۳۵ هزار واحد ساختمانی فرسوده و غیرمقاوم در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد به دلیل کمبود اعتبارات برای تعمیر و بازسازی بلاتکلیف مانده است.
کد خبر: ۷۶۸۷۱۰

به گزارش تسنیم، با توجه به کوهستانی و سخت‌گذر بودن بسیاری از مناطق این استان و افزایش قیمت تمام‌شده مصالح، بسیاری از منازل روستایی این استان از خشت و گل و سقف آنها از چوب درختان بومی از جمله سپیدار احداث شده است.

این خانه‌های خشت و گلی مقاومت چندانی ندارد و حتی یک شب خوابیدن در این مکان‌ها دل و جرات می‌خواهد، ولی اگر آمار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد مبنی بر وجود 35 هزار ساختمان فرسوده در روستاهای این استان را به فرض هر منزل به طور میانگین 3 نفر در نظر بگیریم هر شب 105 هزار نفر در این استان در ساختمانی میان مرگ و زندگی سر بر بالش می گذارند که فقط نام پناهگاه را یدک می‌کشد.

معاون بهسازی و نوسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفت: 35 هزار واحد مسکن روستایی کم‌دوام و بی‌دوام در این استان وجود دارد.

سهراب‌ اصالت‌زاده افزود: برای بهسازی هر واحد مسکن بی‌دوام روستایی 300 میلیون ریال نیاز است که دولت باید در این زمینه چاره‌اندیشی کند زیرا در غیر این‌صورت و با وقوع احتمالی یک بلای طبیعی، شاهد فاجعه بزرگی هستیم.

وی با بیان این‌که قرار بود امسال4500مورد از مسکن‌های فرسوده روستایی استان را بهسازی کنیم، عنوان کرد: تاکنون حتی یک مورد از این واحدها به دلیل ابلاغ نشدن اعتبارات از سوی بانک‌های عامل به استان‌ها بهسازی نشده است.

اصالت‌زاده با اشاره به این‌که بانک برای بهسازی و نوسازی مسکن روستایی 125 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌کند، ابراز کرد: هم‌اکنون 7000پرونده برای اخذ تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در استان تشکیل شده و آماده معرفی به بانک است. وی تصریح کرد: اگر منازل فرسوده روستایی در این استان هرچه سریع‌تر مقاوم‌سازی نشود ممکن است بر اثر زلزله تمام این منازل تخریب شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها