وزارت ارتباطات:

سیمکارت‌های معتبر بدون نام و نشان ساماندهی می‌شود

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات رادیویی (رگولاتوری) گفت: سیمکارت‌های معتبر که بدون نام و نشانی باشد، ساماندهی می‌شود.
کد خبر: ۷۲۹۷۶۳
سیمکارت‌های معتبر بدون نام و نشان ساماندهی می‌شود

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، غلامرضا داداش‌زاده افزود: سیمکارت ثبت‌نشده در بازار به هیچ‌وجه وجود ندارد و قبل از این‌که سازمان تنظیم مقررات محدودیت فروش سیمکارت‌ها را به اجرا بگذارد، برخی نسبت به خرید حجمی آنها اقدام کرده‌اند.

وی اضافه کرد: برخی افراد سیمکارت‌هایی را به‌طور حجمی و با اطلاعات شخصی ناقص خریداری کرده‌اند که امکان سوءاستفاده از آن وجود دارد، بنابراین موضوع محدودیت فروش سیمکارت‌ها به افراد حقیقی و حقوقی در دستور کار قرار گرفت.

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری اظهار کرد: لازم است اپراتورها واگذاری سیمکارت را بر اساس اخذ نشانی کامل اشخاص حقیقی و حقوقی به تعداد مشخص حداکثر ده سیمکارت برای اشخاص حقیقی انجام داده و نشانی کامل در پایگاه داده‌های اپراتورها ثبت شود.

داداش‌زاده گفت: مناطق تقسیم‌بندی شده از سوی سازمان تنظیم مقررات، بر اساس گزارش‌هایی که در این زمینه به آنها داده می‌شود؛ سیمکارت‌هایی را که به صورت انبوه فروخته شده، کنترل و جمع‌آوری می‌کنند.

به گفته وی، قرار است در آینده نزدیک از طریق اخذ اطلاعات در سامانه‌های رسمی کشور، اپراتورها احراز هویت و نشانی تائید شده را داشته باشند و با اتصال سامانه ثبت‌نام اپراتورها به سامانه‌های رسمی کشور، شناسایی افراد دارای سیمکارت براحتی صورت گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها