شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید « کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۶۱۶۱۱۸
وقتی بی‌بی‌سی انگلیس محرم است!

کیهان: عصبانیت روزنامه زنجیره‌ای از بی‌اعتنایی روحانی به هاشمی و خاتمی

روزنامه کیهان نوشت: یک روزنامه زنجیره‌ای مدعی شد رئیس جمهور به خاتمی و هاشمی کم‌اعتنایی می‌کند. روزنامه آرمان تأکید می‌کند روحانی تمایل ندارد او را به واسطه دیگران بشناسند.این روزنامه اصلاح‌طلب اجاره‌ای می‌نویسد: دولت آقای روحانی هر چند در شکل و فرم از تجارب گذشتگان به لحاظ انتصاب‌ها خوب استفاده کرده ولی خیلی سریع به خودی‌ها، دلسوزان و کسانی که در بوجود آوردن دولت تدبیر و امید از خودگذشتگی کردند، کم‌اعتنایی نشان داد. تجارب آیت‌الله هاشمی و سید محمد خاتمی هر چند به عنوان پشتوانه قوی قابل اتکاء به شمار می‌رود، اما آقای روحانی به لحاظ شخصیتی آنچنان تمایل ندارد او را به واسطه دیگران بشناسند و قابلیت‌های شخصی‌اش را نادیده بگیرند.

در حالی که طلبکاری از دولت در حوزه انتصابات رسم معمول نشریات زنجیره‌ای شده، آرمان نوشت: انتخاب استانداران بسیار کند و بی‌جهت پرحاشیه شده است. وزیر کشور اولویت‌ها در انتخاب استانداران را رسانه‌ای کرد و حق بیش از حد برای نمایندگان مجلس و دیگر صاحب نفوذان استانی در انتخاب استانداران قائل شد. گذاشتن ملاک و معیار بی‌جهت، سطح توقعات را بالا برده است.نویسنده ادامه می‌دهد: اکنون که صد روز از آغاز به کار دولت روحانی می‌گذرد، هنوز عده‌ای از استانداران، فرمانداران و بخشداران دولت گذشته بر سر کار هستند. این با کدام یک از سیاست‌های دولت یازدهم سازگاری دارد؟ چه کسی باید در استان‌ها و بخش‌ها، سیاست‌های دولت را در بخش خارجی، اقتصادی و اجتماعی تقویت و ترویج کند؟ معیارهایی که خود دولت درست کرده است، دست آن را بسته و قابل قبول نیست که تأخیر در انتخاب استانداران را گردن گروه‌های مقابل یا فشار معتمدین استانی بگذاریم.

این روزنامه خواستار انتخاب استانداران از ائتلاف‌های انتخاباتی اصلاح‌طلب شد و برخلاف واقعیت‌ها مدعی شد استانداران از میان اصولگرایان انتخاب می‌شوند.بدهکار نگه داشتن دولت و طلبکار بودن از آن در حوزه عزل و نصب‌ها، یکی از رئوس استراتژی افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی در قبال دولت به شمار می‌رود.

روحانی در مجلس اظهارات قبلی را اصلاح می‌کند؟!

کیهان آورده است: رئیس‌جمهور امروز در حالی برای معرفی گزینه جدید وزارت ورزش و جوانان به مجلس می‌رود که اظهارات وی در جلسه قبلی معرفی سومین گزینه وزارت ورزش با اعتراض‌های جدی نمایندگان و صاحب‌نظران مواجه شد.دکتر روحانی امروز در جلسه علنی مجلس حضور پیدا می‌کند تا گودرزی را به عنوان نامزد تصدی وزارت ورزش و جوانان معرفی کند. رئیس‌جمهور یک هفته پیش در جریان معرفی سجادی به مجلس و قبل از ورود به موضوع رای اعتماد ضمن اظهاراتی نسنجیده و افراطی، عملا بقیه نامزدها غیر از خود را متهم به تندروی و عدم عقلانیت کرده و با کم‌لطفی نسبت به نیمی از کل جمعیت رای دهنده گفته بود: مردم در 24 خرداد به افراط، تفریط، خشونت، خود‌رایی، تک‌رایی، عدم مشورت و عدم تدبیر رای ندادند و به اعتدال، تدبیر و عقلانیت رای دادند!

این اظهارات اعتراض‌های گسترده رسانه‌ای را برانگیخت و گفته می‌شود یکی از چند دلیل عدم رای اعتماد کافی نمایندگان به سجادی بود.اکنون که رئیس‌جمهور محترم بنابر اعلام معاون پارلمانی ریاست‌جمهوری و طبق سنت همیشگی معرفی وزرای پیشنهادی در مجلس حضور پیدا می‌کند، پسندیده است که آن اظهارات به دور از اعتدال و تدبیر اصلاح شود و تمام 37 میلیون نفر شرکت کننده که در انتخابات فارغ از این که به کدام نامزد رای داده‌اند، به عنوان ملت حماسه‌آفرین و به چشم احترام نگریسته شوند.

وقتی بی‌بی‌سی انگلیس محرم است!

کیهان نوشت: وزیر امور خارجه در صفحه فیس‌بوک که فعالیت در آن به لحاظ قانونی جرم است، می‌گوید امیدوارم در داخل همسویی با اسرائیل نباشد. آیا معنای اعتدال دولت یعنی اینکه مخالف و منتقد ما صهیونیست است؟روزنامه وطن امروز با طرح این پرسش به نقد رفتار رسانه‌ای دکتر ظریف، از شکستن حریم قانون درباره فیس‌بوک تا عدم مصاحبه با خبرنگاران ایرانی در ژنو و ترجیح شبکه بی‌بی‌سی پرداخت. این روزنامه با بیان اینکه طبق قانون شبکه فیس‌بوک به خاطر نقش‌آفرینی در حوزه‌های جاسوسی و عملیات روانی دشمن فیلتر شده، ابتدا روشن می‌کند:صفحه فیس‌بوک دکتر ظریف به زبان فارسی به روزرسانی و اداره می‌شود؛ اکثریت قریب به اتفاق مخاطبان این صفحه ایرانی هستند؛ بیشترین بازخورد اتفاقات این صفحه در داخل کشور است؛ مخاطب این صفحه به وضوح ایرانیان هستند نه ملت‌های جهان؛ تاکنون در چند نوبت وزیر امور خارجه خبر از هک صفحه فیس‌بوک‌شان داده‌اند.

این روزنامه سپس می‌پرسد: اگر هدف دولت از مستثنا کردن صفحه وزیر امور خارجه در یک شبکه اجتماعی (با اهداف جاسوسی ثابت شده) «دیپلماسی عمومی» در زمین حریف است چرا اکثر خبرسازی‌ها با هدف تأثیرگذاری بر مخاطب ایرانی صورت گرفته است؟ زبان فارسی صفحه،‌ خوانندگان ایرانی و مخاطب قرار دادن ایرانیان در داخل کشور در اغلب قریب به اتفاق پست‌ها از چه رو است؟

نویسنده سپس با انتقاد از ادعای غیرواقعی تقابل میان آمریکا و رژیم صهیونیستی از یک سو و برجسته کردن نقش فرانسه از سوی دیگر- در قبال کمرنگ کردن نقش کاخ سفید در دشمنی با ایران- می‌نویسد: پروژه دوگانه‌سازی آمریکا و اسرائیل شکست خورد و فابیوس وزیر خارجه فرانسه نیز نقش پلیس بد را بازی می‌کرد... یک متخصص روابط بین‌الملل چطور تصور می‌کند فرانسه به صورت ناگهانی تبدیل به ابرقدرتی جهانی شده که قدرت بر هم زدن نقشه‌های جان‌کری را بر سر میزی با حضور 7-8 نفر پیدا کرده است؟! مثال خوبی نیست اما آیا کسی باور می‌کند سوریه حکومت ایران را اداره کند؟

این روزنامه با بیان اینکه بازی جان‌کری و لوران فابیوس در ژنو از پیش مدیریت شده بود و پیش از بازگشت به کشورشان به حمایت رسمی از مواضع یکدیگر اقدام کردند، می‌افزاید: جالب است که مجموعه رسانه‌های زنجیره‌ای داخل کشور اظهارات کری در حمایت از موضع فابیوس را بایکوت کردند.وطن امروز با انتقاد از عدم مصاحبه دکتر ظریف با ده‌ها خبرنگار ایرانی در ژنو و ترجیح «بی‌بی‌سی فارسی» و بیان اینکه «آیا پایه‌های اقتصاد سرمایه‌داری را نمی‌بینید که به دوش صهیونیست‌های یک درصدی استوار است؟» می‌نویسد: بدترین اتفاقی که به واسطه مدیریت صفحه فیس‌بوک از سوی دکتر ظریف در میان بخشی از مخاطبان نهادینه شد دشمن خواندن هر فرد و جریان سیاسی است که با تحلیل‌های یک خطی و بدون سند و مدرک ارائه شده در این صفحه مخالفت ورزید! اینکه وزیر امور خارجه کشورمان ابتدا یک مصاحبه رسانه‌ای به شبکه «بی‌بی‌سی انگلیس» هدیه می‌کند و سپس در صفحه اختصاصی ایشان پیش از عزیمت به کشور عنوان می‌شود: «امیدوارم در داخل همصدایی با اسرائیل نباشد» یعنی آماده‌باش به تیم عملیات روانی تا به هر که مخالف این تحلیل بی‌پشتوانه حرفی زد می‌توان انگ «همصدایی با اسرائیل چسباند! آیا اعتدال یعنی مخالف تحلیل ما «صهیونیست» است؟!»

نویسنده با بیان اینکه مصداق دیپلماسی عمومی (با خارج) عملاً در فیس‌بوک که در اختیار شبکه‌های جاسوسی دشمن است، گم شده ادامه می‌دهد شبکه‌هایی مانند بی‌بی‌سی شبکه غیر قانونی فیس‌بوک را نماد کل کشور جلوه می‌دهند... مشکل اینجاست که فرزندان انقلاب در برابر نقدهای دلسوزانه متخصصان پویا نیستند و از پاسخ‌دهی به رسانه‌های داخلی سر باز می‌زنند و این برای منافع ملی خطر دارد.

پیشنهاد آمریکا در ژنو حتی مسکن اقتصادی هم نیست

کیهان در ادامه به نقل از آسوشیتدپرس نوشت: دو مقام آمریکایی مطلع از مذاکرات هسته‌ای می‌گویند کاخ سفید در مذاکرات ژنو تخفیف‌هایی به ایران خواهد داد که نتواند حتی به عنوان مسکن در برابر فشار تحریم‌ها عمل کند!خبرگزاری آسوشیتدپرس که با دو مقام آمریکایی مطلع از مذاکرات هسته‌ای گفت‌وگو کرده، می‌نویسد آنچه در مذاکرات ژنو مطرح است، تخفیف‌های جزئی و کم‌اهمیت به ایران در زمینه تحریم‌ها در مقابل باز داشتن ایران از فعالیت‌های هسته‌ای است. این تخفیف برخلاف برآوردهای اغراق‌آمیز است و محدود و موقت و برگشت‌پذیر می‌باشد.این دو مقام آمریکایی با بیان اینکه اجازه ندارند به طور علنی در مورد مذاکرات سخن بگویند و بنابراین مایل به عدم افشای نام هستند، همچنین گفته‌اند: اگر توافق در ژنو به ایران اجازه دهد بخشی از پول بلوکه شده خود را بازگرداند، این پول چندان کافی نخواهد بود تا بتواند اثرات تحریم‌ها را تسکین دهد. گذشته از این، تحریم‌های سخت، نظیر تحریم تجاری آمریکا، محدودیت بانک‌ها و استفاده ایران از درآمدهای نفتی و همچنین تحریم‌‌های اعمال شده به دلیل حمایت ایران از تروریسم و نقض حقوق بشر همگی به قوت خود باقی خواهند ماند.

آسوشیتدپرس نوشت: اگر ایران دسترسی محدودی به برخی از دارایی‌هایش بیابد، همچنان در انتقال و استفاده از پول مشکل خواهد داشت چرا که ایران دسترسی به بانکداری بین‌المللی ندارد.پیش از این اوباما و جان‌کری تصریح کرده بودند که ساختار اصلی تحریم‌ها در مذاکرات با ایران دست نزده باقی خواهد ماند حال آن که در مقابل آمریکا توقعات گزافی نظیر تعلیق غنی‌سازی 20 درصد، کاهش کمیت و کیفیت فعالیت سانتریفیوژها و تعلیق شروع به کار رآکتور آب سنگین اراک و... را مطرح می‌کند.در همین حال خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت: برخلاف برخی تصورات در کنگره تحریم‌های بیشتر ایران را به نقطه تسلیم نمی‌‌رساند تا برنامه هسته‌ای خود را متوقف کند. این فرهنگ مقاومت است.

خراسان: موافقت روحانی با لغو برخی مصوبات استانی دولت دهم

روزنامه خراسان نوشت: علی رغم آنکه هیئت دولت دهم در سفر آذرماه سال 89 خود به استان مازندران، پیشنهادهای مختلفی را تصویب و آن را به دستگاههای اجرایی ابلاغ کرده بود بر اساس پیشنهاد روزهای اخیر وزیران عضو کمیسیون لوایح که مورد موافقت رییس جمهور نیز قرار گرفته است، برخی بندهای مصوبه مذکور دولت دهم به استناد اصل 138 قانون اساسی لغو خواهد شد.

اقدام جدید دولت برای ریشه کنی تجارت غیر قانونی دخانیات

خراسان آورده است: بر اساس مصوبه روزهای اخیر هیئت دولت که توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور به قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت ابلاغ شده، این وزارتخانه مکلف شده است نسبت به امضای موقت پروتکل ریشه کنی تجارت غیر قانونی فرآورده های دخانی به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی اقدام کند و سپس این موافقتنامه برای تصویب نهایی به مجلس فرستاده خواهد شد.

تهران امروز: تیم مذاکره‌کننده را آزاد بگذارید

روزنامه تهران امروز به نقل از فارس نوشت: آیت‌الله کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تلاش حزب منحله مشارکت برای توقف مذاکرات گفت: نباید به‌گونه‌ای عمل شود که تیم مذاکره‌کننده ما احساس کند برخی به‌دنبال مانع‌تراشی هستند لذا گروه‌های فشار باید آنها را آزاد بگذارند.

روحانی، اصلاح‌طلب تمام عیار نیست

تهران امروز به نقل از مشرق نوشت: محمد خاتمی در دیدار خانواده کروبی و موسوی گفته است: نباید از روحانی انتظار یک اصلاح‌طلب تمام‌عیار را داشت. او خود را مستقل می‌داند. راز حمایت ما از وی در انتخابات ریاست‌جمهوری این بود که مواضع او نسبت به دیگر کاندیداها به ما نزدیک‌تر بود. او پس از رسیدن به قدرت تنها نیروهای درجه دو و سه و حاشیه‌ای اصلاحات را به کار گرفته است. روحانی و ناطق برای ما قابل احترامند اما نه به عنوان یک اصلاح‌طلب بلکه به دلیل مواضع مشترکی که با هم داریم. این از خواص احمدی‌نژاد بود که ما را تا آستانه وحدت پیش برد.

نیاز کارگزاران به تغییرات اساسی

تهران امروز آورده است: مرتضی سجادیان عضو حزب کارگزاران در گفت‌وگو با مهر، با تاکید بر اهمیت نقش احزاب در جامعه گفت: هرحزب باید پویا و فعال باشد تا بتواند مخاطبان خود را حفظ کند. حزبی که مخاطب نداشته باشد،حزب نیست. وی با تاکید بر اینکه حزب کارگزاران نیازمند تغییرات اساسی است، اظهار داشت: این تغییرات باید در ساختار و شورای مرکزی صورت بگیرد. اگر این تغییرات انجام شود، حزب فعال‌تر و مقبول عامه قرار می‌گیرد.این تغییرات می‌تواند در اعضا یا شورای مرکزی یا ساختارهای کلی حزب باشد.

تخلف در فروش مگان‌های عدم تعهد

تهران امروز در ادامه نوشت: مصطفی‌ افضلی‌فرد سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس در گفت‌وگو با فارس، درباره آخرین وضعیت پرونده فروش مگان‌های اجلاس عدم‌تعهد گفت: از مسئولان وزارت صنعت خواسته‌ایم که اسناد مربوط به فروش این خودروها را به کمیسیون اصل 90 ارائه کنند که قرار است تا پایان آبان‌ماه این اسناد به کمیسیون داده شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: البته مستندات دیگری هم به کمیسیون اصل 90 مجلس رسیده که براساس آن علی‌الظاهر خبری که درباره وقوع تخلف در فروش مگان‌ها منتشر شده، چندان هم بیراه نبوده است. وی با اشاره به اینکه برخی مستندات به‌طور تقریبی خبر منتشره درباره وقوع تخلف در فروش مگان‌های اجلاس عدم‌تعهد را تایید می‌کند، تصریح کرد: کمیسیون همچنان منتظر گزارش وزارت صنعت است، البته وزارت صنایع مدعی‌ است اگر تخلفی هم صورت گرفته، از جانب بخش خصوصی است اما وزارت باید روی بخش خصوصی نظارت می‌کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
۰
۰
با سلام خدمت شما جام جمی ها چرا همیشه شما تعدا بیشتری از مطالب كیهان رو می نویسید من كه نمیدونم كیهان این تحلیلهای اشتباه را از كجا میاره شاید شما بدونید؟ فقط نظارت بر روزنامه های اصلاح طلب هست و هیچ نظارتی روی روزنامه كیهان نیست
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها