منابع خبری می‌گویند دست‌کم ۵۰ تروریست مخالف دولت سوریه در طول سه روز اخیر در درگیری میان گروه‌های شورشی با یکدیگر در حلب کشته و ده‌ها نفر نیز زخمی شدند.
کد خبر: ۶۰۶۲۲۵

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز شنبه دیده‌بان حقوق بشر سوریه با اعلام این خبر گفت: این نبردها از روز پنجشنبه میان تروریست‌های گروه دولت اسلامی عراق و شام وابسته به القاعده و یک گردان مرتبط با ارتش به اصطلاح آزاد سوریه که تحت حمایت اعراب و غرب قرار دارد، آغاز شد.رامی عبدالرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در انگلیس به خبرگزاری فرانسه گفت: دست‌کم ۳۰ نفر از اعضای گردان اربیل و ۱۴ عضو گروه دولت اسلامی عراق و شام در این نبردها کشته شدند و شمار تلفات ممکن است افزایش یابد.

وی ادامه داد: این درگیری‌ها در چند منطقه حلب، دومین شهر بزرگ سوریه رخ داد و طی آن گروه دولت اسلامی در سه بخش از دستاوردهایی برخوردار شد. بنا به این گزارش، شورشیان مسلح عضو این گروه اکنون در حال تحکیم مواضع خود در حلب هستند که از ماه ژوئیه سال گذشته اساسا به دو بخش تحت کنترل شورشیان در شرق و نیروهای دولتی در غرب تقسیم شده است.

این درحالی است که دریک خبر دیگر روز گذشته ارتش آزاد سوریه با اعلام دمشق به عنوان یک منطقه نظامی، از ساکنان پایتخت خواست تا از مناطق نظامی و امنیتی فاصله بگیرند. به گزارش ایسنا،‌ گردان‌های محاصره شده ارتش آزاد سوریه در اطراف دمشق اعلام کردند که از ساعت 12روز یکشنبه دمشق پایتخت سوریه برای آنها یک منطقه نظامی محسوب می‌شود و تمامی مناطق حساس هدف راکت‌ها و خمپاره‌اندازهای آنها خواهد بود.

ارتش آزاد سوریه همچنین از ساکنان دمشق که در نزدیکی مراکز نظامی سکونت دارند خواست تا منازل خود را ترک کنند و از نهادهای نظامی و نیز مناطق تمرکز نیروهای دولتی سوریه فاصله بگیرند. در بیانیه‌ای که از سوی این گروه‌ها صادر شد، آمده است: در صورتی که ارتش سوریه محاصره مناطق جنوبی دمشق و معضمیه شام را پایان دهد حمله به دمشق را اجرایی نخواهند کرد. گردان‌های ارتش آزاد سوریه که محاصره شده‌اند همچنین هرگونه مذاکره یا آتش‌بس در ساعات و روزهای آینده را رد کردند.

این بیانیه نشان می‌دهد که نیروهای ارتش آزاد تحت فشارشدید نیروهای دولتی هستند. طی روزهای گذشته نیروهای دولتی و ارتش سوریه توانسته‌اند ضربات سنگینی را بر گروه‌های تروریستی وارد کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها