هر وقت بین زن و شوهر یا دو همکار یا دو رفیق ناراحتی و دلخوری پیش می‌آید، یک نفر نیک می‌داند که مقصر است خیلی هم دوست دارد کاری کند که این دلخوری رفع شود اما نمی‌داند چگونه عذرخواهی کند که طرف مقابل او را از ته دل ببخشد و هیچ کدورتی باقی نماند. شاید در این مواقع، راهکارهایی که در ادامه مطلب آمده مفید باشد.
کد خبر: ۶۱۰۵۸۸

قبل از طلب بخشش باید به خوبی درباره قصوری که کرده ایم و سهمی که در ایجاد دلخوری داشته ایم، فکر کنیم. در هر مسئله و ناحقی هایی که شده اگر سهم خودمان را بدانیم، راحت تر و دقیق تر می توانیم طلب بخشش کنیم. این را هم باید بدانیم که قرار نیست طرف مقابل را متقاعد کنیم که تو هم مقصر هستی. معمولا در چنین شرایطی طرف هم به سهم تقصیر خودش اعتراف می کند.

حالا می توانید از این تکنیک ها برای طلب بخشش و عذرخواهی استفاده کنید:

حکمیت را فراموش نکن

پروفسور باهر در گفت وگو با زندگی ایده آل می گوید: در دوره های دکترا، مسئله ای برای رد تعارض داریم به نام «حکمیت»، یکی از راه ها برای طلب بخشش و عذرخواهی، حکمیت قرار دادن یک فرد امین است. شما با کسی حرفت می شود، نفر سومی را که هر دو قبول دارید، می نشانید و از او می خواهید او بین شما حکم کند و با این کار دلخوری ها برطرف شود.

کلمه های انرژی بخش برای بخشش

جملاتی کلیدی هست که می تواند طلب بخشش شما را نشان دهد. «سلام»، واژه خیلی مهمی است. کلمه ها بار انرژیک دارند، هر کلمه و نحوه بیانش، انرژی خاص خودش را دارد که با دوربین های مخصوص و مجهز، این انرژی قابل رویت است. ما شعری داریم که می گوید: «خلوت دل نیست جای صحبت اضداد/ دیو چو بیرون رود، فرشته درآید».

برای گفتن جملات و تأثیرگذار بودن شان باید دل تان از کینه توزی خالی شده باشد تا انرژی کلمات تان تأثیر خودش را بگذارد. جمله «مرا ببخش» هم معجزه می کند.

ای نامه که می روی به سویش...

هدیه بسیار در پذیرش عذرخواهی مهم است. یک شاخه گل تأثیر خیلی بیشتری از هزار بار معذرت خواهی کردن دارد. در کنار هدیه، گفتن سجایای طرف مقابل هم خیلی موثر است. قرار نیست شما چاپلوسی و تملق کنید اما با گفتن سجایای اخلاقی به طرف مقابل نشان می دهید که آدم بی انصافی نیستید و خوبی های او را هم دیده اید، البته باید مثبت گویی مستند بگویید یعنی سجایای تخیلی نگویید. صحبت کردن با همدیگر بعد از ایجاد مسئله رایج است، شما می توانید با نامه و شعر و قطعه ادبی عذرخواهی کنید. همچنین می توانید اگر همکارتان، همسرتان، دوست تان و ... از دست تان ناراحت است او را به نوشیدن یک قهوه دعوت و با او درباره مشکلتان صحبت کنید.

>> روزنامه خراسان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها