سریال «زخم» قرار است مهرماه و مصادف با هفته پلیس روی آنتن برود، به همین خاطر گروه تولید این مجموعه درحال ضبط این سریال در تهران هستند و آن‌طور که محسن‌ علی‌ اکبری می‌گوید می‌خواهند قبل از این‌که پخش آن شروع شود تصویربرداری را به پایان برسانند.
کد خبر: ۷۰۶۳۴۰
برای تولید «زخم» به شدت مشکل مالی داریم

علی اکبری می‌گوید: «چیزی حدود 9قسمت از کار آماده پخش است و تمام تلاشمان این است که تا 28شهریور نهایتاً تصویربرداری به پایان برسد. چون من هیچ‌وقت این عادت را ندارم که همزمان با پخش، ضبط داشته باشیم.» علی اکبری در پاسخ به این سؤال که «زخم» در چه قالب و گونه‌ای می‌گنجد و ویژگی آن نسبت به باقی سریال‌های پلیسی چیست می‌گوید: «بالاخره این سریال قرار است در مناسبتی خاص پخش شود که نام آن با نام پلیس گره خورده اما معمولاً اغلب کارهای پلیسی که از تلویزیون پخش شده شکل اکشن داشته و «زخم» این‌طور نیست.
شاید بتوان با قاطعیت گفت که برای اولین‌بار است که در یک مجموعه پلیسی به این پخش از کار آن‌ها پرداخته‌ایم که آن‌ها مشاوران خیلی خوبی هستند. چون همان‌طور که می‌دانید در کلانتری بخشی به نام مشاوره وجود دارد و شاکیان معمولاً قبل از هرگونه اقدام در آن بخش با مشاوران صحبت می‌کنند. جالب اینجاست که این مشاوران نقش خیلی تأثیرگذاری دارند و 70درصد پرونده‌ها قبل از این‌که به دادسرا ارجاع داده شود در‌‌ همان قسمت حل می‌شود. این لایه‌ پنهان کار خیلی از پلیس‌هاست که به آن توجهی نشده و در «زخم» ما این بخش را به تصویر کشیده‌ایم.» در برخی از گزارش‌ها محور این سریال خواندیم که زن‌های پلیس در این مجموعه به شکل دیگری نشان داده می‌شوند و به همین خاطر از علی‌ اکبری پرسیدیم که این قالب‌شکنی در نمایش چهره‌ زنان پلیس در این سریال به چه صورت است که او در پاسخ به ما گفت: «معمولاً تیم مشاورانی که در کلانتری‌ها مستقرند خانم هستند که فوق‌لیسانس روان‌شناسی بالینی دارند. این افسران خانم نقش مهمی دارند و داستان‌های جذابی هم دارند که در «زخم» آن را خواهید دید. چهره متفاوت این خانم‌ها در سریال ما یکی از نقاط عطف این مجموعه است.»

او در این‌باره ادامه می‌دهد: «من حس می‌کنم که این سریال یکی از پرمخاطب‌ترین مجموعه‌های تلویزیون شود و خانم‌ها مخاطبان اصلی ما باشند. همه ما هم این را می‌دانیم که اگر خانم‌ها یک مجموعه‌ای را دنبال کنند قطعاً آن مجموعه را همه خانواده باید تماشا کنند و در نتیجه با اقبال عمومی مواجه خواهد شد!»

مسعود آب‌پرور با ساخت سریال «هوش‌سیاه» نشان داد که در زمینه تولید مجموعه‌های پلیسی و مرتبط با جرائم موفق عمل می‌کند و رگ خواب مخاطب دستش است. از علی‌ اکبری درباره این همکاری و احتمال تکرار موفقیت «هوش‌سیاه» پرسیدیم که به ما گفت: « چون مسعود آب‌پرور خودش یک فرد فرهنگی است و در دانشگاه به عنوان استاد فعالیت دارد روی اغلب مسائل اشراف دارد و همکاری با او برای من به عنوان تهیه‌کننده لذت‌بخش است. مثلاً پیش آمده که ما پلانی را با 20برداشت گرفتیم، فقط به این دلیل که او حساسیت ویژه‌ای روی کارش دارد. این حساسیت قطعاً به نفع کار است.»
مشکل مالی داریم
علی اکبری می‌گوید که مشکلات مالی این روز‌ها به او فشار زیادی آورده و خواستار تجدیدنظر در بودجه‌های تعیین ‌شده است. او توضیح می‌دهد: «وضعیت خوبی نداریم و برآورد‌ها به شدت پایین هستند. ما به شدت مشکل مالی داریم و خیلی از بازیگرانمان دستمزد‌هایشان را نگرفتند و عوامل کار هم به همین‌صورت. من واقعاً از صداوسیما می‌خواهم که در این‌ زمینه تجدید‌نظرهایی داشته باشد تا اینقدر به گروه‌های تولید فشار نیاید.»

او معتقد است اسپانسر‌ها نمی‌توانند حامی پروژه‌ها باشند و نتیجه‌اش تولید غیرحرفه‌ای است: «به نظرم سریال با اسپانسر نابود می‌شود و موضوع به خاطر حضور آن اسپانسر نادیده گرفته می‌شود. آن‌ها معمولاً درخواست‌های غیرمعقولی دارند و من به عنوان تهیه‌کننده‌ای که سال‌هاست در این حوزه در حال فعالیت هستم عقیده‌ای به مشارکت با اسپانسر ندارم. دلیلم هم این است که بعضی مواقع ضدمخاطب عمل می‌کند و انگار هرجایی اسپانسر باشد باخت برای سریال است.»
لیلا اوتادی، همایون ارشادی، محمد صادقی، برزو ارجمند، امیر نوری بازیگران اصلی و جمشید جهانزاده، فقیهه سلطانی، مهرداد ضیایی، میثاق جمشیدی و... از دیگران بازیگران این مجموعه هستند. این سریال کاری از گروه فیلم و سریال شبکه سه سیماست که به کارگردانی مسعود آب پرور با مشارکت نیروی انتظامی تولید می‌شود.
(روزنامه صبا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها