«جام‌جم» وضعیت فروش نفت ایران را بررسی می‌کند

رشد ۴برابری صادرات نفت در ۲سال

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد: صادرات نفت خام ایران برای سومین ماه متوالی بالاتر از صادرات ماهانه در سال ۲۰۱۳ (حدود یک میلیون بشکه در روز) بوده و در فوریه سال جاری به بالاترین سطح خود پس از اعمال‌ تحریم‌ها رسیده است.
کد خبر: ۶۶۱۵۹۲
افزایش بی‌سابقه صادرات نفت ایران بعد از تحریم‌ها

این گزارش می‌گوید که ایران در ماه فوریه سال جاری روزانه یک میلیون و ۶۵۰ میلیون بشکه نفت صادر کرده است و بنا به تخمین‌ها در ماه مارس نیز کمی بیشتر از یک میلیون بشکه در روز بوده است.

این گزارش البته می‌گوید که احتمالا با تکمیل اطلاعات، حجم صادرات نفت در ماه مارس نیز نزدیک به ماه فوریه ( یک میلیون ۶۵۰ هزار بشکه در روز) برآورد خواهد شد. آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرده است که صادرات نفت ایران در ماه آوریل نیز بالا باقی بماند.

آژانس بین‌المللی انرژی در کلیک گزارش پیشین خود نیز از بالا رفتن صادرات نفت خام ایران خبر داده بود.

بنا به گزارش تازه آژانس بین‌المللی انرژی، خرید نفت ایران توسط هند بیشترین رشد را داشته است و با افزایش ۷۰ هزار بشکه‌ای در روز به ۳۳۵ هزار بشکه در روز در ماه مارس رسیده است.

مطابق همین گزارش آلبانی و سوریه مشتری‌های تازه نفت ایران هستند.

روزنامه فایننشیال تایمز می‌گوید که این افزایش صادرات نفت خام می‌تواند به این معنی باشد که ایران در حال فروش نفت بالاتر از میزانی است که تحریم‌های اتحادیه اروپا و ایالات متحده هدف گرفته بودند.

به دنبال توافق شش ماهه ژنو که در آذر ماه به دست آمد در مقابل محدود شدن فعالیت‌های غنی‌سازی و بازرسی‌های بیشتر از تاسیسات اتمی ایران، بخشی از تحریم‌ها معلق شده‌اند. البته تحریم‌های معلق‌شده شامل صنعت نفت ایران نیست.

دولت حسن روحانی امیدوار است که با ادامه گفتگوها با کشورهای ۱+۵ و آژانس انرژی اتمی بتواند تمامی تحریم‌های کنونی را برطرف کند.(بی بی سی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها