مواجهه با ۵ مرحله‌ای که پس از طلاق به سراغ فرد می‌آید

سوگ‌نشینی بر عشق

آیا رابطه شما و همسرتان تیره و تار است؟ آیا گاه‌گاهی فکر طلاق به ذهنتان خطور می‌کند؟ لطفا دست نگه دارید! قبل از هر چیز به این فکر کنید که چگونه می‌توانید ازدواجتان را حفظ کنید زیرا معمولا همه دوست دارند ازدواجشان دوام داشته باشد؛ چه در روزهای سخت چه در روزهای خوش، چه در سلامتی چه در بیماری و ناخوشی؛ ولی گاهی به دلایل مختلف زندگی دچار تلاطم می‌شود و ناگهان احساس می‌کنید که رفتار همسرتان عوض شده است و احساس غریبی می‌کنید.
کد خبر: ۶۲۱۸۸۱

به زبان آوردن کلمه طلاق شاید آسان‌ترین راه باشد ولی قبل از اینکه کاری انجام بدهید که بعدا به خاطر آن افسوس بخورید چرا سعی نکنید که ازدواجتان را از این مهلکه نجات دهید و به دوران خوش اول ازدواج بازگردید؟!
برداشتن چند قدم می‌تواند در این راه کمک بزرگی به شما بکند:

قدم اول: رابطه با همسرتان را در کانون توجه قرار دهید
اولویت اول شما باید رسیدگی به ازدواجتان باشد، مسائل دیگر از ارزش کمتری برخوردارند مثلا به جای اینکه در کنار هم بودن شما به فواصلی در بین کارهای منزل، گرفتاری‌های کاری و مسائل بچه‌ها محدود شود از مسائل کم اهمیت‌تر صرف نظر کنید و زمان طولانی تری را به مصاحبت با همسرتان اختصاص دهید.

قدم دوم: برنده دعوا بودن را نوبتی کنید!
بحث و جدل وقتی بالا می‌گیرد که هیچ یک از دو طرف خود را مقصر نمی‌دانند و هر دو با ادامه دعوا قصد اثبات نظر خود و رسیدن به اهدافشان را دارند. به جای اینکه به این بحث‌های ناخوشایند و تمام نشدنی دامن بزنید تصمیم بگیرید که نوبت چه کسی است که حق با او باشد اگر نوبت همسرتان بود کوتاه بیایید و با او موافقت کنید مطمئن باشید که اگر بحث مجددی رخ بدهد همسرتان نیز این فداکاری را برای شما انجام می‌دهد.

قدم سوم: برای احساسات همسرتان اهمیت قائل شوید
شما باید بزرگ‌ترین طرفدار و محکمترین پشتیبان او باشید، به وی اطمینان دهید که مهم نیست چه اتفاقی برای او افتاده، فقط کافی است به خانه و نزد شما بیاید و احساس بهتری داشته باشد. همیشه به خاطر داشته باشید حتی در حین بد‌ترین دعوای زندگی مشترکتان از گفتن حرف یا انجام کاری که شخصیت و اعتماد به نفس او را خرد می‌کند اجتناب کنید.

قدم چهارم: به آینده نگاه کنید نه گذشته
از نگهداری فهرست اشتباهات همسرتان و دعواهای گذشته جدا خودداری کنید. همدیگر را ببخشید و از کنار این خاطرات ناخوشایند بگذرید. اگر دائم به جنگ و دعواهای گذشته رجوع کنید و از پیدا کردن نقطه ضعف‌های طرف مقابل لذت ببرید، هیچ وقت نمی‌توانید طعم شیرین زندگی مشترک را بچشید.

قدم پنجم: صادق باشید
برخی اوقات زن یا شوهر برای جلوگیری از دعوا از ابراز ترس یا نگرانی خود به همسرش خودداری و سکوت اختیار می‌کند. این دسته از افراد باید بدانند که اگر همسرشان متوجه ناراحتی آن‌ها نشود نمی‌تواند به آن‌ها کمک کند. اگر درباره احساسات خود صادق نباشید ممکن است به صورت دائمی دچار نفرتی خاموش از همسر و زندگی زناشویی خود شوید.

قدم ششم: از مشاور خانواده کمک بگیرید
اگر نمی‌توانید به تنهایی مشکلاتتان را حل کنید یک مشاور متعهد و متخصص می‌تواند به شما آموزش‌های مرتبط را بدهد مثلا اینکه چگونه با همسرتان گفت‌و‌گو کنید و یا اینکه با چه مهارت‌هایی می‌توان مشاجرات را به حداقل رساند.‌‌ همان طور که شما تخصص و تجربه ویژه شغلتان را کسب کرده‌اید یک مشاور نیز در کمک به زوجین سال‌ها تجربه دارد و در همین زمینه آموزش دیده است.

نکات کمکی
* اگر بچه دار هستید فکر نکنید که بها دادن و وقت گذاشتن برای ترمیم رابطه‌تان، شما را از فرزندانتان غافل می‌کند و اجحافی در حق آن‌هاست. ممکن است برای رسیدگی به آن‌ها وقت کمتری داشته باشید ولی در عوض به آن‌ها احساس امنیت بیشتری می‌دهید و آن‌ها را از احساس نگرانی ناشی از احتمال جدایی پدر و مادر و از هم پاشیدن خانواده نجات می‌دهید.
* اینکه بدون خاتمه دادن به یک دعوا به خواب بروید مشکلی ایجاد نخواهد کرد. چون اگر سعی کنید که بیدار بمانید و به بحث ادامه بدهید ممکن است به علت خستگی کاری کنید و یا حرفی بزنید که صبح روز بعد از آن پشیمان شده باشید ولی قادر به جبران نباشید لذا می‌توانید روی یک آتش بس توافق کنید، بخوابید و صبح روز بعد سعی کنید مشکل را حل کنید. ممکن است صبح روز بعد اصلا به خاطر نیاورید که حتی علت بحث شما چه بوده است.
>> خراسان

*نظرتان چیست؟ آن را با ما و دیگران در میان بگذارید*
*با کلیک روی نماد RSS  و ذخیرۀ آن، جدیدترین مطالب ما را آسانتر دنبال کنید*

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها