روزنامه تایمز رژیم صهیونیستی نوشت: مذاکرات محرمانه ایران و آمریکا که منجر به توافق موقت در ژنو شد همچنین سبب آزادی تعدادی از زندانیان طرفین شده است.
کد خبر: ۶۲۰۷۴۵
توافق نانوشته ایران و آمریکا

یک تحلیلگر اطلاعاتی مشهور در اسرائیل می گوید: مسئولان آمریکا و ایران به طور محرمانه مدت ها در عمان دیدار داشته اند و در سه سال گذشته، ایران در نتیجه ی این گفتگوها سه زندانی آمریکایی را از طریق همان رایزنی ها، آزاد کرد و آمریکا هم در مقابل پاسخی مشابه داد.

تحلیلگر اسرائیل گفت: مشخص است که طی این توافق نامه نانوشته ایرانی ها به چه چیزی دست پیدا کردند. اما مشخص نیست که امریکا ها چه چیزی بدست اوردند.

چگونه ایران و آمریکا، فرانسه را دور زدند؟

روزنامه فرانسوی فیگارو در تفسیری درباره احتمالاتی که کنفرانس ژنو 2 درباره سوریه در مقابل خود دارد نوشت:بشار اسد ارتش را در اختیار دارد ، حزب الله در کنار اوست، حمایت مسکو پشت سر اوست و هم اکنون پیروزی های نظامی در جنگ های داخلی را بخود اختصاص داده است. او می پرسد چرا باید اسد به ژنو برود تا مقدمات انتقال قدرت را فراهم کند؟

نویسنده مقاله برای نشان دادن جای نسبتاً محکم بشار اسد در منازعات فعلی از جان مک کین سناتور آمریکائی نقل قول می کند که هفته گذشته در همایش امنیت بین المللی در هالی فاکس ، اظهار نظر کرد که بشار اسد ارتش را در اختیار دارد ، حزب الله در کنار اوست، حمایت مسکو پشت سر اوست و هم اکنون پیروزی های نظامی در جنگ های داخلی را بخود اختصاص داده است.

او می پرسد چرا باید اسد به ژنو برود تا مقدمات انتقال قدرت را فراهم کند؟

مفسر فیگارو می نویسد: با وجود کوشش هائی که فرانسه انجام داد تا هیچ توافقی در سوریه در پشت سر او انجام نگیرد ، هم توافقات آمریکا و روسیه برای تدارک کنفرانس و هم مذاکرات پنهان میان آمریکا و ایران که بنظر می رسید تنها درباره مسائل اتمی است  عملاً شرایطی را فراهم کرد که فرانسه از توافقات پشت پرده بی خبر بماند و به حاشیه رانده شود.

پروژه «مُدلینگ» رسانه های غربی

رسانه های غربی پروژه ای را با عنوان «مدلینگ» کلید زده اند که بر اساس  آن، خبرنگاران و عکاسان اروپایی و آمریکایی برخی دختران ایرانی را تشویق به ارائه نمایش های مدلینگ در برابر دوربین های آنان در ازای مبالغی می نمایند.

به گزارش مشرق، در هفته های اخیر چند خبرنگار آمریکایی با انتشار عکس های خود از سفر به ایران و انتشار تصاویری از زندگی خصوصی برخی زنان و دختران ایرانی، درصدد القای این پیام بودند که سبک جدیدی از زندگی غربی در نسل جوان ایران کلید خورده است.

 توافقنامه ژنو و غنی‌سازی دایمی

روزنامه وال استریت ژورنال چاپ آمریکا در مقاله ای به قلم «جی سالومون» نوشت: دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از توافق هسته ای با ایران به عنوان پیروزی در تلاش ها برای متوقف کردن اشاعه تسلیحات هسته ای استقبال می کنند اما این توافقنامه باعث نگرانی دول غربی و برخی کارشناسان اشاعه شده است مبنی بر اینکه این توافقنامه احتمالا تاثیر عکس دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،این روزنامه نوشت:مقامات دولت اوباما از زمان امضای این توافقنامه در بیست و چهارم نوامبر اعلام کرده اند حق ایران را برای غنی سازی اورانیوم به صورتی شفاف به رسمیت نشناخته اند.

اما متنی که به صورت علنی اعلام شد بیان می دارد اگر توافقنامه جامع تری حاصل شود، ایران برنامه غنی سازی با محدودیت های توافق شده درباره ابعاد و سطح فعالیت های غنی سازی خواهد داشت.

هم اکنون چهارده کشور با توانمندی غنی سازی اورانیوم وجود دارد. برخی کشورها نظیر ژاپن، آلمان و برزیل سلاح هسته ای ندارند اما از این سوخت برای برنامه های برق هسته ای گسترده استفاده می کنند و کشوری مثل برزیل نیز از این فنآوری برای تامین سوخت زیردریایی های هسته ای استفاده می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها