گزینش روانی برای معلمان تازه استخدام

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش از اجرای گزینش روانی برای معلمان جدیدالورود خبر داد.
کد خبر: ۷۵۶۹۵۱
گزینش روانی برای معلمان تازه استخدام

به گزارش فارس، مصطفی ناصری‌زنجانی با بیان این‌که از زمان ورود فرد به دستگاه تا قطعی شدن کارمندی او، گزینش با وی کار دارد، افزود: پس از انجام فعالیت قراردادی، پیمانی و آزمایشی و تا قطعی و رسمی شدن نیروها در آموزش و پرورش، مأموریت گزینش تمام و بررسی تخلفات این نیروها در حوزه‌های دیگر رسیدگی می‌شود.

وی با اشاره به تنبیه‌های بدنی اخیر در مدارس، گزینش در سطح روانی را یکی از مولفه‌های مدنظر عنوان کرد و توضیح داد: یکی از مواردی که جزو مرحله تخصصی گزینش است، یک سری معاینات روحی و روانی از افراد متقاضی ورود است.

ناصری در عین حال گفت: در بین 800 هزار نفری که به عنوان معلم در کشور فعالیت می‌کنند، ممکن است تعداد اندکی از آنها رفتار مشکل‌دار داشته باشند که با وجود این، با این تعداد نیز برخورد کرده و اگر مشکل روانی داشته باشند آنها را به پزشک معرفی می‌کنیم. اگر هم چنین مشکلی وجود نداشته باشد، رفتار آنها در هیأت رسیدگی به تخلفات اداری و مراجع قضایی بررسی می‌شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: هر دستگاهی که نیرو می‌گیرد از جمله آموزش و پرورش، نخست مرحله علمی را ارزیابی می‌کند و با آزمون سراسری، افراد وارد دستگاه می‌شوند و پس از آن مصاحبه تخصصی انجام می‌شود که در نهایت فرد اصلح انتخاب می‌شود. این را که گفته می‌شود اگر کسی چادر نداشته باشد در آموزش و پرورش انتخاب نمی‌شود، تکذیب می‌کنم؛ حضور در نماز جمعه و انتخابات نیز در گزینش نمره دارد، اما اینها شرط پذیرش نیست بلکه اولویت ما برای انتخاب است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها