رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: مسائل و مشکلات بازارچه‌های مرزی زیاد است، بنابراین نباید از ظرفیت‌های آنها غافل شویم.
کد خبر: ۸۰۸۰۳۸

نورالله حسن‌زاده در اولین میز تخصصی بررسی مشکلات و راهکارهای صادرات از خوزستان به عراق که 23 خرداد در محل اتاق بازرگانی اهواز برگزار شد، افزود: موضوع ساماندهی مرزهای خوزستان از چند سال گذشته مطرح است و هر سال تکرار می‌شود و متاسفانه با این که بارها به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده‌ایم، اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

وی گفت: ما به عنوان متولی بخش تولید باید بیشتر وقت خود را برای تولید صرف کنیم. بعد از انقلاب، سرمایه‌گذاری‌های زیادی توسط دولت در خوزستان انجام شد که از آن جمله می‌توان به صنایع پتروشیمی، فولاد، نیشکر و دیگر صنایع اشاره کرد. به مرور زمان، بخشی از این صنایع به بخش خصوصی واگذار شد و امروز توسط این بخش اداره می‌شوند.

حسن‌زاده تصریح کرد: توان بالایی در صنایع استان وجود دارد که می‌توان درآمدهای خوبی از آن به دست آورد. امروز در صنعت پتروشیمی بسیار خوب، در بخش پوشاک درحد قابل قبول و در بخش مواد غذایی بسیار ضعیف عمل شده است.

همچنین به دلیل نبود زنجیره‌های پایین دست در صنعت پتروشیمی، کالاها به صورت خام صادر و در کشورهای دیگر بسته‌بندی و به کالاهای دیگری تبدیل می‌شوند.

حسن‌زاده اظهار کرد: متاسفانه در بخش تولید مشکلاتی دیده می‌شود که به شرایط فعلی کشور مربوط است. به عنوان مثال سیستم بانکی ما به دلیل مشکلات و کمبود منابع مالی تسهیلات کمی پرداخت می‌کند و این یکی از مشکلات است. تعطیلی گاه به گاه مرزها از دیگر مشکلات است. در ایام تعطیلی که فعالیت در مرزها متوقف می‌شود، حجم زیادی از کامیون‌ها با کالاهای فراوان بلاتکلیف می‌مانند.حسن‌زاده گفت: تولید کنندگان ما با سرمایه‌گذاری در کشور عراق می‌توانند ضمن تامین نیازهای عراق، بازار پایدار و درآمد فراوانی به دست آورند./ ایسنا

خانه پدری استاد شهریار تعمیر می‌شود

خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان‌آباد در استان آذربایجان شرقی مرمت می‌شود.

فرزین حق‌پرست مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اعلام این خبر افزود: سال گذشته در نخستین جشنواره فرهنگی و هنری «یک روز با حیدربابای شهریار» تفاهم‌نامه‌ای با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و یک خیر فرهنگی امضا شد که براساس آن موظف شدیم با تخصیص اعتبار این خیر فرهنگی مسئولیت نظارت و مرمت خانه پدری استاد شهریار را متقبل شویم.وی یادآور شد: اما به دلیل مشکلاتی که مقاطعه‌کار مربوط برای این خیر به وجود آورد، عملیات بازسازی به صورت کامل انجام نشد. از این رو اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی، طی مناقصه‌ای، بخشی از بازسازی خانه را در روزهای اخیر به پیمانکار واگذار کرده است و ادامه عملیات بعد از طی مراحل قانونی در اسرع وقت آغاز می‌شود. مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی، شخصیت استاد شهریار را هویتی گرانمایه برای کشور عنوان کرد و گفت: هرآنچه از استاد شهریار به یادگار مانده است باید حفظ شود و برای نسل‌های آینده باقی بماند.

وی افزود: روستای تاریخی خشکناب و خانه پدری استاد شهریار نیز هویت استاد شهریار به حساب می‌آیند، پس حفاظت و صیانت از آنها یک وظیفه عمومی است.وی خاطرنشان کرد: آب و هوای خوش، قرار گرفتن کوه حیدربابا و خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب، این منطقه را به یکی از ظرفیت‌های بکر گردشگری تبدیل کرده است./ جام جم- تبریز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها