با حضور وزیر ارشاد در مصلای امام خمینی (ره)

سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران فردا گشایش می یابد

سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران فردا (سه شنبه) در مصلای امام خمینی (ره) گشایش می یابد.
کد خبر: ۵۸۷۳۴۹
سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران فردا گشایش می یابد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، نمایشگاه سوم بازی های رایانه ای، روز سه شنبه ساعت  10 صبح با حضور دکتر سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد، دکتر بهروز مینایی مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای، جمعی از مدیران فرهنگی ، هنرمندان و فعالان عرصه گیم در شبستان مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

نمایشگاه سوم بازی های رایانه ای در فضایی بالغ بر 24 هزار متر مربع و در قالب بخش های مختلف برپا می شود.

فضای نمایشگاه امسال در مقایسه با سال گذشته بیش از 30 درصد افزایش یافته است.

نخستین دوره بازی های رایانه ای تهران اردیبهشت ماه سال 90 در برج میلاد تهران برگزار شد و با توجه به استقبال گسترده علاقه مندان به بازی های رایانه ای و به منظور تسهیل حضور علاقه مندان به این عرصه، دومین دوره این رویداد فرهنگی در فضایی بالغ بر سه و نیم برابر مساحت دوره اول به مساحت 18 هزار متر مربع در تیرماه سال 91 در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد.

در دوره سوم نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران، 15 دانشگاه حضور می یابند. همچنین برپایی بخش خانواده، دنیای بدون گیم، بخش بازی سازان مستقل، غرفه اسرا (نظام رده بندی سنی گیم) با هدف آشنایی خانواده ها با گیم و تهیه بازی رایانه ای به تناسب سن فرزندان از برنامه های این رویداد است.

در این نمایشگاه در بخشی با عنوان «تولیدات»، آخرین بازی های تولید شده ایرانی و ساخته های خارجی مورد تایید بنیاد ملی بازی های رایانه ای عرضه خواهند می شود.

«پنجره» از بخش های جدیدی است که در قالب سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای به مخاطبان این عرصه معرفی می شود.

در این بخش روند تولید بازی های ایرانی در دو دهه اخیر در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

برپایی 30 کارگاه آموزشی، فروشگاه نمونه بازی های رایانه ای با تنوع بیش از 50  عنوان گیم و مسابقات بازی های رایانه ای برای علاقه مندان از دیگر بخش های این رویداد فرهنگی است.

ترویج نظام ملی رده بندی سنی بازی های رایانه ای ESRA ، نمایش توانمندی های متخصصان و هنرمندان ایرانی، توسعه همکاری‌های بین‌المللی به ویژه با کشورهای اسلامی در زمینه صنعت بازی‌های رایانه‌ای، ارتقای سطح دانش فنی و تامین امکانات و تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تولید در کشور و معرفی ایران به عنوان قلب بازی سازی منطقه از اهداف برگزاری سومین نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای تهران به شمار می رود.

برگزاری 5 کارگاه آموزشی در نخستین روز نمایشگاه گیم تهران

پنج کارگاه آموزشی در نخستین روز(سه شنبه) از سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران با حضور متخصصان عرصه گیم برگزار می شود.

در ساعت 15 روز سه شنبه 22 مردادماه، کارگاه انواع «Obstacle» در بازی های رایانه ای با حضور هادی اسکندری و علی اصفهانیان برگزار می شود.

در ساعت 16 و 15 دقیقه، بازی های رایانه ای در تعامل با بازار با حضور عماد رحمانی برگزار خواهد شد.

همچنین کارگاه «Deformable objects with non-uniform scaling for unity3d» نیز از ساعت 17 با حضور یاسر کرباسچی و حسین جمشیدی برپا خواهد شد.

از ساعت 18 نیز کارگاه رندر و آموزش عکاسی دیجیتال «postprocess» سه بعدی با حضور امیر حسین عرفانی برگزار می شود.

همچنین آموزش عکاسی دیجیتال نیز با حضور آرش میرهادی نژادفر در ساعت 19 روز نخست نمایشگاه گیم برگزار خواهد شد.

بومی سازی بازی های رایانه ای اتفاق قابل توجهی است

قائم مقام دبیر شورای عالی اطلاع رسانی گفت: صنعت گیم در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال های اخیر در جایگاه بسیار ویژه و استراتژیک قرار گرفته است.

«سعید سالاریان» با یادآوری اینکه بازی های رایانه ای مختص گروه سنی خاصی نیست، افزود: مخاطبان این صنعت صرفا کودک و نوجوان نیست و گیم نباید تنها تحت عنوان یک سرگرمی تلقی شود.

وی اظهار کرد: بازی های رایانه ای اکنون از حالت سرگرم کننده صرف خارج شده و به یکی از ابزارهای آموزشی تبدیل شده است.

این مقام مسوول با یادآوری در شورای عالی اطلاع رسانی با اشاره به اینکه گیم امروزه به عنوان یک ابزار شناخته شده است، افزود: موضوع تعیین سطح جایگاه فعلی صنعت گیم باید مورد بررسی قرار گیرد و سطح کیفیتی اعم از سناریو، طراحی کاراکتر و سایر اجزاء ارتقا یابد.

قائم مقام دبیر شورای عالی اطلاع رسانی با قدردانی از تلاش های بنیاد بازی های رایانه ای، یادآور شد: بازی های رایانه ای در درجه ای از اهمیت قرار گرفته که مسوولین به این باور رسیدند تا برای آن بنیادی در نظر بگیرند و تمام اهداف این صنعت در مجموعه ای مشخص محقق شود.

سالاریان تاکید کرد:‌ برای دستیابی به پله نخست موفقیت و چشم انداز در صنعت پرطرفدار گیم راه زیادی باید طی شود که این مساله تنها با حمایت مالی از  این بخش صورت خواهد گرفت.

وی با یادآوری به اینکه عملکرد جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای در دو دوره گذشته مناسب بوده است، افزود: در  دوره های یاد شده نمایشگاه بازی های رایانه ای میزان پیشرفت این صنعت قابل لمس بود و با شرکت در این رویداد فرهنگی می توان با دستاوردهای فعالان عرصه گیم آشنا شد.

عنصر هیجان لازمه تولید گیم ایرانی است

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: کودکان به برخی از عناصر ذهنی احتیاج دارند که انیمیشن و بازی های رایانه ای داخلی پاسخگوی آنها نیست.

مهدی حجت با یادآوری به اینکه بازی های ایرانی باید هیجان را چاشنی خود کنند، افزود: فضایی که بازیسازان در آن حرکت می کنند باید ناشناخته و شگفت انگیز باشد تا بتواند در کوتاهترین زمان با مخاطب ارتباط برقرار کند.

وی اضافه کرد: بازیسازان داخلی باید در ساخت بازی های رایانه ای به خصوص برای سنین پنج تا 10 سال از ظرافت زیادی استفاده کنند.

حجت با یادآوری اینکه خوردن پفک تنها برای اینکه برخی از ذائقه های کودک را تامین می کند خوشایند است، اظهار کرد: بازیهای غربی همانند پفک برای تامین نیاز  به هیجان مخاطبان از این رکن مهم استفاده می کند که نباید از مضرات آن غافل شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: بازی های اکشن، فضایی را ایجاد می کند که با دنیای کودکان ایرانی مانوس نیست اما حس کنجکاوی آنها را همانند نوشابه که فرد را به خوردن غذا ترغیب می کند، تحریک می سازد.

وی با بیان اینکه فرزندانم در کودکی از بازیهای رایانه ای استفاده می کردند، افزود: در دو دهه گذشته بازی های ایرانی وجود نداشت و فرزندانم تنها از بازی های ورزشی به خصوص فوتبال استفاده می کردند.

به عقیده حجت، نمایشگاه بازی های رایانه ای علاوه بر عرضه و معرفی بازی ها می بایست در جهت، به آموزش مخاطبان برنامه ارایه دهد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران به رویکرد نمایشگاه فرهنگی بازی های رایانه ای اشاره کرد و افزود: بازیسازان، طراحان، صاحب نظران و نخبگان در کنار یکدیگر می توانند ایده های را ارائه کنند که به بهبود این صنعت کمک کند.

سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران از 22 تا 26 مردادماه  از ساعت 10 صبح تا 20 در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها