ورزش ایران با وجود تمام موفقیت‌های بزرگی که طی هشت سال گذشته به دست آورده که از جمله آنها می‌توان به موفقیت در بازی‌های آسیایی و المپیک راهیابی به رقابت های جهانی در سه رشته فوتبال، والیبال و بسکتبال اشاره کرد، به لحاظ ساختاری با ضعف هایی مواجه است که گویا قرار است در دولت جدید این ضعف‌ها هم رفع شود.
کد خبر: ۵۸۶۸۵۴
ترمیم ساختار ورزش

امیدها نیز ناظربه اظهارات وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس شورای اسلامی است که گفته است می‌خواهد مدیریت ورزش را تخصصی دنبال کند.

هرچند براساس عادتی ناپسند، تاحالا برخی از مسئولان که وعده‌های خوبی داده، بعد از مدتی آنها را فراموش کرده و طور دیگری عمل کرده‌اند اما جامعه ورزش امیدوار است قول‌های بجای مسعود سلطانی‌فر و حرف‌های ورزشی‌اش جامه عمل بپوشد و مجال ظهور و بروز پیدا کند.

حرف‌هایی که از جنس ورزش است و در صورت فعلیت یافتن می‌تواند ورزش را چند گام به جلو هدایت کند.

کوچک کردن وزارت ورزش و جوانان در جهت کارآمد کردن ساختار مدیریتی ورزش نکته مهمی است که وزیر پیشنهادی به آن اشاره می‌کند.

اختیار دادن عملی به مجامع فدراسیون‌ها در جهت برگزاری انتخاباتی درست و حسابی بر مبنای ارزیابی برنامه نامزدهای ریاست فدراسیون‌ها و رای اعتماد به آنها و در عین حال سلب مسئولیت عزل روسای فدراسیون از وزیر ورزش و جوانان و دادن این حق به اعضای مجمع، نکته کلیدی است که در صورت تحقق، منشأ اثر خوب و پر برکتی برای ورزش ایران خواهد شد.

باید توجه داشت، اگر با وجود گذشت یک‌سال از المپیک هنوز انتخابات کمیته ملی المپیک برگزار نشده و اساسنامه آن مورد ایراد قرار گرفته و در عین حال نزدیک به 14 فدراسیون با سرپرست اداره شده و چند فدراسیون نیز هنوز از تعلیق کامل خارج نشده‌اند،همه اینها نتیجه دخالت‌های بی‌مورد و بعضا غیرتخصصی در امور ورزش است.

خوشبختانه قرار است دایره دخالت دولت در مدیریت ورزش کم شده و این فرصت برای ورزشی‌ها ایجاد شود که با حضور فعال و پیگیر خود، پایه کارها را به صورت تخصصی بنا نهند.

به‌طور طبیعی اگر همه چیز هدفمند و برنامه‌محور باشد، مدیریت‌های ناکارآمد، فرصتی برای بروز نمی‌یابند تا با فعال شدن واقعی مجامع فدراسیون‌ها، باری سنگین از دوش وزیر ورزش و جوانان برداشته شده و او به عنوان دیده‌بان کلان ورزش، همه چیز را از بالا رصد کرده و به جای ورود به مسائل خرد، موضوعات کلان ورزش را دنبال کند.

حجت‌الله اکبرآبادی - دبیر گروه ورزش
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها