رئیس هیات مدیره انجمن جراحان عمومی هشدار داد

سونامی سرطان در ایران

رییس نهمین کنگره کلینیکال آنکولوژی خبر داد:

بروز سالانه 100 هزار مورد جدید سرطان در ایران

رییس نهمین کنگره کلینیکال آنکولوژی ایران گفت: بر اساس آمار به دست آمده، سالانه بیش از 100 هزار نفر به شمار مبتلایان به سرطان در ایران افزوده می شود و درحال حاضر نیز بیش از نیم میلیون نفر با این بیماری در کشور زندگی کنند.
کد خبر: ۷۲۵۶۴۲
بروز سالانه 100 هزار مورد جدید سرطان در ایران

دکتر اسدالله علیدوستی روز چهارشنبه در نهمین کنگره کلینیکال آنکولوژی ایران افزود: طبق برآوردهای بین المللی، سرطان یکی از شایع ترین بیماری ها در دهه های آینده در سطح جهان خواهد بود.

وی افزود: همچنین بر اساس روند رو به افزایش ابتلا به سرطان، انتظار می رود شمار موارد ابتلا به سرطان های حاد تا سال 2020 میلادی به 15 میلیون نفر افزایش یابد به طوری که حدود 60 درصد این موارد در کشورهای کمتر توسعه یافته مانند ایران بروز می کند.

علیدوستی گفت: سرطان پس از بیماری های قلبی عروقی و حوادث، سومین علت مرگ و میر در ایران است و چهارمین جایگاه را از نظر شمار مبتلایان در بین بیماری ها دارد اما پیش بینی می شود در آینده نه چندان دور سرطان به دومین علت مرگ تبدیل شود.

وی افزود: در ایران 50 درصد از سرطان های شایع مربوط به دستگاه گوارش است و از میان سرطان های دستگاه گوارش، سرطان معده شیوع بیشتری دارد.

علیدوستی با بیان اینکه مردان سه برابر بیشتر از زنان در معرض ابتلا به سرطان های دستگاه گوارش هستند، افزود: 35 تا 40 درصد سرطان ها با تغییر روش زندگی قابل کنترل است و با کاهش آلودگی هوا، داشتن تغذیه مناسب و مراقبت های محیطی می توان از بروز آنها پیشگیری کرد.

رییس نهمین کنگره کلینیکال آنکولوژی گفت: این کنگره به همت انجمن «رادیوتراپی آنکولوژی» و با هدف ارایه تازه ترین اطلاعات در زمینه سرطان های دستگاه گوارش، مجاری اداری و سینه و ایجاد ارتباط بین متخصصان رشته های مختلف پزشکی به منظور گسترش همکاری های بین رشته ای در تشخیص و درمان سرطان ها برگزار می شود.

به گفته علیدوستی، از جمله برنامه های جانبی این کنگره برگزاری کارگاه های «شیمی درمانی» پیشرفته و «براکی تراپی» است.

نهمین «کنگره کلینیکال آنکولوژی» از امروز 16 مهر تا 18 مهر ماه امسال در کتابخانه ملی ایران برگزار می شود.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها