه می‌توانید بیشتر کرایه بگیرید. کاری کنید که مسافر دفعه آخرش باشد که سوار تاکسی می‌شود. تاکسی اصولا وسیله حمل‌ و نقل گرانی محسوب می‌شود. مگر پول بنزین و لاستیک و خرج زن و بچه ارزان است که کرایه تاکسی ارزان باشد.

ـ هرچقدر بیشتر مسافر سوار کنید، بهتر است، سعی کنید همیشه سه مسافر جلو و هشت مسافر عقب تاکسی جا بدهید. این نشانه ظرفیت بالای شماست.

ـ توی تاکسی بحث سیاسی و اجتماعی راه بیندازید و وقتی بحث داغ شد، یکی از مسافرها را به خاطر مخالفت با نظرات کارشناسی راننده از ماشین بیرون بیندازید. این‌طوری هم تاکسی خلوت‌تر می‌شود، هم عناصر نامطلوب و فرصت‌طلب جامعه تنبیه می‌شوند.

ـ داخل ماشین سیگار بکشید و دود آن را به‌صورت مسافران فوت کنید. ترجیحا تمام شیشه‌ها را هم بالا بکشید، تا همه مسافران بتوانند از نیکوتین سیگار شما نهایت حظ و بهره را ببرند. حتی اگر بعضی از مسافران شما مشکلات تنفسی دارند، این دود برایشان خوب است؛ چون در مقابل هوای آلوده شهر واکسینه می‌شوند.

ـ فقط مسافر دربستی سوار کنید، چه معنایی دارد به خاطر دو زار هی پای نازنینتان را روی ترمز فشار دهید. این کار باعث می‌شود کشکک زانوی پای چپ شما آب بیاورد. آخر برای کی؟ برای چی؟ برای مسافری که قدر شما را نمی‌داند و آخرش سر چند هزار تومان ناقابل که شما به‌حق، بیشتر از نرخ مصوب از او کرایه گرفته‌اید، چانه می‌زند؟!

ـ رادیوی تاکسی را روی موج مناسب برای هر مسافر تنظیم کنید. اگر مسافرتان پیر است: رادیو جوان، اگر مسافرتان ورزشکار است: رادیو فرهنگ. اگر مسافرتان بیمار است: رادیو سلامت. اگر مسافرتان عزادار است: رادیو صبا. اگر مسافرتان خدای‌نکرده چیزی مصرف می‌کند: رادیو ورزش. در ضمن اگر مسافر محترم با هیچ‌یک از رادیوها ارتباط برقرار نکرد، پاشایی با صدای بلند، توصیه همیشگی به رانندگان باحال است.

ـ در تابستان هیچ‌وقت کولر ماشین را روشن نکنید. کولر برای قشنگی روی ماشین نصب ‌شده و جزو لوازم تزئینی محسوب می‌شود. اصلا این وسیله به‌جز هدر دادن بنزین، هیچ کارایی دیگری ندارد. می‌توانید کولر را بفروشید و دو تا رینگ خوشگل روی چرخ‌های جلو بیندازید.

علیرضا لبش - جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها