تحولی بی سابقه در پزشکی صورت گرفت

رمزگشایی از مغز با کاوشگرهای عصبی

در تحولی بی سابقه در علم پزشکی محققان دانشگاه «MIT» کاوشگرهای عصبی ساخته اند که با نفوذ به مغز پرده از رازهای مرکز فرماندهی بدن بر می دارند.
کد خبر: ۷۹۰۲۶۲
رمزگشایی از مغز با کاوشگرهای عصبی

این فناوری جدید ترکیبی از سه فاکتور نور، الکترونیک و دارو را در خود دارد تا دانشمندان با استفاده از آن بتوانند به طرز بی سابقه ای ابعاد مختلف مغز انسان را درک کنند.

در سال های اخیر ابزارهای نوینی برای کشف ناشناخته ها و دستکاری مغز انسان ارایه شده است.

برخی از آنها متکی بر تجهیزات الکترونیکی هستند، برخی از نور استفاده می کنند و برخی نیز بر بهره گیری از مواد شیمیایی یا همان داروها متکی هستند اما آنچه که محققان دانشگاه «MIT» ابداع کرده اند تلفیقی از این سه نگرش است.

«پالینا آنیکوا» از دانشمندان برجسته علم مواد در دانشگاه «MIT» فناوری جدیدی را ابداع کرده که دربرگیرنده این سه نگرش است.

کاربردی بودن این ایده جدید تا آن حد است که از آن به چاقوی معروف سوئیسی یاد می کنند، ابزاری کوچک که انبوهی از ابزارآلات را یک جا در خود دارد و برای استفاده در سفر یا موارد اضطراری کاربرد زیادی دارد.

آنچه که این محقق ارایه کرده کاوشگرهای عصبی هستند که درحالی که پرتوهای نوری را با خود حمل می کنند از تجهیزات الکترونیکی نیز استفاده کرده و در عین حال به لطف برخورداری از ریزکانال های مخصوص می توانند داروهایی شیمیایی را به درون بخش های مورد نظر مغز پمپاژ کنند.

این فناوری درحالی ابداع می شود که هم اکنون از سیم های فلزی یا الکترودهای سیلیکنی برای مطالعه نورون ها استفاده می شود اما این ایده جدید از هر جهت بر فناوری های فعلی برتری دارد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها