وزیر آموزش و پرورش گفت: هم اکنون آموزش و پرورش به ۴۰ هزار نیروی انسانی جدید نیاز دارد در حالی که تاکنون حتی یک نفر نیز به کارکنان آموزش و پرورش اضافه نشده است.
کد خبر: ۷۹۰۸۸۹
فانی: ۴۰ هزار نیروی جدید نیاز داریم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی اصغر فانی عصر امروز در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی و با حضور مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور افزود: سال گذشته حدود 25 هزار نفر از کارکنان آموزش و پرورش سراسر کشور بازنشسته شدند و در این حال در سال تحصیلی 94 ـ‌ 93 دویست هزار نفر به تعداد دانش آموزان کشور اضافه شد که فقط همین میزان دانش آموز جدید مستلزم افزایش 15 هزار نفری تعداد نیروی انسانی آموزش و پرورش است که با توجه به تعداد افراد بازنشسته شده در سال گذشته در مجموع هم اکنون به 40 هزار نیروی انسانی جدید نیاز داریم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: این در حالی است که قرار است نخستین نیروی انسانی جدید در سال 1395 به آموزش و پرورش وارد شود.

وی گفت: به منظور کاهش هزینه های آموزش و پرورش بیشتر از 20 درصد پرداخت حق التدریسی کاسته شده است که توانسته ایم از این طریق یک هزار میلیارد تومان در هزینه های خود صرفه جویی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ساماندهی و بهسازی منابع انسانی از سیاست‌های اصلی آموزش و پرورش است افزود: یک میلیون نفر از کارکنان دولت هم اکنون در آموزش و پرورش شاغل هستند که از این نظر آموزش و پرورش از بزرگ‌ترین دستگاه‌های کشور است به همین خاطر استفاده بهینه از نیروی انسانی و به‌روزرسانی سطح آنان از سیاست‌های جدی ماست.

فانی با بیان اینکه توسعه و مشارکت در آموزش و پرورش از رویکردهای جدی این وزارتخانه است گفت: هم اکنون حدود 40 هزار دانش آموز را در مدارس غیردولتی سازماندهی کرده‌ و بدین ترتیب با پرداخت معادل یک سوم هزینه های مدارس دولتی این تعداد دانش آموز را تحت پوشش قرار داده ایم.

وی افزود: به مشارکت گذاشتن مراکز آموزشی با مؤسسات باتجربه آموزشی کشور از اقدامات بسیار مفید است که نخستین بار در تاریخ آموزش و پرورش کشور از ظرفیت بخش غیردولتی هم استفاده شد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: تمرکززدایی در آموزش و پرورش هم از سیاست‌های جدی ماست زیرا آموزش و پرورش دستگاهی به شدت تمرکزگراست و برای تمرکززدایی در این بخش اقداماتی صورت داده ایم اما به نتیجه قطعی نرسیده ایم.

فانی افزود: عملیاتی کردن بودجه آموزش و پرورش به منظور افزایش بهره وری منابع هم از سیاست‌ها و رویکردهای جدی ماست.

وی اضافه کرد: به ارتقای کیفیت مدیریت آموزشگاهی کشور نیز اهتمام داریم و معتقدیم که با مدیران توانمندتر می توانیم بهره وری را بالا ببریم و خوشبختانه در سال 1394 اجرای برنامه تعالی مدرسه را در 5700 مدرسه کشور آغاز کرده ایم و پیش بینی می کنیم با ادامه این برنامه بتوانیم مدارس را اساسی‌تر و استانداردتر اداره کنیم.

فانی افزود: هم اکنون بیش از 13 میلیون دانش آموز در کشور داریم که از این میزان مسئولیت 11 میلیون و 500 هزار دانش آموز با مدارس دولتی با در اختیار داشتن یک میلیون کارمند است و این در حالی است مدارس غیردولتی با بیش از یک میلیون و 200 هزار نیروی انسانی بقیه دانش آموزان کشور را پوشش می‌دهند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال 1394 سی و هشت هزار نفر از کارکنان آموزش و پرورش سراسر کشور بازنشسته می شوند.

وی افزود: هم اکنون به ازای هر دو معلم یک نیروی پشتیبانی در آموزش و پرورش وجود دارد که این، نسبت مناسبی نیست.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دو بخش آموزش و بهداشت در کشورهای مختلف دنیا به عنوان دو برنامه اساسی همواره مورد توجه است گفت: در دولت یازدهم خوشبختانه به بخش بهداشت توجه شده و مجلس شورای اسلامی نیز به بهداشت رسیدگی خوبی کرده است و امیدواریم تصمیم خوبی که مجلس شورای اسلامی برای بخش بهداشت گرفته است برای بخش آموزش کشور هم اتخاذ کند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اجرای سند تحول آموزشی کشور به اعتبار فوق العاده نیاز دارد و بدون منابع لازم قادر به تحول بخش آموزشی کشور نیستیم.

وی همچنین از رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست کرد که قانون مدارس غیردولتی کشور که هم اکنون دوره آموزشی‌اش مجدد تمدید شده است و این تمدید تا مرداد ماه امسال ادامه دارد دوباره تمدید و در صورت امکان دائم شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها