مانند یک پرنده پرواز کنید

تا پیش از این آرزوی دیرینه انسان برای پرواز با چالش‌های بسیاری مواجه شده بود، اما بتازگی یک گروه تحقیقاتی در زوریخ موفق شده با ساخت یک شبیه‌ساز پرنده به این آرزو جامه عمل بپوشاند و تجربه بی‌نظیر پرواز مثل یک پرنده را در فضای مجازی امکانپذیر کند.
کد خبر: ۷۶۵۱۷۲
مانند یک پرنده پرواز کنید

این وسیله شبیه میز ماساژ است و فرد به صورت کاملا صاف و به روی شکم در بدنه‌ای پشتی‌دار دراز می‌کشد. شخص قبل از قرار دادن دستانش روی بال‌ها، هدست مجازی مجهز به هدفون را روی سر خود قرار می‌دهد. این شبیه‌ساز از طریق سنسورهای متعدد همچون بخشی از اعضای بدن عمل می‌کند. کاربر می‌تواند مانند پرندگان بال بزند و اوج بگیرد و از سرعت خود بکاهد یا بر آن بیفزاید.

فابیا تروکسلر، دانشجوی طراحی در‌باره پرواز می‌گوید: «رها کردن خود در هوا و شیرجه رفتن به سمت زمین تجربه‌ای ترسناک، اما در عین حال بسیار جذاب است.»

اتمام این پروژه حدود یک سال زمان برده است و حس پرواز با استفاده از عینک‌های سه‌بعدی با قابلیت دید 360 درجه تکمیل می‌شود. با توجه به سرعت کاربر باد مخالف توسط یک فن که در آن تعبیه شده، تنظیم می‌شود. علاوه بر این می‌توانید بازخوردی از بوهای اطراف ازجمله بوی خاک یا هر بوی دیگر را در فضای اطراف داشته باشید.

مکس رابنر، رئیس پروژه می‌گوید: به پایان رساندن این پروژه کار بسیار طاقت‌فرسایی بود، زیرا افراد گروه ما فقط سه، چهار نفر بودند. بعلاوه تمام مسائل فنی و تکنیکی ازجمله کارهای مربوط به الکترونیک، نرم‌افزار و سخت‌افزار نیز به عهده آنها بود. آنها امیدوار هستند علاوه بر تجربه منحصربه‌فرد پرواز بتوانند به کمک این شبیه‌ساز سطح آگاهی برای حفاظت از گونه‌های در حال انقراض پرندگان را بالا ببرند. از نظر آنها برای حفاظت از پرندگان راه بهتری وجود نداشت و هدف اصلی آنها از ساخت این شبیه‌ساز، دو موضوع مهم مشابه‌سازی پرواز پرندگان با هدف حمایت از آنها و همچنین ایجاد هیجان ناشی از پرواز است. به لطف فناوری قرن بیست و یکم چشم‌انداز جدید و بدون خطری برای این امر گشوده شد. با این حال کماکان پس از این تجربه پرواز، فرد کمی دچار سرگیجه می‌شود.

Euronews / ‌ مترجم: ندا ابوطالبی‌راد ‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها