امسال ۱۲۴ میلیون جلد کتاب درسی توزیع شد

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به این‌که ۱۲۴ میلیون کتاب درسی چاپ و توزیع شده است، گفت: در ده رشته فنی و حرفه‌ای نیز استاندارد مهارت تولید کرده‌ایم.
کد خبر: ۷۸۱۹۸۶

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان افزود: امسال 700 عنوان کتاب در انتشارات مدرسه منتشر کرده‌ایم که 105 عنوان از این تعداد چاپ اول و 595 عنوان نیز تجدید چاپ بوده است؛ به عبارتی در هر سه روز یک بار یک کتاب چاپ اول داشته‌ایم و در هر روز دو کتاب تجدید چاپی منتشر کرده‌ایم.

وی با اشاره به چاپ و توزیع کتاب‌های درسی اظهار کرد: در این سال، مولفان کتب درسی برای 7000 نفر از مدرسان، دوره آموزشی برگزار کردند و یکی دیگر از کارها، تکمیل اجزای بسته آموزشی بود که راهنمای معلم را برای پایه چهارم و هشتم تولید کردیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی خاطرنشان کرد: 70 عنوان نرم‌افزار آموزشی به همراه کتاب‌های درسی منتشر کردیم که برای دوره ابتدایی و متوسطه اول 25 عنوان بود و برای فنی و حرفه‌ای نیز پنج عنوان سی‌دی تولید کردیم.

محمدیان بیان کرد: امسال هشت عنوان کتاب گویا برای دانش‌آموزان نابینا تولید شده است که اینها فقط خواندنی نیستند، برای نمونه درس فیزیک را نیز به کتاب گویا تبدیل کردیم که امسال برای نخستین بار بود که علاوه بر خط بریل، کتاب به سی‌دی نیز تبدیل شد.

وی یادآور شد: طرحی برای دانش‌آموزان ناشنوا داریم تا بتوانیم یک نوع زبان‌شناسی زبان ایرانی برای ناشنوایان را طراحی کنیم.رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اظهار کرد: درباره بحث توسعه مشارکت‌ها در اعتبار بخشی کتاب‌های هشتم و چهارم، همه استان‌ها را به مشارکت دعوت کرده‌ایم و همه کتاب‌ها از سوی سه گروه معلمان آن رشته، متخصصان و دانش‌آموزان و گروه‌های منتخب بررسی شد.

محمدیان خاطرنشان کرد: سال 93 برنامه درسی ملی را که برای دوره دوم متوسطه باید آماده کنیم، پیش‌نویس اسناد آن را تولید کردیم که در سال 94 اهداف، عناوین درس و سرفصل‌های دروس دوره دوم متوسطه را برای تصویب به شورای عالی آموزش و پرورش ارائه می‌دهیم و سعی می‌کنیم رشته‌های فعلی سامان‌بخشی جدیدی شود.

وی ابراز کرد: تلاش این است که در پایه دهم سه رشته داشته باشیم، یعنی علوم پایه، انسانی، فنی، فنی و حرفه‌ای و مهارتی و در پایه یازدهم و دوازدهم تفکیک شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی افزود: در سال 94 نیز تولید محتوای پایه نهم و پنجم در نظر گرفته شده است و برنامه‌ریزی برای تجدید نظر در پایه ششم و تولید محتوای پایه دهم در رشته‌هایی که جدید خواهند بود، پیش‌بینی شده است.

وی تاکید کرد: هدایت تحصیلی در پایه نهم اتفاق خواهد افتاد تا دانش‌آموزان بر اساس علاقه و استعداد و نیازها به یکی از سه شاخه تحصیلی هدایت شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها