مرکز پویانمایی صبا مجموعه‌های متعددی در دست تولید دارد که از میان آنها چهار مجموعه انیمیشنی به آخرین مراحل تولید رسیده‌اند و بزودی شاهد پخش آنها از شبکه‌ پویا خواهیم بود.
کد خبر: ۶۶۴۳۶۹
تولید «بازی کنیم ، بخندیم» درشبکه پویا

این انیمیشن‌ها در دنیای فانتزی نقاشی‌ها یا عروسک‌های متحرک، داستان‌های متفاوتی با پیام‌های مختلف را برای مخاطبان خود تدارک دیده‌اند که از آن جمله می‌توان به موضوعات فرهنگی، تاریخی و آموزه‌های اخلاقی اشاره کرد.

بازی‌های سنتی در قاب انیمیشن

انیمیشن «بازی‌ کنیم، بخندیم» یک انیمیشن عروسکی است که با تکنیک تک‌فریم در 26 قسمت تولید می‌شود و کارگردانی آن را ابوالفضل رازانی برعهده دارد.

رازانی درباره این انیمیشن گفت: پیش‌تولید انیمیشن «بازی کنیم، بخندیم» را از سال 1390شروع کردیم. در این انیمیشن بازی‌های سنتی کشورمان را به کودکان معرفی می‌کنیم.در هر قسمت از «بازی کنیم، بخندیم»، یکی از بازی‌های سنتی و شعرهای آن را با زبان امروزی برای کودکان بیان کردیم تا کودکان امروز با بازی‌های کودکان دیروز بیشتر آشنا شوند.به گفته این تهیه‌کننده گرگم و گله می‌برم، قایم باشک، وسطی و موش گربه از بازی‌هایی است که در این انیمیشن به آنها پرداخته شده است.در «بازی‌کنیم، بخندیم»، منوچهر کریم‌زاده به عنوان نویسنده و تنظیم‌کننده اشعار حضور داشته، موسیقی این انیمیشن را محمدرضا علیقلی ساخته و آرش رازانی کارگردانی فنی آن را برعهده داشته است. تاکنون 22 قسمت از این مجموعه ساخته شده و ساخت چهار قسمت از آن باقی مانده است.

آموزه‌های اخلاقی در انیمیشن

چند کودک و کدخدای یک روستای سرسبز داستان‌های دهکده پرماجرا را شکل می‌دهند؛ انیمیشنی که به تهیه‌کنندگی صبا از سوی مرجان کشانی آخرین مراحل تولید را پشت‌سر می‌گذارد و بزودی از شبکه پویا به نمایش درمی‌آید.

کشانی درباره دهکده پرماجرا گفت: در هر قسمت مشکلی برای بچه‌ها پیش می‌آید، بچه‌ها مساله را با کدخدای باهوش و دانا مطرح می‌کنند و او بین آنها داوری می‌کند.

وی افزود: دهکده پرماجرا در هر قسمت یک داستان مستقل را روایت می‌کند. دوستی بین بچه‌ها، تلاش، آرامش و پرورش تخیل ذهنی کودکان از مهم‌ترین اهداف ما در این انیمیشن است و در کنار اندیشه‌های اسلامی که در هر داستان مطرح شده، سعی کرده‌ایم اخلاق و پندهای اخلاقی را برای کودکان بازگو کنیم.

او تاکید کرد: کار اصلی ما در این سریال آموزشی و اخلاقی است و البته سرگرمی مخاطب را نیز مدنظر داریم زیرا یک انیمیشن برای این‌ که بتواند با مخاطب خود ارتباط برقرار کند و پیام لازم را به او برساند ابتدا باید باعث سرگرمی شود و مخاطب را به خودش جذب کند.

این کارگردان درباره مشخصات فنی انیمیشن دهکده پرماجرا توضیح داد: این مجموعه با تکنیک استاپ‌موشن تولید شده و به استانداردهای جهانی نزدیک است. یعنی تمام تلاشمان را کرده‌ایم که یک کار خوب تولید کنیم.

تولید این مجموعه از نیمه گذشته و براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته تابستان امسال برای نمایش آماده خواهد بود.

تاریخ به روایت فانتزی

ساخت انیمیشن موزه به کارگردانی بهروز یغمائیان در مرکز صبا روبه پایان است. این انیمیشن که در 52 قسمت تولید می‌شود، قصد دارد کودکان را با تاریخچه آثار هنری آشنا کند.

یغمائیان درباره این انیمیشن گفت: یک موش شرور چند موش خیابانی را به خدمت درآورده و آنها ادعا می‌کنند یک گروه دزدی حرفه‌ای را تشکیل داده‌اند که قصد دارند آثار هنری و تاریخی را از موزه‌ها دزدیده و از ایران خارج کنند.

به گفته این کارگردان هر بار به این بهانه که موش‌ها تصمیم می‌گیرند یک اثر تاریخی یا هنری را از موزه بدزدند، اطلاعاتی درباره آن اثر به کودکان ارائه می‌شود.

یغمائیان توضیح می‌دهد: گرچه گروه موش‌ها با نقشه‌های دقیق موش شرور وارد موزه می‌شوند، اما هر بار نقشه آنها از سوی آقا شجاع مدیر موزه و گربه‌ای باهوش به نام زبل که مراقبت از موزه را به‌عهده دارد، خنثی می‌شود و آن اثر سالم در جایش می‌ماند.داستان این انیمیشن از سوی یک گروه از نویسندگان نوشته شده و طراحی شخصیت و فضای آن را شاهنگ کیانی رشید برعهده داشته است. تولید این مجموعه نیز تابستان امسال به پایان می‌رسد.

یغمائیان کارگردانی مجموعه خانه ما را هم برعهده دارد که 12 قسمت از سری پنجم آن تولید شده و ساخت قسمت‌های بعدی آن تا سال آینده ادامه خواهد داشت.این مجموعه قرار است در 52 قسمت تولید شود و احتمالا به این زودی‌ها به نمایش در نخواهد آمد. البته لازم به ذکر است که تاکنون چهار سری از این انیمیشن تولید شده و هم‌اکنون سری چهارم آن از شبکه پویا در حال پخش است

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها