رئیس راهور تهران خبرداد:

ارجاع530 مرکز تجاری فاقد پارکینگ به کمیسیون ماده100‌

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به وجود 530 مرکز تجاری بزرگ در پایتخت که فاقد پارکینگ هستند، گفت: پرونده این مراکز با همکاری شهرداری تهران آماده شده و به مرور به کمیسیون ماده 100 ارجاع می‌شود.
کد خبر: ۵۸۰۶۸۲
ارجاع530 مرکز تجاری فاقد پارکینگ به کمیسیون ماده100‌

سردار حسین رحیمی در حاشیه جلسه مشترک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ و سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایسنا، با انتقاد از این‌که برخی واحدهای تجاری بزرگ در پایتخت پارکینگ خود را تبدیل به انباری کرده‌اند، گفت: بر اساس مذاکرات صورت گرفته با شهرداری تهران، تمامی این مراکز که بر اساس آخرین آمارها حدود 530 مرکز هستند، شناسایی شده و پس از تشکیل پرونده، به کمیسیون ماده 100 و واحدهای اجراییات مناطق ارجاع می‌شود.

وی در ادامه با انتقاد از وضعیت پارکینگ ادارات و سازمان‌های دولتی، گفت: متاسفانه در اطراف ادارات و سازمان‌های دولتی نیز حجم زیادی خودرو پارک می‌کنند که مشکلات فراوانی برای تردد و ترافیک این مناطق ایجاد کرده‌اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از ارسال نامه استاندار تهران به کلیه ادارات دولتی برای ساماندهی وضعیت پارک اطراف خود خبر داد و گفت: لیست ادارات فاقد پارکینگ در اختیار استانداری تهران قرار گرفته و دکتر تمدن نیز در نامه‌ای به معاون عمرانی خود دستور داده است تا در اسرع وقت دستگاه‌های مربوطه اقدامات لازم را برای رفع این مشکل انجام دهند.

34 تقاطع تهران مجهز به دوربین‌های عبور از چراغ قرمزند

رحیمی با اشاره به این‌که هم‌اکنون 34 تقاطع تهران به دوربین‌های عبور از چراغ قرمز مجهز هستند، به ایسنا گفت: بر اساس هماهنگی صورت گرفته شمار این تقاطع‌ها تا پایان سال به 120 تقاطع افزایش خواهد یافت. از سوی دیگر هم‌اکنون 850 دوربین نظارت تصویری نیز در پایتخت فعال است.

وی از اجرای مرحله جدید انتخاب خیابان نمونه ترافیکی در مناطق 22 گانه پایتخت خبر داد و گفت: آموزش شهروندان با هدف اصلاح رفتار ترافیکی آنها، اصلاحات هندسی، مناسب‌سازی، آمایش ترافیکی و بازسازی المان‌های ترافیکی، اطلاع‌رسانی و تبلیغات محیطی و کنترل رعایت اجرای دقیق و مقررات راهنمایی و رانندگی در تمام زمینه‌ها و تمام گروه‌های هدف از جمله اهداف اصلی انتخاب خیابان نمونه ترافیکی است که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در مرداد ماه 22 خیابان نمونه ترافیکی و یک بزرگراه نمونه ترافیکی در پایتخت با اقدامات زیربنایی و اهداف مورد نظر انتخاب می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ خاطر نشان کرد: در این خیابان‌ها تمامی قوانین و مقررات رانندگی به صورت جدی کنترل شده و این امر می‌تواند زمینه‌ساز ارتقای فرهنگ رانندگی در میان رانندگان این معابر باشد.

انتقاد از خط کشی گذرگاه‌های عابر پیاده

رحیمی در عین حال از وضعیت خط کشی گذرگاه‌های عابر پیاده در پایتخت انتقاد کرد و گفت: 40 تا 50 درصد کشته‌های تصادفات رانندگی تهران، عابران پیاده هستند که انتظار داریم شهرداری تهران برابر توافق صورت گرفته در اسرع وقت نسبت به خط کشی گذرگاه‌های عابر پیاده اقدام کنند، چرا که در تعداد زیادی مناطق شهرداری به دلیل عملیات‌های عمرانی و سایر موارد این خط کشی‌ها به صورت کامل پاک شده و حتی این امر موجب شده تا رانندگان ندانند که باید در کجا توقف کنند!

وی از شناسنامه‌دار کردن تابلوها و آمایش تابلویی در معابر شهری خبر داد و گفت: تیمی متشکل از پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ و معاونت ترافیک شهرداری تهران کار آمایش تابلویی در معابر شهری و بزرگراهی را بر عهده دارند که بر این اساس و برابر دستور معاون ترافیک شهردار تهران، تعداد تابلوهای مورد نیاز و محل‌هایی که باید در آنها این تابلوها نصب شود، در معابر مشخص و طی طرحی ضربتی نسبت به نصب آنها و یا تغییر تابلوهای فرسوده و آسیب‌دیده اقدام می‌شود.

رحیمی به وضعیت بزرگراه‌های تهران اشاره کرد و گفت: متاسفانه در برخی بزرگراه‌ها تابلوهای هدایت مسیر به درستی نصب نشده و یا تعداد آنها کافی نیست که همین امر موجب می‌شود دنده عقب رفتن در بزرگراه‌ها به عنوان یکی از تخلفات مهم در این بخش باشد که موجب بروز مشکلات جدی برای شهروندان و تصادفات ناگوار می‌شود که امیدواریم با طرح آمایش تابلوها، این مشکل هر چه سریعتر برطرف شود. در عین حال پلیس راهور تهران نیز از چند هفته گذشته تمام خودروهایی که در بزرگراه‌ها دنده عقب بروند را به پارکینگ منتقل می‌کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ یکی از موضوعات مهم در تهران را ساماندهی حمل بار و مسافر بر اساس قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی عنوان کرد و به ایسنا گفت: بر این اساس ساماندهی حمل بار و مسافر در درون شهرها بر عهده شهرداری‌هاست که به این ترتیب و برابر اعلام قبلی، مهلت ساماندهی وانت بارهای عمومی تا پایان شهریور ماه تعیین شده است که امیدواریم شهرداری تهران تا آن زمان نسبت به ساماندهی این ناوگان اقدام کند، چرا که در غیر این صورت تردد آنها در محدوده طرح ترافیک ممنوع می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها