خبر سلامت

کاهش آسیب‌های فکی با استفاده از تجهیزات ایمنی در رانندگی

بستن کمربند ایمنی تا 60 درصد، وجود کیسه هوا در اتومبیل تا 25 درصد و استفاده توأم از آنها تا 85 درصد احتمال آسیب‌های وارد شده به ناحیه فک و صورت را هنگام تصادفات جاده‌ای کاهش می‌دهد.
کد خبر: ۷۹۳۲۲۷

دکتر محمد بیات، رئیس انجمن جراحان دهان فک و صورت ایران در گفت‌و‌گو با جام‌جم‌ با بیان این خبر گفت: یکی از مسائل و مشکلاتی که در حال حاضر در بخش‌های اورژانس بیمارستان‌ها شاهد آن هستیم مراجعه مصدومان ناشی از حوادث رانندگی است که دچار شکستگی‌ها و آسیب‌های جدی در ناحیه فک و صورت شده‌اند که از مهم‌ترین آنها، آسیب‌های وارد شده در ناحیه چشم، راه‌های تنفسی و دندان‌های فرد است. برخی از این صدمات مانند آسیب‌های وارد شده به چشم به نابینایی فرد منجر می‌شود و گاهی اوقات، میزان این آسیب‌ها و تخریب صورت چنان شدید است که بازسازی آن تقریبا غیرممکن است؛ به‌عنوان مثال، آسیب وارد شده به ظاهر صورت می‌تواند شرایط زندگی اجتماعی بیمار را مختل کند، به طوری که فرد دیگر نمی‌تواند به زندگی عادی خود برگردد. این مساله، ضرورت رعایت موارد پیشگیری از این‌گونه صدمات مانند استفاده از کمربند ایمنی و کیسه هوایی برای رانندگان اتومبیل و همچنین کلاه ایمنی برای موتورسواران و دوچرخه‌سواران را بیشتر مشخص می‌کند.

تنوع در یک وعده غذایی به کبد آسیب می‌زند

از چیدن سفره‌های رنگین پرهیز کنید و فقط یک نوع غذا بخورید؛ چراکه تنوع در مصرف غذا با چیدن سفره‌های رنگین به کبد و معده آسیب می‌رساند.

به گزارش ایسنا، اشرف‌الدین گوشه‌گیر، متخصص طب سنتی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با تاکید بر پرهیز از مصرف غذاهای مختلف در یک وعده غذایی گفت: انسان تا وقتی گرسنه نشده، نباید غذا بخورد.

وی افزود: بر اثر پرخوری و مصرف بیش از حد مواد غذایی، شاهد فساد غذایی در معده می‌شویم که برای سلامت مضر است. باید پس از ناهار نیز به مدت نیم تا یک ساعت استراحت کرد. این مساله به هضم غذا کمک می‌کند و مانع بروز بیماری‌های معده می‌شود. همچنین بعد از مصرف غذا باید چند قدم پیاده‌روی کرد تا به وسیله تحرک، غذا به‌ طور کامل در معده قرار گیرد و به هضم آن کمک شود.

کاهش مصرف نمک برای رفع پف زیر چشم

دلایل ارثی و سبک زندگی در ایجاد پف زیر چشم موثر است. در این خصوص کاهش مصرف غذاهای پرنمک و کافئین‌دار به رفع این عارضه کمک می‌کند.

علی حسینی، متخصص طب سنتی در گفت‌وگو با فارس گفت: دلیل پف زیر چشم ممکن است عامل ژنتیک و ارثی باشد. گاهی نیز به دلیل سبک زندگی فرد است، به‌عنوان مثال افرادی که دارای پف زیر چشم هستند به اندازه کافی نمی‌خوابند. وی افزود: مصرف غذاهای پرنمک نیز در طول روز باعث ایجاد این عارضه می‌شود که به دنبال آن فرد نیاز به نوشیدن مقدار زیادی آب پیدا می‌کند. همچنین نداشتن تحرک و ورزش نکردن نیز از دلایل پف زیر چشم عنوان شده است. البته وجود برخی بیماری‌ها مثل بیماری‌های آلرژیک یا مزمن سینوسی نیز باعث بروز این عارضه می‌شود.

وی تاکید کرد: گذاشتن پد یا پنبه آغشته با شیر روی چشم به دلیل داشتن اسید لاکتیک موثر است و کیسه چای سبز نیز در این زمینه موثر شناخته شده چون مواد شیمیایی ضد التهابی دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها