آنچه که به‌عنوان بیانیه یا تفاهم‌نامه روز سه‌شنبه در وین منتشر شد، هم‌اکنون در داخل کشورمان به‌دقت مورد بررسی قرار گرفته است تا بتوان آن را در راستای تامین هرچه بیشتر منافع ملی کشور مورد استفاده قرار داد.
کد خبر: ۸۱۷۲۷۴
بررسی دقیق «جمع‌بندی مذاکرات» در مجلس

آنچه که فعلا تحت عنوان فکت‌ شیت ایرانی از این بیانیه منتشر شده و به برخی از مهم‌ترین بندهای این متن اشاره دارد، نشان می‌دهد در جمع‌بندی مذاکرات، هم نکات مثبت و قابل دفاع وجود دارد و هم بسیاری موارد که باید مورد بحث و بررسی دقیق‌تر قرار گیرد بنابراین به‌نظر می‌رسد برای ارزیابی آنچه در وین به‌دست آمده، باید بند بند این متن مورد مطالعه کارشناسی قرار گیرد.

در همین راستا از روز سه‌شنبه که بیانیه وین قرائت شد، نمایندگان مجلس چه به‌صورت فردی و چه جمعی، کار روی این متن را آغاز کرده‌اند و مجلس تلاش دارد تا با همکاری تیم مذاکره‌کننده در تعامل نزدیک و بحث مشترک، موارد موردنظر خود را در این خصوص منتقل کند.

آنچه در ارزیابی اولیه از برنامه اقدام مشترک می‌توان گفت، این است که این متن در ابعاد اجرایی ابهامات زیادی دارد که نمایندگان با بررسی دقیق جمع‌بندی صورت گرفته از مذاکرات، پیشنهادهای خود را در این رابطه ارائه می‌کنند.

اسماعیل کوثری - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها