خبر سلامتی

60 درصد زنان قربانی سزارین می‌شوند

رئیس مرکز تحقیقات و سیاستگذاری سلامت با بیان این‌که ایران جزو ده کشوری است که به اهداف هزاره سوم مبنی بر کاهش مرگ و میر مادران باردار دست یافته به طوری که از 90 مرگ به 20 مرگ در یکصد هزار نفر رسیده است، گفت: براساس تحقیقات انجام شده دو سوم زنان در ماه‌های اول بارداری تمایل به زایمان طبیعی دارند، اما با گذشت زمان 60درصد آنها قربانی سزارین می‌شوند.
کد خبر: ۶۷۴۱۴۹

کامران باقری‌لنکرانی در نشست خبری سومین سمینار بین‌المللی سرطان زنان افزود: تمایل به سزارین بخشی به دلیل نبود محیط حمایتی برای انجام زایمان طبیعی، وجود محیط‌های تشویقی برای سزارین و ترس از زایمان طبیعی بوده است با این حال شاخص مرگ و میر در زنانی که سزارین می‌شوند و نوزادانشان بیش از زایمان طبیعی است. به گزارش مهر،رئیس مرکز تحقیقات و سیاستگذاری سلامت اظهار کرد: بنابراین رایگان کردن زایمان طبیعی کافی نیست و باید فضاهای حمایتی زایمان بیشتر شود و دیدگاه زنان نسبت به زایمان طبیعی تغییر کند. لنکرانی ادامه داد: قانون افزایش مرخصی زایمان به 9 ماه که در برخی مناطق اجرا می‌شود به طور ملموس باعث کاهش افسردگی پس از زایمان شده و بر عوارض مرتبط با دوران بارداری اثرگذار بوده است.

ارتباط میگرن با خطر سکته مغزی

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد افراد مسنی که به میگرن مبتلا هستند، ممکن است دو برابر بیشتر در معرض خطر سکته مغزی خاموش باشند.

سکته مغزی خاموش جراحت‌های مغزی بدون علامت است که به دلیل وجود لخته خون در مسیر جریان خون به مغز ایجاد‌می‌شود. محققان هشدار داده‌اند که این آسیب‌های مغزی فاکتور خطرزایی در بروز سکته‌های مغزی دیگر در فرد به حساب می‌آید.دکتر «تشامائی مونتیت» از دانشکده پزشکی میلر اظهار می‌کند که مبتلایان به میگرن خیلی نگران نباشند، زیرا خطر سکته مغزی ایسکمیک در مبتلایان به میگرن تا حدودی پایین است. هرچند لازم است افرادی که به میگرن و فاکتورهای خطرزای عروقی مبتلا هستند توجه بیشتری به تغییر سبک زندگی‌شان داشته باشند و با ورزش کردن و مصرف غذاهایی با چربی پایین این خطر را از خود دور کنند.به گزارش ایسنا، در این بررسی بیش از یکصد‌نفر که سابقه میگرن داشتند و حدود 450 نفر دیگر که به میگرن مبتلا نبودند مورد آزمایش قرار گرفتند. سپس محققان با استفاده از MRI، مغز دو گروه شرکت‌کننده را بررسی کردند.

نشانه‌های اضطراب را بشناسید

یک روان‌شناس با بیان علائم شناختی، هیجانی، رفتاری و فیزیولوژیک افراد مضطرب، حواس‌پرتی، تفریح، عمل‌های جراحی زیبایی و استفاده از تکیه‌کلام را در جهت کاهش یا اجتناب از موقعیت اضطراب‌زا عنوان کرد.

عبدالله امیدی گفت: علائم رفتاری اضطراب معمولا با بیش‌رفتاری همراه است. همه رفتارهای اضافی به نوعی در جهت کاهش اضطراب به کار می‌رود، مثلا اگر سخنرانی در‌فرد اضطراب ایجاد کند ممکن است موجب به کار بردن کلمات اضافی در سخنرانی شود. همچنین داشتن تکیه‌کلام بویژه در سخنرانی می‌تواند نشانه اضطراب فرد باشد.وی بیان کرد: علائم فیزیولوژیک اضطراب به صورت خشکی دهان، تکرر ادرار، احساس لرزش در اندام‌ها و احساس پروانه‌ای در شکم است، افزون بر این در اضطراب‌های شدید فرد تنفس‌های کوتاه و تند دارد و احساس خفگی و سبکی می‌کند.وی افزود: افکار اضطراب‌آور تهدیدکننده، اما مبهم است. فرد فکر می‌کند قادر به کنترل اوضاع نیست، البته گاهی شرایط مناسب نیست و گاهی نیز انتظارات فرد آن‌قدر بالاست که او را دچار اضطراب می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها