ایران زمین

اجرای طرح پزشک خانواده در حاشیه شهرها

معاون وزیر بهداشت از اجرای طرح پزشک خانواده در حاشیه شهرها و شهرهای ۲۰ تا ۵۰ هزار نفری در آینده‌ای نزدیک خبر داد.ایرج حریرچی با اشاره به آغاز اجرای طرح پزشک خانواده از سال 84 در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر افزود: با بررسی‌های صورت گرفته، مشکلات موجود در مدل اولیه طرح پزشک خانواده تا حدودی مرتفع شده است.
کد خبر: ۷۴۱۲۹۵

وی درخصوص اجرای طرح پزشک خانواده در شهرهای بزرگ نیز یادآور شد: این امر نیازمند تامین منابع بوده و با ایجاد زمینه مناسب بزودی در شهرهای بزرگ نیز به مرحله اجرا در خواهد آمد.معاون وزیر بهداشت ارتقای جایگاه پزشکان عمومی را نیز یکی از مهم‌ترین رویکردهای این وزارتخانه دانست و خاطرنشان کرد: در این راستا رفع مشکلات معیشتی این قشر و معرفی مهارت‌های آنها در دستور کار قرار دارد.‌/‌ ایرنا

کشف گورستان‌های طبقاتی عصر آهن در مشکین‌شهر

نخستین فصل کاوش باستان‌شناسی در گورستان قیزیل قیه مشکین شهر اردبیل به کشف 11 گور از جمله گورهای طبقاتی متعلق به عصر آهن در این منطقه منجر شد.

سرپرست گروه باستان‌شناسی که گورها را از 10 تا 21 شماره‌گذاری کرده است، در این باره گفت: گور شماره 10 از نوع چاله‌ای و متعلق به یک دختر هفت تا هشت ساله بوده و هدایایی چون یک ظرف سفالی در آن کشف شده است.

کریم حاجی‌زاده، گور شماره 11 را متعلق به یک گورکان بسیار بزرگ خواند که همراه آن هدایایی چون سرنیزه، خنجرهای مفرغی و ظروف سفالی به رنگ خاکستری به دست آمد.

وی گورهای شماره 12، 13، 14 و 15 را به ترتیب متعلق به مردی سی تا سی‌وپنج ساله، زنی سی‌وپنج تا چهل ساله، دختر بچه چهار تا پنج ساله و زنی سی‌وپنج تا چهل ساله دانست و افزود: همراه این افراد نیز سرپیکان‌های سنگی، خنجرهای مفرغی و ظروف سفالی به رنگ خاکستری، مهره‌های تزئینی و سنجاق سرمفرغی دفن شده بود.این باستان‌شناس، گور شماره 16 را یکی از مهم‌ترین گورهای کشف شده دانست و گفت: در این گور 15 نفر در چهار سطح مختلف به صورت طبقاتی دفن شده است.

حاجی‌زاده با اشاره به وضع مشابه گورهای شماره 17 تا 21 با گورهای قبلی یادآور شد: گور شماره 21 از نوع چاله‌ای است که وضع بسیار نامطلوبی داشته و بخش بیشتر اسکلت بر اثر کاوش‌های غیرمجاز از بین رفته است. به گفته وی، در این گورها نیز اشیایی چون مهره تزئینی، حلقه مفرغی، سنجاق سر، سرپیکان مفرغی و پولک‌های طلایی کشف شد./ ایرنا

اجرای طرح بیمه فراگیر دام عشایر در فارس

مدیرکل امور عشایر فارس از اجرای شیوه جدیدی از طرح بیمه فراگیر دام عشایر به منظور افزایش استقبال عشایران از بیمه کردن دام‌هایشان خبر داد.

صادق نکوییان با بیان این‌که پوشش بیمه دام عشایر استان فارس فقط 10 درصد است، گفت: این امر به دلایلی همچون ناآگاهی و نبود آموزش عشایر، سختگیری بانک‌ها در پرداخت، دوری از مکان‌های کارگزار و اسکان در مناطق صعب‌العبور است.وی با اشاره به این‌که 23 تعاونی عشایر در استان فارس وجود دارد، خاطرنشان کرد: در طرح جدید بیمه فراگیر دام عشایر قرار است که ارزیاب و کارگزار بیمه دام عشایر از تعاونی‌های عشایری انتخاب شوند.

مدیرکل امور عشایر فارس با بیان این‌که این طرح در راستای افزایش انگیزه عشایر برای بیمه کردن دام‌هایشان تهیه شده است، گفت: اصل بر این است که اگر ارزیاب و کارگزار از خود جامعه عشایری استان انتخاب شوند، باعث استقبال بیشتر عشایر از بیمه دام شود و کار را برای آنها آسان‌تر می‌کند.

به گفته نکوییان عشایر در ازای پرداخت 2000 تومان بیمه برای هر راس دام، 160 هزار تومان خسارت، در ازای 6000 تومان، 250 هزار تومان خسارت و در ازای 10 هزار تومان، 400 هزار تومان خسارت دریافت می‌کنند.‌/‌ مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها