هنرمندان جوان در شهر فیروزه ایران

این روزها نیشابور، شهر خیام و عطار و کمال‌الملک، میزبان هنرمندان نو ظهوری است که برای بیست و دومین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان گردهم آمده‌اند. 190 هنرمند جوان از 31 استان کشور به این دوره جشنواره تجسمی جوانان راه یافته‌اند که در کارگاه‌های دو روزه جشنواره در رشته‌های نقاشی، طراحی، خوشنویسی، نگارگری، حجم، عکاسی، پوستر، کاریکاتور و تصویرسازی با یکدیگر رقابت می‌کنند و در پایان جشنواره برگزیدگان معرفی می‌شوند. در این جشنواره، 27 هنرمند شاخص مسئولیت کارگاه‌ها و داوری را در رشته‌های نه گانه بر عهده دارند.
کد خبر: ۸۳۳۶۸۱
هنرمندان جوان در شهر فیروزه ایران

خوش‌شانسی نیشابور

بیست و دومین دوره این رویداد برای هنرمندان جوان 15 تا 24 سال، از سوی دفتر هنرهای تجسمی با همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها تا 19 شهریور در دانشکده هنر نیشابور برگزار می‌شود.

هنر بومی با نگاه جهانی

پیش از آغاز افتتاحیه این مراسم ـ که روز شانزدهم شهریور در نیشابور برگزار شد ـ علی مرادخانی، معاون هنری وزیر ارشاد در پیامی به این رویداد نوشت: امروز لازم است هنرمندان جوان در عهد جوانی، هنر بومی را با نگاه جهانی شناسایی و معرفی کنند. بیست و دومین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان، فرصتی است تا جوانان هنرمند، چگونگی حضور مؤثر در جریان هنر معاصر را تجربه و زمینه حضور بیش از پیش هنر ایرانی ـ اسلامی را با مشخصه‌های بومی در هنر جهانی فراهم کنند.

موهبت‌ها و زیان‌های اقتصاد هنر

رضوان صادق‌زاده، دبیر این دوره از جشنواره نیز گفت: در سال‌های اخیر، فروش و حراج آثار هنری در مسیر و سمت و سوی آثار هنری جوانان موثر بوده است. زمانی که اقتصاد هنر حوزه‌های هنر را قبضه می‌کند، علاوه بر تاثیر مثبتی که می‌تواند بر این حوزه بگذارد احتمال بیراهه بردن آثار را نیز در پی دارد.

صادق‌زاده با تاکید بر ضرورت خلاقیت و نوآوری در هنر جوانان افزود: اقتصاد هنر و فروش آثار هنری اهمیت دارد، اما در مواردی که متاسفانه امروز بیشتر دیده می‌شود، تمرکز و توجه اصلی بر اقتصاد هنر، خلاقیت و نوآوری را در آثار هنری جوانان کمرنگ و تهدید می‌کند. بنابراین رویدادهایی مانند جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان که رویکرد آموزشی و کارگاهی دارد می‌تواند فرصتی برای نمایش نوآوری و خلاقیت جوانان باشد.‌ دبیر بیست و دومین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان ادامه داد: در این دوره از جشنواره، تعداد دانشجویان فعال هنر افزایش چشمگیری داشته است که می‌تواند بیانگر امید به قوت گرفتن بخش ساختاری و زیربنایی هنر باشد.‌ باید تا پایان هفته منتظر ماند و دید از میان 190 هنرمند جوان حاضر در این رویداد ملی، کدام می‌توانند نام خود را مطرح و در آینده ماندگار کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها