نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سهمیه ورود همسر و فرزندان شاهد، جانبازان، آزادگان و همسر و فرزندان آزادگان به دانشگاه ها و استفاده از بورس های تحصیلی داخل و خارج از کشور را از 20 درصد به 25 درصد افزایش دادند.
کد خبر: ۷۴۴۵۵۳
افزایش سهمیه همسر و فرزندان شاهد برای ورود به دانشگاه ها

نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس مواد الحاقی 4 و 5 طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت را تصویب کردند.

بر اساس ماده الحاقی 4 این طرح که به تصویب مجلس رسید: ماده(70) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و تبصره آن به شرح زیر اصلاح می شود:

وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همه دانشگاه های دولتی و غیردولتی و دستگاه های اجرایی مشمول ماده 2 این قانون موظف شدند 25 درصد سهمیه های ورود به دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، بورس های تحصیلی داخل و خارج از کشور، فرصت های مطالعاتی و دوره های دکترای تخصصی را به همسر و فرزندان شاهد، جانبازان، آزادگان و همسر و فرزندان آزادگان و همسر و فرزندان جانبازان بالای 25 درصد اختصاص دهند.

سهمیه ورود به دانشگاه ها برای همسر و فرزندان شاهد، جانبازان، آزادگان و همسر و فرزندان آزادگان، پیش از این 20 درصد بود که به 25 درصد افزایش یافت، یعنی با افزایش 5 درصدی مواجه شد.

با تصویب نمایندگان مجلس، حد نصاب آخرین فرد پذیرفته شده برای وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علوم ، تحقیقات و فناوری، 70 درصد تعیین می شود.

همچنین نمایندگان مجلس، ماده الحاقی 5 این طرح را تصویب کردند که بر اساس آن هرگونه تولید و واردات و عرضه کالاها و خدمات آسیب رسان به سلامت و داروهای با احتمال سوءمصرف، مشمول عوارض خاص تحت عنوان عوارض سلامت است.

طبق این مصوبه، فهرست خدمات، اقدامات و کالاهای آسیب رسان به سلامت و داروهای با احتمال سوء مصرف توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و درصد عوارض (حداکثر 10 درصد ارزش کالا) برای این کالاها در ابتدای هر سال توسط کارگروهی با مسوولیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با عضویت وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری تعیین و ابلاغ می شود.

براین اساس 100 درصد مبالغ وصولی پس از واریز به خزانه و مبادله موافقتنامه به صورت درآمد - هزینه به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرداخت می شود.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها