شبکه‌های آموزش و چهار برنامه‌های مشاعره سلامت، سری جدید برنامه قند پهلو، کوله کتاب، مجله فرهنگی شبانه و سری جدید برنامه زاویه را برای پخش آماده می‌کنند تا بتوانند از این طریق پاسخگوی مخاطبان علاقه‌مند به موضوعات ادبیات، مشاعره و فرهنگ باشند.
کد خبر: ۷۳۳۲۴۵
پخش‌ «مشاعره سلامت» از شبکه آموزش

امیرحسین آذر، تهیه‌کننده برنامه مشاعره سلامت در این باره به جام‌جم گفت: ضبط این برنامه انجام شده و پخش آن از هجدهم آبان هر شب ساعت 22 از شبکه آموزش آغاز می‌شود. از آنجا که علاقه‌مند هستیم تا ساختار برنامه مشاعره برای مخاطبان این شبکه به تکرار نیفتد، به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این باره به سراغ مشاعره دانشجویان علوم پزشکی برویم.

وی در ادامه افزود: در برنامه مشاعره سلامت دانشجویان علوم پزشکی از سراسر کشور و از 24 استان حضور دارند. ما فقط یک رشته خاص پزشکی را در نظر نگرفتیم و دانشجویان رشته‌های مختلف علوم پزشکی از جمله پزشکی، پرستاری و پیراپزشکی می‌توانستند در این مشاعره شرکت کنند.

این تهیه‌کننده با اشاره به لوکیشن ضبط برنامه مشاعره سلامت گفت: این برنامه در شهر شیراز و با حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در 15 قسمت 40 دقیقه‌ای تولید شده و آماده پخش از شبکه آموزش است.

/Media/Image/1392/12/25/635305641858226737.jpg

آذر ویژگی برنامه مشاعره سلامت را اضافه کردن یک بخش جدید ذکر کرد و گفت: در این بخش دانشجویان علوم پزشکی، اشعار، قطعات ادبی و... را که در حوزه سلامت سروده‌اند، می‌خوانند و بعد بر اساس کیفیت اشعار و قطعات ادبیاتی به آنها امتیاز داده می‌شود. وی ادامه داد: نوشته‌ها و سروده‌های آنها در حوزه سلامت و با موضوعاتی همچون بهداشت، اعتیاد، رژیم غذایی و مسائل مختلف پزشکی است. چارچوب این بخش برای شرکت‌کنندگان متنوع بوده و شامل شعر، فکاهی، قطعه ادبی و... است.

این تهیه‌کننده اشاره کرد: در کنار این بخش، دانشجویان رشته پزشکی طبق روال سابق برنامه مشاعره از اشعار سعدی، حافظ و... نیز استفاده می‌کنند.

آذر در پاسخ به این پرسش که چطور شد به سراغ دانشجویان پزشکی برای برنامه مشاعره رفتید، توضیح داد: یک جشنواره فرهنگی دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شده بود و یکی از رشته‌های آن هنری و مربوط به نوشتن و سرودن اشعار و قطعات ادبی بود، به همین دلیل ما این مساله را ساماندهی کرده و در قالب یک برنامه تلویزیونی ضبط کردیم.

وی درباره این‌که آیا در برنامه‌های بعدی هم قصد دارید سراغ دانشجویان رشته‌های دیگر بروید، گفت: بله، دانشگاه جامع علمی - کاربردی فرهنگ و هنر و دانشگاه فنی حرفه‌ای از ساخت برنامه مشاعره با حضور دانشجویان استقبال کرده‌اند. طبق برنامه‌ریزی سعی داریم برنامه مشاعره را در مجامع دانشگاهی ادامه بدهیم. بعد از فراهم کردن مقدمات برای یک تا دو ماه دیگر ضبط را شروع می‌کنیم. فراخوان این مشاعره هم در دانشگاه منتشر می‌شود.

این تهیه‌کننده در پاسخ به این پرسش که برای این‌که برنامه مشاعره دچار روزمرگی نشود، چه اقدامی کردید، گفت: ماهیت برنامه مشخص است، اما ما برای پرهیز از تکرار از ساختارهای متفاوت استفاده می‌کنیم، مثلا لوکیشن‌ ضبط برنامه را تغییر می‌دهیم و در آرامگاه‌ها، خانه‌های مردم علاقه‌مند، استودیو و حتی گاهی خارج از کشور این برنامه را ضبط می‌کنیم. سعی داریم با طراحی بخش‌های جدید، برنامه جنبه آموزشی بیشتری پیدا کند و در عین حال برای مردم سرگرم‌کننده هم باشد.

این برنامه به کارگردانی علیرضا فرحجود و مجری کارشناسی اسماعیل آذر از شبکه آموزش پخش می‌شود، ضمن این‌که سری جدید برنامه قندپهلو هم در فصل زمستان از شبکه آموزش به نمایش درمی‌آید. طرح سری جدید این برنامه در حال بررسی در این شبکه است.

گروه معارف و اندیشه دینی شبکه چهار هم قصد دارد برنامه کوله کتاب را با محوریت معرفی کتاب برای کودکان، نوجوانان، جوانان و میانسالان پخش کند. این برنامه در مرحله پیش‌تولید قرار دارد. برنامه کوله کتاب برای قشر خاصی تولید نمی‌شود و یک برنامه همگانی است تا مورد استفاده همه بینندگان قرار بگیرد.این گروه برنامه مجله فرهنگی شبانه را هم در مرحله پیش‌تولید دارد. در این برنامه مسائل فرهنگی، مشکلات جوانان و ورود فناوری‌های جدید به زندگی آسیب‌شناسی می‌شود. همچنین این گروه سری جدید برنامه زاویه را بزودی با اجرای مسعود معینی‌پور پخش می‌کند.

زاویه یکی از برنامه‌های فرهنگی شبکه چهار است که در قاب میزگرد، مسائل علوم انسانی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مینا صادقپور
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
۰
۰
خیلی خوبه این برنامه منم دوس دارم شركت كنم بخصوص كه چون هر روز دارم شعرای حافظ رو بیشتر و بیشتر حفظ كنم بیشتر علاقه پیدا كردم.
و مطمئنم خوب بر میام از پسش چون با روش جی5 حفظشون می كنم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها