احتمال 2 شیفته شدن برخی مدارس

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح‌هایی چون استفاده از سیاست چندمعلمی، دوشیفته شدن مدارس برخی نقاط و امکان ادامه خدمت معلمان با 30 سال سابقه خدمت خبر داد.
کد خبر: ۶۸۶۷۹۰

محمد دیمه‌ور در گفت‌و‌گو با ایسنا، با اشاره به این که پیش‌بینی می‌کنیم حداقل صد هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی آینده بر اساس آمار جمعیتی ثبت احوال به دوره ابتدایی اضافه شود، گفت: به این ترتیب به کلاس‌های درس بیشتری نیاز خواهیم داشت. این در حالی است که با بازنشستگی بخشی از معلمان ابتدایی که به سابقه 30سال خدمت رسیده‌اند، روبه‌رو هستیم. پس به ناچار برای جبران کمبود نیرو در سال تحصیلی آینده چند طرح از جمله دو شیفته شدن برخی مدارس را دنبال می‌کنیم.

وی درباره چگونگی تامین نیروی انسانی در دوره ابتدایی عنوان کرد: برای جبران این کمبود راهکارهای متفاوتی با توجه به شرایط و امکانات هر استان اندیشیده شده است. بر این اساس استان‌ها موظف شده‌اند تا پانزدهم تیرماه سازماندهی نیروی انسانی در دوره ابتدایی را انجام دهند تا مشخص شود در چه منطقه‌ای، چه تعداد نیرو و با چه جنسیتی لازم است. نقل و انتقالات نیز باید زودتر انجام شود.

دیمه‌ور اضافه کرد: یکی دیگر از راهکارهای پیش رو استفاده از نیروهای دوره متوسطه اول است، زیرا به دلیل تغییر نظام آموزشی، در مقطع متوسطه دبیران مازاد داریم که می‌توانند در پایه‌ پنجم و ششم ابتدایی خدمت کنند. در واقع تدابیری اندیشیده شده تا دبیران تخصصی دوره‌ متوسطه اول را در پایه‌های پنجم و ششم دعوت به همکاری کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها