همه چیز درباره ارتودنسی دندان‌ها

در طول ارتودنسی دندان ها چه خوراکی‌هایی نخوریم؟

دبیر یازدهمین کنگره بین المللی انجمن ارتودنتیست های ایران:

ارتوپدی فک و صورت در سنین 6 تا 7 سالگی انجام شود

دبیر یازدهمین کنگره بین المللی انجمن ارتودنتیست های ایران گفت: درمان های ارتوپدی فک و صورت از سنین 6 - 7 سالگی، همزمان با رویش اولین دندان های دایمی کودکان، مانع ایجاد ناهنجاری در سنین دندان های دایمی است.
کد خبر: ۵۹۹۹۲۳
ارتوپدی فک و صورت در سنین 6 تا 7 سالگی انجام شود

به گزارش جام جم آنلاین دکتر نوید ناصری در آستانه برپایی " یازدهمین کنگره بین المللی انجمن ارتودنتیست های ایران " که 24 تا 26 مهر ماه در شهر شیراز برپا می شود، سخن می‌گفت افزود: بسیاری از مشکلات دندانی - فکی در کودکان برای والدین قابل تشخیص نیست و به مرور همراه با مراجعه نکردن به دندانپزشکان و متخصصان ارتودنسی، تشدید می شود.

 وی با تاکید بر جایگاه مهم بررسی میزان نیاز جامعه به ویژه در کودکان سنین ابتدایی به خدمات ارتودنسی اظهار داشت: شناخت اهمیت این نیاز این امکان را فراهم می کند تا با مداخله زود هنگام و به موقع بتوان از بروز بسیاری مشکلات دندانی - فکی در آینده جلوگیری کرد.

دکتر ناصری ادامه داد: با توجه به اهمیت درمان های ارتوپدی در پیشگیری از ناهنجاری های دندانی، تم اصلی یازدهمین کنگره بین المللی انجمن ارتودنتیست های ایران به " نیاز و تقاضا در درمان های ارتودنسی " اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه ارتودنسی به مفهوم ردیف کردن دندان هاست که در تمامی سنین قابل انجام است، تصریح کرد: موضوع درمان های ارتوپدی فک و صورت یکی از مباحث مهم و اصلی علم ارتودنسی به حساب می آید که به ویژه در سنین رشد کودکان و با بهره بردن از امکان تغییرات رشدی در اسکلت فک بالا و پایین آنان، می توان به نتایج مثبت و مفیدی دست یافت که این امر نقش بارزی در پیشگیری از بیماری ها و ناهنجاری های دندانی - فکی ایفا خواهد کرد.

دبیر یازدهمین کنگره بین المللی انجمن ارتودنتیست های ایران گفت: با توجه به اینکه به طور کلی درمان های ارتودنسی از لحاظ زمان انجام درمان به دو گروه درمان های زود هنگام - در سنین 6 تا 12 سالگی - و درمان های پس از اتمام رشد و پس از سنین بلوغ تقسیم بندی می شود، دو محور این کنگره به درمان های زود هنگام و نیاز جامعه، درمان های زود هنگام و کیفیت زندگی و ارزیابی نتایج درمانی شامل درمان های زود هنگام نسبت به درمان های دیر هنگام اختصاص داده شده است.

وی افزود: درمان های زود هنگام ارتودنسی با هدف هایی همچون تصحیح مشکلات اسکلتی در سیستم فک و صورت، تنظیم روابط دو فک نسبت به یکدیگر و نسبت به طرح کلی جمجمه و صورت، پیشگیری از درمان های جراحی فک و صورت در سنین پس از بلوغ و جلوگیری از درمان های پیچیده ارتودنسی ثابت و در کل تسهیل درمان های ارتودنسی ثابت صورت می گیرد.

به گفته دکتر ناصری در برخی موارد والدین با مشاهده مشکلات متوسط تا شدید ناهنجاری های دندانی - فکی فرزندان خود به دندانپزشکان و متخصصان ارتودنسی مراجعه می کنند در حالیکه بسیاری از این مشکلات که در کودکان وجود دارد از سوی والدین قابل تشخیص نیست و تاخیر در مراجعه به دندانپزشکان و به ویژه متخصصان ارتودنسیٰ، روند درمان را با تاخیر و مشکلات متعددی روبرو می سازد.

وی خاطر نشان ساخت: در بخشی از بیماران با مشکلات اسکلتی متوسط تا شدید دندانی – فکی که در سنین 6 تا 12 سالگی تحت درمان های ارتودنسی و ارتوپدی فک و صورت قرار گرفته اند، تغییرات مثبتی از قبیل افزایش اعتماد به نفس، بهبود میزان مشارکت در فعالیت های گروهی و اجتماعی و برطرف شدن انزوای قبلی کودکان در اجتماع مشاهده شده است. در مجموع نتایج مطالعات در این زمینه نشان می دهد، تاثیر درمان های ارتودنسی و ارتوپدی در شکل گیری شخصیت فردی و اجتماعی کودکان و نوجوانان و کیفیت زندگی آنان بسیار مفید است.

یازدهمین کنگره بین المللی انجمن ارتودنتیست های ایران، همزمان با برپایی همایش سالانه کشوری انجمن دندانپزشکی ایران-شعبه فارس 24 تا 26 مهرماه در هتل همای شیراز برپا می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها