در باب میانه‌روهای سوری

آمریکا در طول هفته‌های اخیر در حالی ادعای مبارزه با داعش را بر سر زبان دارد که یک واژه را همواره تکرار می‌کند و آن حمایت و تقویت معارضان میانه رو در سوریه است. آنها بر این ادعا هستند که به دنبال شناسایی میانه روها در درون سوریه،اعزام آنها به عربستان و آموزش نظامی و سیاسی به آنان برای بازگشت به سوریه می‌باشند تا همزمان با داعش و نظام سوریه با ریاست جمهوری بشار اسد مبارزه کنند.
کد خبر: ۷۲۰۳۱۸
در باب میانه‌روهای سوری

آمریکایی‌ها با این ادعا در حالی به توجیه دخالت در امور داخلی سوریه می‌پردازند و حتی سودای اقدام نظامی محدود علیه این کشور را در سر دارند که یک سوال اساسی مطرح است و آن این که اگر واقعاً چنین طیفی در سوریه حضور دارند و به ادعای آمریکایی‌ها نیرویی بالغ بر 5 هزار نفر می شود چرا تاکنون نامی از آنها به میان نیامده و هیچ تحرکی از آنها دیده نشده است؟ اگر چنین افرادی با استعداد نیروی 5 هزار نفری وجود دارد چرا در طول سه سال و نیم اقدامی برای سرنگونی نظام سوریه و مبارزه با داعش صورت نداده‌اند؟ اگر واقعاً چنین نیرویی در سوریه وجود دارد چه نیازی است که پس از سه سال و نیم آنها را برای آموزش به عربستان برده تا تحت نظارت ژنرال آمریکایی آموزش ببینند و به سوریه بازگردند تا به اصطلاح مبارزه آزادی خواهانه علیه داعش و اسد را اجرا کنند؟

پاسخ به این پرسش‌ها به خوبی نشان می‌دهد که ادعای وجود معارض میانه رو در سوریه ادعایی واهی است و چنین طیفی اصلاً وجود خارجی ندارد چرا که اگر واقعاً چنین امری وجود داشت در طول سه سال گذشته قطعاً فعالیتی از آنها دیده می‌شد و مانند داعش، النصره، جبهه اسلامی و افرادی مانند الجربا، الواسط و... نامی از آنها شنیده می‌شد.

بر این اساس می‌توان گفت که ادعای وجود نیروهای میانه رو در درون سوریه صرفاً ادعایی فریبنده است که از یک سو توجیه کننده دخالت آمریکا در امور سوریه و از سوی دیگر طرحی برای ایجاد شکاف سیاسی در درون سوریه برای کسب قدرت است.

آمریکا می‌خواهد وفاق ملی سوری‌ها را با حربه ایجاد انگیزه‌های قدرت طلبی در میان گروه‌ها و طیف‌های سوری متزلزل ساخته تا پروژه شکست خورده سرنگونی نظام سوریه از درون را اجرایی سازد. طرحی که به دلیل اتحاد مردم، ارتش و نظام سوریه همواره با شکست همراه شده است.

قاسم غفوری - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها