در این فیلم منحصربفرد حیات وحش بیننده شاهد شکار یک آنتیلوپ از سوی یک مار پیتون راک آفریقایی خواهد بود.
کد خبر: ۷۰۶۷۷۴
آنتیلوپ شکار مار پیتون شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از نشنال جئوگرافیک، مار پیتون راک آفریقایی دندان های کوچکی دارد اما فوق العاده قدرتمند است. این مار غیر سمی با طول بیش از 20 فوت ( بیش از 6 متر) بزرگترین مار آفریقای جنوب صحرا است.

پیتون سیبائه که پیتون راک آفریقایی شهرت دارد یکی از 7 گونه پیتون های غول پیکر است. این مار دارای دو زیر گونه است که یکی در مرکز و غرب آفریقا و دیگری در جنوب آفریقا زندگی می کنند.
زیستگاه این گونه پیتون گسترده بوده و از جنگل ها تا نزدیک مناطق بیابانی امتداد دارد اما به طور معمول مار پیتون راک آفریقایی در نزدیکی منابع آب مانند دریاچه ها و رودخانه ها زندگی می کند.

طعمه های این مار بسیار متنوع بوده و حتی قادر به شکار و بلعیدن یک آنتلوپ بالغ است.

آرواره های مار پیتون به طور مستقل از یک دیگر عمل کرده و این مساله به مار امکان می دهد دهانش را تا جایی که ممکن است باز کرده و طعمه ای به مراتب بزرگتر از سرش را ببلعد.

مار پیتون راک آفریقایی داخل آّب شده است. او سرش را از آب بیرون آورده و سنسورهای حرارتی اش وجود طعمه هایی را که برای نوشیدن آب به کنار دریاچه آمده اند ، تشخیص می دهد.

پیتون به زیر آب فرو رفته و مستقیم به سوی طعمه ای نشان کرده است ،می رود. آنتیلوپ در حال نوشیدن آب است. مار پیتون با حمله ای برق آسا یک پای آنتلوپ را در دهان گرفته و با کمک دندان هایش از فرار جانور جلوگیری می کند.

مار پیتون راک آفریقایی غیر سمی است . درواقع، نیازی هم به گزیدن طعمه ندارد. مار به دور بدن طعمه اش پیچیده و فشار فوق العاده ای را وارد می کند. استخوان های آنتلوپ مانند نی های خشک ظریفی زیر فشار عضلات مار خرد می شوند. آنتیلوپ از پای درآمده است.

مار آنگاه آرواره هایش را تا حد ممکن باز کرده و آنتلوپ را از سر می بلعد. مار به کمک عضلات قدرتمندش پیکر بی جان آنتیلوپ را به سوی معده اش می راند. پیکر آنتیلوپ با شاخ ها و سم ها به طور کامل از سوی مار پیتون راک آفریقایی بلعیده می شود و هیچ اثری از آن باقی نمی ماند.

مار پیتون تا چند ماه دیگر نیازی به شکار نخواهد داشت.

این فیلم منحصربفرد حیات وحش را با هم می بینیم. بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها