ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر

هنرهای تجسمی در همه دوران ها رنگ تاریخ و زمانه دارد

مجید ملانوروزی؛ مدیر کل هنرهای تجسمی به ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر پیام داد.
کد خبر: ۶۴۱۴۳۱
هنرهای تجسمی در همه دوران ها رنگ تاریخ و زمانه دارد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر، ملانوروزی در این پیام آورده است:«هنرهای تجسمی در همه دوران ها رنگ تاریخ و زمانه دارد، با اندیشه و خلاقیت هنرمندان و تاثیر از جریان ها تحول یافته و در فرهنگ و توسعه جامعه منشا اثر بوده است.

در کشوری که ریشه در تاریخ و فرهنگ کهن و دیرپا دارد، هنرمندان با شناخت سنت های بصری و درک زیباشناسنانه و جامعه شناسانه در شیوه های رایج زمان فضایی بدیع ایجاد می کنند که می تواند معیار هویت بخشی به هنر باشد، هویتی ملی که جهان معاصر را هم در بر می گیرد.

تاریخ به ما آموخته که شیفتگی و دلدادگی خارج از قاعده به میراث گذشته و یا تقابل و ستیز از روی تعصب با هنرمدرن و جریان های روز حاصلی برای هنر ندارد و نگاه معاصر و نو به میراث گذشته است که خوانشی نوین از بن مایه های این سرزمین و زبان جهانی به هنر می دهد».

در ادامه پیام مدیر کل هنرهای تجسمی آمده است:«هنرها و هنرمندان تجسمی، ظرفیت و توانمندی فراوانی دارند که جلوه هایی از آن آشکار و پدیدار شده، از مرزها فراتر رفته و نگاه هنردوستان و هنرشناسان را معطوف کرده است. هنرمندان جوان نیز استعدادها و خلاقیت هایی از خود به نمایش می گذارند که اگر با درک و شناخت بیشتر میراث و فرهنگ گذشته همراه شود بنابر اعتقاد بزرگان هنر موثرتر خواهد بود و اینجاست که نیاز به نقش محوری پژوهش و آموزش و بازنگری در آنها احساس می شود.  

رویدادها و جشنواره های هنرهای تجسمی فرصتی برای بررسی ظرفیت ها، استعدادها و تحولات هنری است، دوسالانه های تخصصی با رویکرد حرفه ای می توانند بیانگر تحولات و دستاوردهای معاصر هر یک از شاخه های هنری باشند و جشنواره بین المللی هنرهای فجر بستر مناسبی است تا با نگاهی فراگیر جریان هنرهای تجسمی در سراسر کشور را در سطوح و بخش های گوناگون به تصویر بکشد».

ملانوروزی در ادامه پیام آورده است:«جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در این شش دوره رشد کمی داشته و طیف گسترده ای از هنرمندان جوان را با خود همراه کرده اما انتخاب آثار معدود بیانگر سیاست و دغدغه مسوولان و داوران بر کیفیت آثار جشنواره است چنانکه در این دوره حدود فقط پنج درصد آثار رسیده به جشنواره راه یافتند.

بخش فیلم های مستند هنرهای تجسمی نیز که برای سومین دوره در جشنواره قرار گرفته بستری است که می تواند جریان مستمر و پویایی را در مستند سازی در باره هنرهای تجسمی ایجاد کند و از بستر سینمای مستند، هنرهای تجسمی معرفی شود.

از خدمات و همراهی دبیران، داوران و همکاران ستاد جشنواره و مشارکت موسسه فرهنگی، هنری صبا، موزه هنرهای معاصر تهران، فرهنگسرای نیاوران، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها در برگزاری ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر قدردانی می کنم و توفیق روزافزون را برای هنرمندان و فعالان این عرصه آرزو دارم».

 ششمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در بخش ملی (نقاشی، خوشنویسی، ‌نگارگری، سرامیک هنری و مجسمه سازی)، بین الملل( عکاسی، کاریکاتور، پوستر و تصویرسازی) و مکمل (فیلم های مستند هنرهای تجسمی) 14 بهمن تا چهارم اسفند ماه برگزار می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها