حذف بلیت سینما از سبد خانوار

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «امروز سالن‌های سینمایی روبه فرسودگی رفته، سرانه صندلی‌های سینما هر روز پایین‌تر می‌آید و مشکلات اقتصادی کشور تاثیر خودش را بر حذف بلیت سینما از سبد خانوار گذاشته است؛ چنان که در سال ۹۰ مجموعا ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به سینما می‌رفتند اما این رقم در سال ۹۱ به ۹ میلیون نفر رسیده که جای تاسف بسیار دارد.
کد خبر: ۵۹۷۲۶۱

به گزارش جام جم سرا به نقل از تهران‌امروز- در مهمانی جمع کثیری از اهالی سینما برای روز سینما که در تالار «آبگینه‌» باشگاه دیپلماتیک برگزار شد، علی جنتی گفت: «امروز سینمای ایران با چالش‌های زیادی روبه‌روست. سالن‌های سینمایی روبه فرسودگی رفته، سرانه صندلی‌های سینما هر روز پایین‌تر می‌آید و مشکلات اقتصادی کشور تاثیر خودش را بر حذف بلیت سینما از سبد خانوار گذاشته است. ما در سال ۹۰ مجموعا ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر مخاطب در سینما‌هایمان داشتیم، در حالی که این رقم در سال ۹۱ به ۹ میلیون نفر رسید و این موضوع جای تاسف بسیار دارد. کمبود اعتبارات، ضعف نیروی کارشناسی ماهر در سازمان سینمایی، کمبود امکانات رفاهی و بیمه‌ای، ضعف همه زیرساخت‌ها از جمله سالن، تجهیزات و شهرک سینمایی، عدم توانایی بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه سینما و ضعف بازاریابی و عرضه فیلم‌های ایرانی در جهان همه جزو مشکلات امروز سینمای ماست.»

در ادامه‌ این مراسم پرویز پرستویی از بازگشایی خانه‌‌سینما ابراز خرسندی کرد: «آقای میرکریمی چند وقت قبل می‌گفتند چندسالی است کار نکرده‌اند. به ایشان گفتم من چند سال کار کردم اما کار کردنم حاصلی جز رنج و توهین و بی‌احترامی نداشت. شایعه شده بود که پرستویی در سکوت خبری بازیگری را کنار گذاشته و در روستایش کشاورزی می‌کند. آن زمان که بیشتر در کوه‌پیمایی آقای ایوبی را می‌دیدم به ایشان گفتم که از کار کشاورزی ابایی ندارم چون کشاورززاده هستم اما من و امثال من حق نداریم از سینما کنار بکشیم چون با هدف دیگری به سینما آمده‌ایم.»

همایون اسعدیان رئیس کانون کارگردانان سینمای ایران نیز در سخنانی گفت: «ما حالمان بهتر است اما مگر در این چندروز چه اتفاقی افتاده است؟ سیل مخاطب به سینما هجوم آورده یا صندوق بیمه بیکاری افتتاح شده؟ هیج معجزه‌ای اتفاق نیفتاده اما حال ما بهتر است. شاید دلیل این حس خوب، باز شدن در خانه‌مان باشد اما این هم نیست. حالمان خوب است چون با ما با احترام برخورد شد. آقای ایوبی وقتی به خانه‌‌سینما پا گذاشتید، عصای دست آقای بازیگر شدید اما نه به صورت نمایشی. ما حالمان خوب است چون بعد از این چند سال که با هزار توهین با ما حرف زده شده بود و شمشیر تکفیر را بالای سرمان می‌چرخاندند، شما روبه‌روی سینمای نجیب ایران سر فرود می‌آورید. در سال‌هایی که مدعیان فرهنگ، کمر به نابودی سینما بسته بودند صبورانه تحمل کردیم. در زمانه‌ای که کلمه قانون را به ابتذال کشاندند، کنار هم ماندیم تا آنچه می‌خواستند، نشود. باور کنید که ما هم دغدغه کشورمان را داریم و بدانید که ما هم مثل شما، دغدغه عزت‌مندی نظام جمهوری اسلامی ایران را داریم و می‌دانیم این عزت‌مندی، عزت‌مندی ماست.»

در ادامه این مراسم «فرشته طائرپور» در متنی شهادتین سینماگران را خواند.

بعد از طائرپور، حجت‌الله ایوبی ـ رئیس سازمان سینمایی‌ ـ نیز در سخنانی کوتاه گفت: «امیدوارم از این پس هیچ‌گاه نیاز نباشد که هنرمند ما برای اثبات اسلامش، شهادتین بخواند در حالی که همه می‌دانیم که سینمای ایران در سال‌های سخت، خدمات زیادی به این کشور کرده است. برخی از دوستان از اینکه من کار را با سختی و تنش آغاز کردم نگران بودند. به آنها نوید می‌دهم که ما راهی را که آغاز کرده‌ایم، ادامه خواهیم داد تا آرامش را به سینمای کشور بازگردانیم.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها