روز شنبه در بیش از 80 شهر جهان تجمعاتی در حمایت از برنامه اقدام مشترک برگزار شد. این گردهمایی‌ها که «راهپیمایی صلح» نام گرفت، در پاسخ به تبلیغاتی بود که تندروهای غربی علیه جمع‌بندی مذاکرات در وین انجام می‌دهند. تلاش‌هایی که به گفته محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، با بودجه 150 میلیون دلاری تندروها در راستای راهبرد ایران‌هراسی پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۸۲۶۵۳۳
پاسخ صلح‌طلبانه به رسانه‌های جنگ‌طلب

تبلیغات لابی‌های صهیونیستی مخالف توافق هسته‌ای وین، معمولا در رسانه‌های جریان اصلی آمریکا بازتاب می‌یابد. رسانه‌هایی که یا رسما تریبون حزب جمهوریخواه به‌شمار می‌رود، یا اسپانسرهای آنها سرمایه‌داران برجسته نزدیک به تل‌آویو هستند و با توجه به منافع صهیونیست‌ها، علیه مذاکرات هسته‌ای و جمع‌بندی آن در قالب برجام تلاش می‌کنند. این رسانه‌ها عمدتا تلاش دارند گروه‌های سیاسی ایالات متحده، سناتورها و اعضای مجلس نمایندگان آمریکا را تحت‌تاثیر خود قرار داده و مانع رأی مثبت کنگره آمریکا به برجام و در نتیجه، اجرایی‌شدن آن شوند.

در مقابل این رسانه‌های جریان اصلی که براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته، توانسته‌اند طی 30 روز، جمعیت 17درصدی مخالفان توافق در میان افکارعمومی آمریکا را به 33درصد افزایش دهند، روز شنبه ایرانیان خارج از کشور در اقدامی خودجوش و با تکیه بر شبکه‌های اجتماعی، رودرروی رسانه‌های جریان اصلی قرار گرفته و این رسانه‌ها را وادار کردند در کنار تبلیغات ضدتوافق، تجمع آنها در دفاع از برجام در کشورهای مختلف جهان را نیز پوشش دهند. نکته جالب توجه اینجاست که حرکت اخیر این ایرانیان، یکی از معدود تجمعاتی است که در همراهی با نظام سیاسی کشورمان و علیه تندروهای غربی صورت گرفته و نشانی از اتحاد ایران علیه جنگ‌طلبانی دارد که همچنان تلاش می‌کنند در زمین «ایران‌هراسی» بازی کنند. واقعیت این است که طی سال‌های گذشته تجمعاتی که به نام ایرانیان خارج از کشور تحت‌تاثیر فضای ایران‌هراسی برگزار می‌شد، عمدتا با محوریت سازمان‌های تروریستی بود و به همین دلیل از سوی رسانه‌های غربی بزرگنمایی می‌شد، اما حالا ایرانیان با قرارهای اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی، تجمعاتی خودجوش و منسجم در شهرهای مختلف جهان برگزار کردند تا نشان دهند گروهک‌های تروریستی که سال‌هاست علیه برنامه هسته‌ای کشورمان تبلیغات می‌کنند، نمی‌توانند نماینده مناسبی برای ایرانیان بیرون از خاک کشورمان باشند.

فارغ از این‌که برگزاری چنین کمپین‌ها و تجمعاتی می‌تواند بر رأی سناتورهای جمهوریخواه و دموکرات درباره برجام اثرگذار باشد یا نه، نکته مهم اینجاست که استفاده ایرانیان از شبکه‌های اجتماعی در کارزاری تبلیغاتی علیه رسانه‌های جریان اصلی که 150میلیارد دلار بودجه جذب کرده‌اند تا بهتر بتوانند افکارعمومی آمریکا را به تهران بی‌اعتماد کرده و بر طبل جنگ‌طلبی بکوبند، حاکی از استیصال رسانه‌های قدرتمند آمریکایی در برابر امواج شبکه‌های اجتماعی است. همان رسانه‌هایی که به‌گونه‌ای قطره‌ای و نه سیل‌آسا، پیام اقلیت‌ها در جهان امروز را به‌گوش افکارعمومی در فضای بین‌الملل رسانده و می‌توانند بزرگ‌ترین دسیسه‌چینی‌های رسانه‌ای علیه یک کشور یا مذاکراتی کم‌نظیر در عرصه جهانی را خنثی کنند.

مصطفی انتظاری هروی

سیاسی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها