معرفی فیلم های بخش مسابقه سینمای ایران در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر
کد خبر: ۶۴۰۳۵۰
سـودای سیمرغ

کلاشینکف

کارگردان: سعید سهیلی

بازیگران: رضا عطاران، ساعد سهیلی، شهرام حقیقت‌دوست، جواد عزتی، پولاد کیمیایی، شقایق فراهانی و جمشید هاشم‌پور

سعید سهیلی که با ساخت فیلم «گشت ارشاد» جنجال‌آفرین شد، احتمالا با «کلاشینکف» هم قصد راه‌انداختن فضایی ملتهب را دارد. ولی باید دید مسئولان جدید سینمایی تا چه حد پذیرنده این جار و جنجال‌ها و افاده‌های سینمای موسوم به اجتماعی هستند. قرار بود ابوالفضل پورعرب یکی از بازیگران این فیلم باشد که یکباره و با تصمیمی ناگهانی از عالم بازیگری خداحافظی کرد. قصه مردی که با سلاح کلاشینکف در خیابان‌های تهران راه می‌رود، فی‌نفسه موضوع و فضایی جذاب را
تداعی می‌کند.

مکث: خداوند از سر تقصیرات میخائیل کلاشینکف بگذرد!

گنجشکک اشی مشی

کارگردانان: وحید نیکخواه آزاد، غلامرضا رمضانی و مسعود کرامتی

بازیگران اپیزود اول: سروش صحت، نگار عابدی، مسعود کرامتی و پوریا ایمانی و خشایار قهرمانی

بازیگران اپیزود دوم: یکتا ناصر، لیلا زارع و کیمیا حسینی

بازیگران اپیزود سوم: حسن پورشیرازی، فاطمه گودرزی، شیوا ابراهیمی، کاوه احمدی، ارشیا صادقی و نگار نیکخواه آزاد

این فیلم سه اپیزودی در آخرین جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان اصفهان، برنده جایزه ویژه هیات داوران شد و تنها نماینده سینمای کودک در جشنواره فیلم فجر است. سه اپیزود مجزا که هر کدام داستانی با محوریت کودکان و نوجوانان و مشکلاتشان را روایت می‌کند.

مکث: سینمای کودک انتظار جایزه ندارد، بلکه نیازمند توجه و حمایت مسئولان سینمایی کشور است.

مردن به وقت​شهریور

کارگردان: هاتف علیمردانی

بازیگران: حمید فرخ‌ن‍ژاد، هانیه توسلی و نازنین بیاتی​

خیلی‌ها فکر نمی‌کردند اثر بعدی کارگردان فیلمی مثل «یک فراری از بگبو»، فیلم خوب و تاثیرگذار «به خاطر پونه» باشد، اما علیمردانی این استعداد و توانایی را از خود نشان داد و خیلی ها را برای تماشای فیلم جدیدش امیدوار کرده است. «مردن به وقت شهریور» هم از قرار معلوم داستان درگیرکننده‌ای دارد و می تواند در جذب تماشاگر موفق عمل کند. این پیش‌بینی با حضور بازیگرانی چون فرخ‌نژاد و توسلی قوت هم می‌گیرد. این فیلم داستان پسری به نام سیناست که خودش را باوجود مشکلات خانواده برای کنکور آماده می‌کند.

مکث: فیلمی درباره کنکور زندگی.

مهمان داریم

کارگردان: محمدمهدی عسگرپور

بازیگران: پرویز پرستویی، آهو خردمند، بهروز شعیبی، سهیلا گلستانی و معصومه
قاسمی‌پور

محمدمهدی عسگرپور، مدیر عامل خانه سینما تمام این چند سال درگیر جدال‌های صنفی این نهاد صنفی بود، اما با مساعدشدن اوضاع و بازگشت به حالت عادی توانست دوباره پشت دوربین برود و فیلمی با موضوع جبهه و جنگ و انتظار بسازد.

مکث: بازگشت پرستویی هم دیدن دارد.

همه چیز برای فروش

کارگردان: امیرحسین ثقفی

بازیگران: صابر ابر، مریلا زارعی، مزدک میرعابدینی، محمود نظرعلیان، ساعد سهیلی، سارا کاشفی و حبیب رضایی

امیرحسین ثقفی با «مرگ کسب و کار من است» طرفدارانی بین مخاطبان خاص‌تر سینما پیدا کرد و امیدوار است این روند را با فیلم جدیدش هم ادامه دهد. آن هم با داستانی عجیب و این که پسری با شرخری می‌خواهد هزینه‌های عمل جراحی برادرش را تامین کند.

مکث:یک صابر ابر متفاوت که اگر رقبای قدرتمندش بگذارند دست زخمی‌اش به سیمرغ برسد.

متروپل

کارگردان: مسعود کیمیایی

بازیگران: مهناز افشار، محمدرضا فروتن، پولاد کیمیایی، شقایق فراهانی، ساعد سهیلی، سحر دولتشاهی، یوسف مرادیان، میلاد کی‌مرام، مجید گلشنی، سامان حسینی، اکبر معززی و تینا پاکروان

واقعا چه خوب که بزرگی چون مسعود کیمیایی همچنان ​ فیلم می‌سازد. فقط امیدواریم بر مشکلات پیرامونی و موانع موجود غلبه کند و بتواند فیلم‌هایی در شأن و جایگاه خوب خودش بسازد. او نشان داده که می خواهد برای تماشاگر فیلم بسازد و این کار را هم بارها در گذشته با موفقیت انجام داده. کیمیایی با «متروپل» می خواهد نشان بدهد هنوز تمام نشده است. قصه مواجهه یک زن با دو مرد در باشگاه بیلیارد درصورت روایتی درست و جذاب می تواند جایگاه شایسته‌ای در تاریخ سینمای ایران بیابد.

مکث:کیمیایی، کیمیایی است.

اشباح

کارگردان: داریوش مهرجویی

بازیگران: مهتاب کرامتی، محمدحسن معجونی، مهدی سلطانی سروستانی و امیرعلی دانایی

خب، بر اثر شنیده‌ها و طبق تائید جهانگیر کوثری تهیه‌کننده فیلم، این امیدواری به‌وجود آمده بود که داریوش مهرجویی با فیلم «اشباح» که اسمش یادآور فیلمی به همین نام ساخته رضا میرلوحی است، قصد بازگشت به دوران باشکوه گذشته‌اش را دارد، اما اظهارنظر تند و تیز استاد که طی آن منتقدان آثار سال‌های اخیرش و کسانی که منتظر این هستند که او بازگشتی به عقب داشته باشد را با نام آن حیوان زحمتکش مزین کرد، از این تصور باطل صرف‌نظر کردیم! داستان فیلم هم که برپایه اختلاف تیمسار و همسرش و میانجیگری وکیل و معمار بنا شده موید اعتقاد راسخ استاد در ادامه راه جدیدش است.

مکث: چه خوبه که مهرجویی هنوز فیلم می‌سازه!

آذر، شهدخت، پرویز و دیگران

کارگردان: بهروز افخمی

بازیگران: مهدی فخیم‌زاده، گوهر خیراندیش، علیرضا خمسه، رامبد جوان، امیرعلی دانایی و مرجان شیرمحمدی.

افخمی برای بازگشت به سینما سراغ یکی از رمان‌های همسرش مرجان شیرمحمدی رفته که فضای غریبی دارد. درهم‌آمیختگی لحن کمدی و جدی می‌تواند معجون عجیبی به​وجود بیاورد که چون هنوز کسی آن را نچشیده نمی‌توان درباره مزه و کیفیت نهایی آن اظهارنظر کرد.

مکث:اگر افخمی موفقیتی به دست بیاورد که چه خوب، ولی اگر کار به اصطلاح نگیرد بعید نیست مثل نمونه‌های «عقرب» و «فرزند صبح» آن را انکار کند و کاری گروهی بنامد!

انارهای نارس

کارگردان: مجیدرضا مصطفوی

بازیگران: پژمان بازغی، آنا نعمتی، مهران رجبی، رابعه مدنی و قطب‌الدین صادقی

گویا کیفیت این فیلم به‌قدری خوب بوده که هیات انتخاب تشخیص داد علاوه بر بخش مسابقه فیلم‌های اول(نگاه نو) در بخش اصلی جشنواره نیز حضور داشته باشد. فیلمی که داستان زوج جوانی به نام انسی و ذبیح را به تصویر می‌کشد که در بحبوحه شرایط سخت زندگی آرزوی بچه‌دار شدن دارند.

مکث:ادامه تلاش‌های بازیگران زیبا برای اثبات توانایی‌هایشان.

امروز

کارگردان: سیدرضا میرکریمی

بازیگران: پرویز پرستویی، سهیلا گلستانی و شبنم مقدمی

کارگردان متین و آرام سینمای ایران پس از «یک حبه قند» تصمیم گرفت یار و یاور فیلمسازان جوانی چون افشین هاشمی و محسن قرایی باشد که خروجی اش فیلم خوب «خسته نباشید» بود. یکی دیگر از فیلم‌هایی که او بتازگی تهیه کرده یعنی «حق سکوت» هم در بخش مسابقه فیلم‌های اول جشنواره حاضر است. میرکریمی و شادمهر راستین که پیشتر تجربه متفاوتی چون «به همین سادگی» را داشتند این بار هم به همان شیوه سراغ داستانی درباره برخورد یک راننده تاکسی و زنی باردار رفتند.

مکث: جشنواره فیلم فجر میرکریمی را دوست دارد.

آرایش غلیظ

کارگردان: حمید نعمت‌الله

بازیگران: حامد بهداد، طناز طباطبایی، حبیب رضایی، هومن برق‌نورد و علی عمرانی

این حمید نعمت‌الله و هادی مقدم‌دوست(نویسنده) هم کم‌کم دارند به یکی از زوج‌های خوب و موفق سینما و تلویزیون ما تبدیل می‌شوند و هر چند وقت یکبار دست به طبع‌آزمایی‌های جالبی می‌زنند. ظاهرا این بار و پس از آثار دوست‌داشتنی چون «بی‌پولی» و «وضعیت سفید» باید منتظر یکی دیگر از نتایج درخشان این دوستی و همکاری باشیم. آن هم با قصه جوانی که شب چهارشنبه سوری بار قاچاق ترقه یکی از رفقایش را تلکه می‌کند تا با محبوبه‌اش آنها را به فروش برساند.

مکث:منتظر همان بهداد جذابی باشید که «بوتیک» نخستین فیلم نعمت‌الله را مال خود کرده بود.

برف

کارگردان: مهدی رحمانی

بازیگران: رویا تیموریان، محمدرضا غفاری، آناهیتا افشار، مینا ساداتی و افشین هاشمی

شاید این فیلم برای بازیگری مثل بابک حمیدیان خوش‌یمن و خوشایند نباشد، چرا که او در میانه‌های فیلم از درختی سقوط کرد و به دلیل طولانی شدن زمان درمان نتوانست گروه فیلمبرداری را همراهی کند. فضای فیلم متاثر از نامش سرد و تلخ است و در آن با سرباز و اتفاقات ناخوشایند خانواده‌اش آشنا می‌شویم.

مکث:خدا کند این فیلم، برف دریغ شده این سال‌ها را مثل گذشته به روزها و شب‌های جشنواره بازگرداند و برف جشنواره و برف تهران به اتفاق ببارند.

بیگانه

کارگردان: بهرام توکلی

بازیگران: امیر جعفری، پانته‌آ بهرام و مهناز افشار

بهرام توکلی که فعالیت‌هایش را از تئاتر آغاز کرده، دلبستگی خاصی به نمایشنامه‌های برتر جهان بخصوص تنسی ویلیامز دارد. برای همین پس از کارگردانی فیلم «اینجا بدون من» که براساس «باغ وحش شیشه‌ای» ساخته شده بود و بعد از یک فیلم استراحت! (آسمان زرد کم‌عمق) سراغ اقتباسی از «اتوبوسی به نام هوس» رفت. همان داستان ورود خواهر بزرگ یک زن که زندگی او و شوهرش را دستخوش تغییر می‌کند.

مکث:امیر جعفری، پانته‌آ بهرام و مهناز افشار ناگزیر با مارلون براندو، ویوین لی و کیم هانتر مقایسه خواهند شد.

تمشک

کارگردان: سامان سالور/ بازیگران: نیکی کریمی، مهدی پاکدل، سمیرا حسن‌پور و مهران احمدی

سامان سالور در همین چند فیلم سینمایی که ساخته، فضاهای متفاوتی را تجربه کرده است. او برای «تمشک» دست روی موضوع بحث‌انگیز رحم اجاره‌ای گذاشت و احتمالا همین مساله و قالب ملودرام اثر هم نقش قابل‌توجهی در استقبال مخاطبان در جشنواره و زمان اکران خواهد داشت.

مکث: باید دید داوران از ساقه‌های تیغ‌دار تمشک می‌گذرند و برای تناول آن سرکیسه سیمرغ‌ها را شل می‌کنند یا نه!

عصبانی نیستم

کارگردان: رضا درمیشیان

بازیگران: باران کوثری، نوید محمدزاده و رضا بهبودی​

بازگشت باران کوثری به سینما و دومین همکاری او با درمیشیان بعد از «بغض» دلایل خوبی برای تماشای فیلم است. ضمن این‌که باید به حضور دو بازیگر خوب تئاتری یعنی رضا بهبودی و نوید محمدزاده هم در ترکیب بازیگران فیلم اشاره کرد که پیشتر روی صحنه بازی‌های خوبی از آنها دیده‌ایم. درمیشیان پس از نمایش فریاد دهه شصتی‌ها یعنی «بغض» این بار هم صدای نسل جوان دیگری را منتقل می‌کند. قصه او درباره دو جوان ستاره‌دار دانشگاه است.

مکث: من عصبانی نیستم، شما هم لطفا عصبانی نباشید!

شیفتگی

کارگردان: علی زمانی عصمتی

بازیگران: رویا تیموریان، افسانه چهره آزاد و لیلا زارع​

این فیلم و کارگردانش از نام‌های کمتر شناخته‌شده جشنواره امسال هستند و باز به همین دلیل ظرفیت بالایی برای غافلگیری مخاطبان دارند. بازی و گریم رویا تیموریان در نقش زنی که سه دهه با ظاهری مردانه زندگی کرده، سوژه جذابی برای تماشا و پیگیری است. زمانی عصمتی پیش از این فیلم‌هایی تلخ چون «بریس» و «اوریون» (آثاری تحسین‌شده با موضوعی حساسیت‌برانگیز) را ساخته و این روند را در تازه‌ترین ساخته‌اش نیز پیش گرفته است.

مکث:چشمک رویا تیموریان به سیمرغ!

شیار 143

کارگردان: نرگس آبیار

بازیگران: مریلا زارعی، مهران احمدی، گلاره عباسی، جواد عزتی، حسام بیگدلو، یدالله شادمانی و رضا کیانیان​

آبیار پس از ساخت «اشیا از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیک‌ترند» و پیش از این‌که سرنوشت اکران آن معلوم شود،​فیلم دومش را ​به نام «چشم سوم»​ با موضوع عملیات والفجر مقدماتی ساخت . «شیار 143» فیلمی درباره نقش موثر زنان درهشت سال دفاع مقدس است.

مکث:می‌توانید با خواندن رمان و دیدن فیلم، دو توانایی متفاوت نرگس آبیار را با یکدیگر مقایسه کنید و این‌که او نویسنده بهتری است یا فیلمساز بهتری.

طبقه حساس

کارگردان: کمال تبریزی

بازیگران: رضا عطاران، پانته‌آ ‌بهرام،‌ آزاده صمدی، سوگل قلاتیان، ناصرعرفانی، هوتن شکیبا، بهاره رهنما، پیمان قاسمخانی، بهادر مالکی، محمد بحرانی ، کاظم سیاحی و محمدرضا فروتن​

همکاری دوباره کمال تبریزی و پیمان قاسمخانی می‌تواند تجربه شیرین تماشای «مارمولک» را تکرار کند. بخصوص که داستان یک خطی دفن مردی غریبه در طبقه بالایی قبر مردی متعصب می‌تواند بستر خوبی برای بازیگوشی‌های نوشتاری قاسمخانی و طنازی‌های بی‌پایان رضا عطاران در نقش آن مرد غیرتی و بازاری باشد.

مکث:تبریزی دو فیلم در کمدمانده «خیابان‌های آرام» و «پاداش» را در کارنامه دارد، پس لازم به توصیه نیست که برای دیدن «طبقه حساس» تعلل نکنید!

قصه‌ها

کارگردان: رخشان بنی اعتماد

بازیگران: مهدی هاشمی، گلاب آدینه، صابر ابر، فرهاد اصلانی، بابک حمیدیان، نگار جواهریان، ریما رامین‌فر، حبیب رضایی، عاطفه رضوی، محمدرضا فروتن، باران کوثری، پیمان معادی، فاطمه معتمدآریا و محمدحسن معجونی​

بنی‌اعتماد،فیلمساز ​ شاخص سینمای اجتماعی با استفاده از ترفند جالبی سراغ قهرمانان دردمند فیلم‌های کارنامه‌اش رفته و وضع آنها را در تهران امروز به تصویر کشیده است.

مکث: باید دید سعه‌صدر مسئولان سینمایی دولت یازدهم با تصمیم‌گیری داوران کامل خواهد شد یا نه.

شهابی از جنس نور

کارگردان: محمدرضا اسلاملو

بازیگران: امین زندگانی و جمعی از بازیگران لبنانی​

محمدرضا اسلاملو 24 سال پس از ساخت فیلم «باغ سید» با بازی محرم زینال‌زاده و رویا نونهالی سراغ ساخت دومین فیلم بلند داستانی‌اش با موضوع جنگ 33 روزه لبنان و تکفیری‌ها رفت. فیلمی که همه صحنه‌های آن در لبنان فیلمبرداری شده و همه بازیگرانش به زبان عربی حرف می‌زنند.

مکث: جمال شورجه دیگر تنها نیست.

فصل فراموشی فریبا

کارگردان: عباس رافعی

بازیگران: ساره بیات، امین زندگانی و شهین تسلیمی.

این واج آرایی «ف» به احتمال فراوان تاثیرگذارترین فیلم کارنامه عباس رافعی تا اینجای کار خواهد بود، هرچند فیلم او به تعبیر خودش دچار تعدیل‌هایی شده است، اما مانعی برای حرفی که فیلم می‌خواهد بزند نیست. فریبا می‌خواهد گذشته‌اش را فراموش کند، اما هیچ چیز مطابق خواسته او پیش نمی‌رود. ظاهرا صحنه‌های خارجی فیلم به شیوه دوربین مخفی فیلمبرداری شده است.

مکث:شاید نوبت سیمرغ ساره بیات باشد.

پنجاه قدم آخر

کارگردان: کیومرث پوراحمد

بازیگران: بابک حمیدیان، طناز طباطبایی و فرزین صابونی

کیومرث پوراحمد پس از چند سال غیبت در سینما و سرک کشیدن به تئاتر بار دیگر سراغ فیلمی جنگی رفته است. آخرین فیلم او در سینما یعنی «اتوبوس شب» با بازی خسرو شکیبایی مورد تحسین تماشاگران و منتقدان قرار گرفت؛ ولی این موفقیت باعث نشد او بلافاصله دست به ساخت فیلم دیگری بزند. قصه تنهایی و سرگردانی مهندس جوانی که در زمان جنگ در خاک دشمن گم می‌شود، نشان می‌دهد پوراحمد این بار هم از زاویه‌ای متفاوت به جنگ نگاه کرده است.

مکث: «پنجاه قدم آخر»، می‌تواند شب یلدای جنگ باشد.

چ(شهید چمران)

کارگردان: ابراهیم حاتمی‌کیا

بازیگران: فریبرز عرب‌نیا، سعید راد، مریلا زارعی، بابک حمیدیان، امیررضا دلاوری و مهدی سلطانی سروستانی.

بی‌تردید این یکی از شاخص‌ترین آثاری است که خیلی‌ها بی‌صبرانه منتظر دیدن آن هستند. بجز توانایی‌های حاتمی‌کیا در کارگردانی، بخش عمده‌ای از حمایت‌های مالی و امکانات از سوی مسئولان سینمایی دولت قبلی به عمل آمده که قصد داشتند به دلیل توقیف «گزارش یک جشن» به طریقی دیگر از او دلجویی کنند!

مکث:عرب‌نیا پس از شاه نقش مختار در تلویزیون حالا با نقش چمران هم نقش ماندگار دیگری بازی می‌کند. حاتمی‌کیا نیز اگر اتفاق غیرمترقبه‌ای نیفتد یکی از شکارچیان سیمرغ خواهد بود.

چند متر مکعب عشق

کارگردان: جمشید محمودی

بازیگران: ساعد سهیلی، نادر فلاح و حسیبا ابراهیمی

بجز «انارهای نارس» این فیلم هم به دلیل واجد شرایط بودن معیارهای لازم هیات انتخاب در هر دو بخش سودای سیمرغ و نگاه نو حاضر است. «چند متر مکعب عشق» قصه یک پدر و دختر افغانی را به شکلی متفاوت از آنچه تاکنون درباره این همسایگان شرقی دیده‌ایم، روایت می‌کند.

مکث: چند متر مکعب عشق در میان نام‌ها و فیلم‌های شناخته شده، همچون جزیره ناشناخته‌ای است که اتفاقا به همین دلیل می‌تواند محل خوبی برای تماشا و آرامش باشد.

رستاخیز

کارگردان: احمدرضا درویش

بازیگران: آرش آصفی، بابک حمیدیان، پوریا پورسرخ، حسن پورشیرازی، فرهاد قائمیان، انوشیروان ارجمند، انوش معظمی، میرطاهر مظلومی، کورش زارعی، شقایق فراهانی، مهتاب کرامتی، پرویز پورحسینی، سروش گودرزی، لیلا بلوکات و جمال سلیمان

یکی دیگر از آن فیلم‌هایی که بسیاری می‌خواهند نتیجه تلاش‌های چند ساله احمدرضا درویش و گروهی پرشمار را ببینند. درویش پس از فیلم عظیم و پرهزینه «دوئل» سراغ واقعه کربلا رفت و حوادث عاشورا را از نگاه بکیر، پسر حر​بن یزید ریاحی تعریف کرد.

مکث: اگر بنا به تقسیم جوایز باشد، درویش هم سهم قابل توجهی در سیمرغ‌های بلورین دارد.

خط ویژه

کارگردان: مصطفی کیایی

بازیگران: هانیه توسلی، میترا حجار، پریناز ایزدیار، مصطفی زمانی، میلاد کی‌مرام، هومن سیدی، محسن کیایی و سام قریبیان

پس از کمدی جنگی «ضدگلوله» خیلی‌ها به استعداد کیایی ایمان پیدا کردند و منتظر فیلم جدید او هستند. او هم با کمدی متفاوت و پرستاره «خط ویژه» موفق به فیلم جذابی درباره آقازاده‌ها و آدم‌های گردن‌کلفت شده است.

یک فیلم تین‌ایجری و ماجراجویانه که می‌تواند تجربه دلپذیری برای تماشا باشد.

مکث:جدا از ویژگی‌های قابل امتحان جوان مستعدی چون کیایی، این فیلم به دلیل نام مسعود جعفری‌جوزانی در مقام تهیه‌کننده نیز قابل تامل و دیدن است.

خواب‌زده‌ها

کارگردان: فریدون جیرانی

بازیگران: فرهاد اصلانی، ساره بیات، صابر ابر، شقایق فراهانی، ملیکا شریفی‌نیا و اکبر عبدی

فریدون جیرانی پس از جدایی از برنامه سینمایی «هفت» و سپردن تشکیلات برنامه به محمود گبرلو حالا با فراغ‌خاطر بیشتری در سینما فیلم می‌سازد. او مردی است که همیشه سعی می‌کند از حاشیه‌ها دوری کند و برای همین ترجیح داد پس از «هفت» حرف نزند و روی فیلمسازی تمرکز کند. جنجال‌های «من مادر هستم» برای عمر حرفه‌ای جیرانی کفایت می‌کند!

برای همین این بار سراغ یک کمدی مالیخولیایی رفته و قصه مواجهه کارخانه‌داری مجرد و دختری جنوب شهری را روایت می‌کند.

مکث: این بار چه کسی «مشرقی» جیرانی خواهد بود؟!

رد کارپت(فرش قرمز)

کارگردان: رضا عطاران

بازیگران: رضا عطاران و چند بازیگر فرانسوی

رضا عطاران پس از موفقیت نسبی «خوابم می‌آد» تغییر مسیر داد و به جای فیلمی با مولفه‌های عامه‌پسندتر و به سبک کارهای تلویزیونی‌اش، تصمیم گرفت با شروع جشنواره فیلم کن به فرانسه برود و فیلمی درباره یک سیاهی لشکر سینما بسازد. او این تصمیم را عملی می‌کند و آنجا خودش را جلوی بزرگانی چون استیون اسپیلبرگ می‌اندازد تا احمد احمدی به صورت مخفیانه از او فیلمبرداری کند! نتیجه احتمالا فقط اثری جذاب برای تماشاگران خاص‌تر و پیگیرتر سینما خواهد بود.

مکث: عطاران است دیگر!

زندگی جای دیگری است

کارگردان: منوچهر هادی

بازیگران: حامد بهداد، پارسا پیروزفر، یکتا ناصر و نیکی کریمی

منوچهر هادی پیش از این فیلم تحسین‌شده و تاثیرگذار «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه» را ساخته بود و به نظر می‌رسد این بار هم فیلم تلخ و تاثیرگذار دیگری در راه است. چه بسا به واسطه حضور چهره‌های بازیگری و داستان فیلم میزان این تاثر و گزندگی بیشتر هم باشد. «زندگی جای دیگری است» درباره بهیاری​ است که به‌عنوان ناجی آدم‌های در حال مرگ انجام وظیفه می‌کند، اما این بار خودش با مرگ روبه‌رو می‌شود.

مکث: ... و مرگ، آن درخت تناور بود که زنده‌های این‌سوی آغاز به شاخه‌های ملولش دخیل می‌بستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها