هفته دفاع مقدس فرصتی است تا بردارنه‌های برادر شهیدی را مرور کنیم که به مالک اشتر دفاع مقدس معروف شده‌است.
کد خبر: ۶۰۰۹۸۱
مالک اشتر دفاع مقدس به‌روایت برادر

نام شهید علی اکبر شیرودی با دفاع مقدس و هوانیروز گره خورده است، شیرمردی که بالاترین ساعت پرواز در جنگ را در جهان داشت و با بیش از 40 بار سانحه و بیش از 300 مورد اصابت گلوله به  هلی کوپترش، باز سرسختانه می جنگید.
 
وی با انجام چند هزار مأموریت هوایی بالاترین پروازهای جنگی در دنیا را در کارنامه داشت و در این ماموریت ها، ٣۶٠ بار با مرگ رودرو شد.
 
شهید شیرودی عاشق پرواز بود و در این راه خستگی را نمی‌شناخت و اینک در بهار دفاع مقدس فرصتی دست داد تا پای صحبت برادرش بنشینیم که علی اکبر و عشق بردارش شهیدش به امام حسین (ع) بگوید.
 
مهرداد قربان شیرودی بردار شهید امیر سرلشگر خلبان علی اکبر شیرودی درباره برادرش می‌گوید: شهید شیرودی از اوان کودکی علاقه عجیبی به امام حسین (ع) داشت و همواره در پای منبر ائمه اطهار بویژه سید و سالار شهدا بسر می‌برد.
 
وی افزود: پرورش در خانواده مذهبی و روحیات خاص شهید شیرودی این اتنظار را برای ما فراهم کرده بود که اگر روزی دشمن بخواهد  بخاک ایران تجاوز کند، وی بیکار نخواهد نشست و از خاک و میهن خود دفاع خواهد کرد که همین طور هم شد.
 
مهرداد شیرودی اضافه کرد: شهید شیرودی مانند همه شهدای دفاع مقدس جان خود را در طبق اخلاص گذاشت و تقدیم نظام کرد و با توجه به روحیات ، منش و متانت رفتاری او و اعتقاداتش به مکتب اسلام جز این انتظار نمی رفت.
 
وی در ادامه برخی از خاطرات برادر شهید خود را بازگو کرد و گفت: بخوبی بیاد دارم وقتی پدرم برای درمان خود به منزل برادرم در کرمانشاه رفته بود، شهید شیرودی آنقدر برای نظام و میهن ارزش قایل بود که حتی برای دیدار پدرش نیامد و همان زمان نیز خبر شهادتش رسید.
 
برادر شهید شیرودی یاد آور شد: خوب به یاد دارم که برادرم همواره اعتقادات دینی و مذهبی خود را در زندگی شخصی و کاری خود چه در زمانی که وارد ارتش شد و چه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اعمال می‌کرد و شبانه‌روزی در خدمت ایران سر افراز و امان راحل بود و در سال های 58 تا 60 به شخصه چندین بار به منزل وی در کرمانشاه رفتم تا دیداری تازه کنم  اما عشق به نظام باعث شده بود تا وی ضمن خدمت در هوانیروز، مسئولیت کمیته انقلاب اسلامی در کرمانشاه را نیز بر عهده داشته باشد و همچنین نقشی را هم در سپاه ایفا می‌کرد.
 
وی در ادامه سخنان خود به خانواده‌های ایرانی توصیه کرد: فرزندان خود را با آرمانهای شهدا بیشتر آشنا کنند زیرا همین فرزندان در آینده سکان داران مدیریتی کشور خواهند بود و اگر از مکتب شهدا درس نگیرند نمی توانند مدیران دلسوزی برای کشور باشند زیرا آنان باید بدانند چه خون هایی برای پایداری کشور داده شد و چه رشادتها که رزمندگان مان در جبهه های حق علیه باطل خلق کردند.

منش شهدا به درستی تبیین شود

برادر شهید شیرودی ضمن تاکید بر بازگویی مکتب شهدا برای نسل امروز، خاطرنشان کرد: اگر منش، آرمان و اهداف شهدا بخوبی و بدرستی از سوی خانواده های آنان برای اقشار جامعه تبیین شود، می‌توان گفت یک کار فرهنگی عظیم در کشور انجام شده است و این مهم یقینا باعث کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از جنگ نرم خواهد شد.
 
شهید خلبان علی اکبر قربان شیرودی در دیماه 1334 در روستای «بالا شیرود» از توابع شهرستان تنکابن در خانواده ای کشاورز و متدین دیده به جهان گشود.

وی در آخرین عملیات پروازی خود (هشتم اردیبهشت 1360) در منطقه بازی دراز، هنگامی که عراق لشکری زرهی با 250 تانک و با پشتیبانی توپخانه و خمپاره انداز و چند فروند جنگنده روسی و فرانسوی، برای بازپس گیری ارتفاعات «بازی دراز» به سوی سر پل ذهاب گسیل داشته بود، به مقابله با آنان پرداخت و پس از انهدام چندین تانک از پشت سر مورد اصابت گلوله تانک قرار گرفت و به شهادت رسید.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها