رئیس مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان با بیان این‌که ‌اکنون 80 درصد مدارس و 70 درصد کلاس‌های استعدادهای درخشان و نمونه دولتی هوشمند است، گفت: تا پایان شهریور هوشمندسازی این مدارس را به صددرصد افزایش می‌دهیم.
کد خبر: ۵۷۸۶۳۴
هوشمندسازی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی

مهری سویزی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: امسال مقرر شده از محل درآمد حاصل از ثبت‌نام در آزمون ورودی استعدادهای درخشان و نمونه دولتی، بخشنامه‌ای را تهیه کنیم که بر اساس آن 30 درصد از این درآمدها به طور مساوی صرف هوشمندسازی این مدارس شود.

رئیس مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان با بیان این‌که ‌اکنون هوشمندسازی به مطالبه خانواده‌ها و دانش‌آموزان تبدیل شده، تصریح‌کرد: با توجه به این که هوشمندسازی و تجهیز مدارس و کلاس‌ها به امکانات و فناوری‌های نو، فرآیند یادگیری را تسریع و ماندگاری آن را بیشتر می‌کند، همه تلاش خود را برای تجهیز مدارس به کار گرفته‌ایم.

به گفته سویزی، در چهار سال گذشته تعداد دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان و نمونه‌دولتی 60 هزار بود که این تعداد اکنون به 150 هزار نفر افزایش یافته و تعداد شهر و مناطقی که مدارس استعدادهای درخشان در آن فعال بود از 92 به 206 شهر و منطقه رسیده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که همواره انگشت اتهام در توسعه مدارس استعدادهای درخشان و نمونه‌دولتی بر توسعه کمی بوده، اما این مرکز در کنار توسعه کمی، توسعه کیفی را در چهار محور آموزشی، پرورشی، فناوری و نیروی انسانی در دستور کار قرار داده است.

وی اضافه کرد: بر همین اساس آزمون پیشرفت تحصیلی ویژه دانش‌آموزان سوم راهنمایی و اول متوسطه برگزار شد که نتایج تحلیلی آن بزودی ارائه می‌شود.

سویزی، با اشاره به افزایش مدال‌های طلای جهانی المپیادهای دانش‌آموزی گفت: در سال 89 سه طلای جهانی، سال 90، پنج طلای جهانی و سال 91، هفت طلای جهانی حاصل تلاش دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف المپیادهای جهانی بود و با این روند پیش‌بینی می‌کنیم امسال موفقیت چشمگیری را در کسب مدال‌های طلای المپیاد داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها