مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور گفت: با افزایش ۴.۲ درصدی رشد جمعیت در سال ۹۳ در مقایسه با سال قبل آن شاهد رشد ملایمی بودیم و افزایش شدیدی نداشتیم.
کد خبر: ۷۹۴۱۶۳
جمعیت ایران رو به افزایش است

علی اکبر محزون در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما افزود: در سال 93 آمار موالید یک میلیون و 534 هزار و 361 نفر بوده که این رقم در مقایسه با سال قبل از آن که یک میلیون و 471 هزار و 826 ولادت ثبت شده در حدود 63 هزار نفر افزایش داشته است.

وی گفت: این مقدار رشد نیز در پی هشدارهایی که در زمینه شیوع تک فرزندی، تأخیر در ازدواج و فرزند آوری در جامعه منتشر شد به وجود آمده است.

محزون افزود: همچنین در مقایسه این آمار با پتانسیل باروری در می یابیم که با جمعیت خانم های در سن باروری ( 15-49 سال) که در دهه 60 ؛ ده میلیون و پانصد هزار نفر بودند؛ 2 میلیون و 200 هزار ولادت در سال داشتیم که این رقم با افزایش دو برابری در دهه 90 و رسیدن به تعداد 22 میلیون و 400 هزار نفر، فقط یک میلیون و 380 ولادت را در پی داشته است.

وی گفت: در حقیقت با مقایسه این آمار شاهد کاهش 3.5 برابری موالید در دو دهه بوده ایم.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی گفت: از هر هزار خانم در سن باروری، 214 ولادت در دهه 60 ثبت شده که این تعداد در دهه 90 به 62 ولادت کاهش یافت، از این رو آمار رو به رشدی را در زمینه زاد و ولد مشاهده نمی کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مهلا
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
۰
۰
خدا رو شكر. گزارشی مخفیانه از مهاجران ناخوانده داشته باشید كه جوان 20 ساله انها 4-5 بچه دارند .و وحشتناك طبق توصیه ها بچه تولید می كنند در استانهای جنوب كشور
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها