باهنر: اصلاح​طلبان نباید از رئیس جمهور طلبکار باشند

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به شعارهای رئیس جمهور در عرصه سیاست داخلی از جمله اعتدال و فراجناحی بودن گفت: اعتدال رئیس‌جمهور خوب بوده، اما فراجناحی بودن او موفق نبوده است و شاید این به خاطر شناخت کم وی از اصولگرایی باشد، هرچند که این حق دولت است که همکاران خود را انتخاب کند.
کد خبر: ۶۸۸۱۷۴

به گزارش فارس، محمدرضا باهنر دیروز در نشست خبری با اشاره به مواضع برخی اصلاح‌طلبان نسبت به دولت افزود: آقای روحانی با توجه به بحث اعتدال سعی دارد از نیروهای اصلاح‌طلب هم در دولت استفاده کند، اما آنها دیگر نباید از رئیس‌جمهور طلبکار باشند.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری با بیان این‌که ما از رئیس‌جمهور می‌خواهیم مسائل حاشیه‌ساز مطرح نکند، گفت: این‌که گفته می‌شود می‌خواهیم مانند امام حسن (ع) صلح آبرومندانه داشته باشیم، باید گفت: شورای عالی امنیت ملی بر رفتار دولت و مجلس نظارت دارد و این موضوع را که شرایط فعلی مشابه شرایط زمان امام حسن(ع) است یا زمان امام حسین(ع)، رهبری تعیین می‌کنند.این فعال اصولگرا با تأکید براین‌که ما نباید از نرمش قهرمانان ترجمه صلح همراه با تسلیم داشته باشیم، افزود: رهبر معظم انقلاب در جایی گفتند که من سید «حسینی» هستم و این ادامه دارد لذا باید در رابطه با دشمن به ادبیات رهبری توجه کنیم.وی گفت: هرچند برخی نمی‌توانند ادبیات فاخر رهبری را داشته باشند، اما این‌که احساس شود به هر قیمتی به دنبال صلح هستیم درست نیست. هرچند ائمه معصومین در زمان خود بهترین راه مبارزه را انتخاب کرده‌اند، اما هر زمان شرایط خاص خود را دارد.

باهنر ادامه داد: با توجه به رهنمودهای رهبری برداشت ما این است که زمان و موقعیت فعلی کشور موقعیت امام حسن (ع) نیست و ما قطعاً با همه توان مقابل زورگویی‌های دشمن می‌ایستیم و کسی تردید ندارد که امروز ایران اسلامی قدرتمندترین موقعیت را دارد.

وی با بیان این‌که قدرت آمریکا نیز به اندازه اول انقلاب نیست، گفت: این قدرتمندی ایران در بحث سوریه، عراق، افغانستان و خاورمیانه و مجامع بین‌المللی قابل توجه است و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

رای مجلس درباره پروتکل الحاقی، الان منفی است

نایب‌رئیس مجلس در پاسخ به سوال دیگری درباره اظهارات اخیر سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره پذیرش پروتکل الحاقی از سوی مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیم‌گیری درباره این امر از اختیارات منحصربه‌فرد و ویژه مجلس شورای اسلامی است؛ چراکه ایران برای هسته‌ای شدن هزینه‌های بسیاری داده است و کسی نمی‌تواند عنوان هسته‌ای را از ایران بازپس بگیرد و مجلس شورای اسلامی با هر مساله‌ای که خدشه‌ای به دستاوردهای هسته‌ای وارد کند، مخالفت خواهد کرد.وی تاکید کرد: بنابراین اگر اکنون بخواهم درباره نظر مجلس نسبت به پذیرش پروتکل الحاقی صحبت کنم باید بگویم: رای قاطعانه مجلس در این امر منفی است. مگر این‌که شرایط عوض شود یا روزنه‌های دیگری باز شود و نظام جمهوری اسلامی قانع شود که رقیب آمادگی دارد تا در یک بازی برد - برد بحث را جلو ببریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها