وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران:

بستن شبکه‌های اجتماعی مشکلی را حل نمی‌کند

جام جم سرا: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه فیلترینگ و بستن شبکه‌های اجتماعی مشکلی را حل نمی‌کند و به جای آن باید جریان موازی ایجاد کنیم، گفت: تبلت دانش‌آموزی به اعتبار و برنامه‌ریزی نیاز دارد.
کد خبر: ۷۶۲۷۷۹
بستن شبکه‌های اجتماعی مشکلی را حل نمی‌کند

علی‌اصغر فانی امروز (شنبه) در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد درباره فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی با توجه به وجود مخاطبان فراوان نوجوان و جوان اظهار داشت: نمی‌توانیم با بستن یک شبکه، مشکلی را حل کنیم و باید یک جریان موازی ایجاد کنیم. ما در آموزش و پرورش با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به دنبال این جریان هستیم تا به هر حال این شبکه‌ها بتواند دانش‌آموزان را به هم وصل کند و با یک پیوست فرهنگی این کار را پیش ببریم.

وی درباره ورود تبلت به مدارس یادآور شد: باید بپذیریم وقتی در آموزش و پرورش صحبت می‌کنیم بحث یک یا چند صد نفر نیست بلکه وجود ۱۳ میلیون دانش‌آموز است و هیچ سازمان و دستگاهی با این گستردگی مخاطب مواجه نیست. در تعدادی مدارس تبلت و تابلوی هوشمند وجود دارد و معلمان با استفاده از روش‌های جدید و فناوری اطلاعات کار می‌کنند اما فراگیر نشده است و نیاز به اعتبار و زمان دارد و امضای این تفاهم‌نامه باعث می‌شود بحث هوشمندسازی مدارس را دنبال کنیم.

وی افزود: ورود تبلت به مدارس نیاز به اعتبار دارد و برنامه‌ریزی می‌شود تا منابع تأمین شده و با مشارکت مدارس انجام شود.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص انتخاب رشته در مقطع متوسطه نیز خاطرنشان کرد: مدتی است کمیته‌ای برای هدایت تحصیلی در دوره دوم متوسطه برای رشته‌ها و شاخه‌های آن تشکیل شده است. به دلیل اینکه در آخر سال نهم هدایت تحصیلی انجام می‌شود، بیش از یک سال فرصت داریم و امیدواریم تا آخر تابستان ۹۴ بحث هدایت تحصیلی شاخه‌ها و رشته‌های متوسطه دوم را نهایی کرده و اطلاع‌رسانی کنیم (خبرگزاری فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
۰
۰
پس اگه مشكلی را حل نمی كنه لطفا فیلتر این فیس بوك را هم بردارید بدبخت شدیم از بس پول به سرور برای فیلتر شكن دادیم
حمید
Germany
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
۰
۰
شما كلا همه چی و آزاد كنید دیگه كی به كیه؟
حرفاتون خیلی شبیه فرهنگه كه واقعا
وزیر ارشاد را باید ارشاد كرد
و وزیر آموزش و پرورش را پرورش

نیازمندی ها