جام جم سرا- بر اساس مطالعه‌ای جدید، شستن ظروف خانه با دست به جای استفاده از ماشین ظرف‌شویی می‌تواند احتمال بروز انواع آلرژی نظیر آسم و اگزما را در کودکان کاهش دهد.
کد خبر: ۸۰۲۸۳۲
ماشین ظرف‌شویی عامل افزایش آلرژی و آسم در کودکان

دکتر «بیل هسلمر»، سرپرست گروه تحقیق در بیمارستان اطفال کوئین سیلویا کشور سوئد، در این باره می‌گوید: «ما صرفاً رابطه بین شیوه‌های ظرف‌شویی و احتمال خطر بروز آلرژی را مورد آزمایش قرار دادیم، و یافته‌هایمان بخوبی مطابق با نظریه رعایت بهداشت بود. بدین ترتیب ما نتیجه گرفتیم که شست‌وشوی ظروف با دست با افزایش احتمال قرارگیری در معرض میکروب‌ها مرتبط است، چراکه موجب تحریک سیستم ایمنی بدن و متعاقباً آلرژی کمتر در کودک می‌شود.»

طبق نظریه «رعایت بهداشت»، مواجهه بچه در سالهای اول عمرش با میکروب‌ها موجب می‌شود تا سیستم ایمنی بدن او بهتر کار کند.

به گفته محققین بررسی‌های قبلی نشان داده است که شستن ظروف با دست مانند ماشین ظرف‌شویی نمی تواند میکروب‌های روی ظروف را پاک کند و این موجب تماس بیشتر کودک با میکروب‌ها و در نتیجه تحریک سیستم ایمنی و کاهش آلرژی در وی می‌گردد.

در تحقیق جدید، هزار خانواده سوئدی که بچه های ۸-۷ ساله داشتند از نظر وجود علائم آسم و آلرژی و اگزما در کودک، خانواده و همچنین عادات شست‌وشوی ظروف در خانه مورد بررسی قرار گرفتند. این بررسی نشان داد در ۱۲ درصد خانواده‌های تحت مطالعه که ظروف خانه‌شان با دست شسته می‌شد احتمال بروز علائم حساسیت در کودک خانواده نصف آنهایی بوده که در منزلشان از ماشین ظرف‌شویی استفاده می‌کردند. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
م
United States
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
۰
۰
حالا ماشین ظرفشویی عامل آلرژی وآسم هست یا نیست؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها