حجت الاسلام محسن دعاگو امام جمعه شمیرانات عصر شنبه بر اثر عارضه قلبی و کلیوی در بیمارستان خاتم الانبیا(ص) درگذشت.
کد خبر: ۷۱۹۱۸۲
حجت الاسلام دعاگو، امام جمعه شمیرانات درگذشت

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محسن دعاگو در سال 1331 در شهرستان تربت حیدریه متولد شد، وی در حوزه های علمیه مشهد از کلاس درس اساتیدی همچون آقایان ادیب نیشابوری، سید حجت هاشمی، غلامعلی غلامعلی پور، واعظی خاوری، رضازاده، واعظ طبسی، صالحی، اشکذری و مقام معظم رهبری بهره مند شد.

وی همچنین در تهران از محضر اساتید بنامی مانند حاج میرزا احمد آشتیانی، سید محمد تقی خوانساری استفاده کرد و در قم از حوزه تدریس آقایان حاج شیخ جواد تبریزی، وحید خراسانی و آقا موسی شبیری زنجانی کسب فیض کرد.

حجت الاسالم دعاگو در دوران نوجوانی با اندیشه های امام خمینی (ره) و نهضت و انقلاب اسلامی آشنا شد و به صف نیروهای انقلابی پیوست و سپس تلاشی پیوسته و بی وقفه را برای تبلیغ و گسترش نهضت انقلابی امام راحل آغاز کرد.

به دلیل فعالیتهای مبارزاتی در سال 1351در مشهد بازداشت و زندانی شد، پس از آزادی از زندان به فعالیت های مبارزاتی علیه رژیم ستمشاهی ادامه داد.

وی سفرهای تبلیغاتی متعددی در استانهای خراسان ، مازندران، گیلان، هرمزگان، یزد، مرکزی و تهران داشت و با نامهای مستعار اخلاقی، خالصی، سیدآبادی و فیض آبادی به سخنرانی و فعالیتهای سیاسی می پرداخت.

در تهران با بسیاری از روحانیون مبارز و سرشناس آشنا شد و سخنرانیهای انقلابی و انتقادات اساسی و سیاسیش از رژیم فاسد پهلوی موجبات خشم دستگاه امنیتی رژیم شاهنشاهی ساواک را فراهم ساخت.

پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و تشکیل نظام جمهوری اسلامی، وی مسوولیت هایی همچون امام جمعه شمیرانات، معاونت پرورشی و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش، نماینده اول قوه مجریه در صداوسیما، رییس کمیته انقلاب اسلامی شهرستان شمیرانات، رییس شورای سیاستگذاری صداوسیما، نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان آسیا و اقیانوسیه و عضویت در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور، هیات منصفه مطبوعات، دادگاه ویژه روحانیت و جامعه روحانیت مبارز را برعهده داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها