به دنبال انتشار گزارشی تازه درباره جاسوسی آمریکا از شهروندان برزیلی، دولت این کشور خواستار ارائه توضیحات کاخ سفید شد. به گزارش فارس، آنتونیو پاتریوتا، وزیر امور خارجه برزیل در بیانیه‌ای اعلام کرد از گزارش‌هایی درباره جاسوسی آمریکا از شهروندان این کشور عمیقا نگران شده است.
کد خبر: ۵۷۷۶۷۵

پاتریوتا گفت: دولت برزیل از طریق سفارت آمریکا در برزیل و سفارت برزیل در واشنگتن، خواستار ارائه توضیحات در این باره است. وی افزود برزیل از سازمان ملل خواهد خواست تدابیری برای جلوگیری از سوءاستفاده و حفاظت از حریم شخصی کاربران اینترنتی اتخاذ کند و قوانینی برای دولت‌ها در نظر بگیرد تا این قوانین با تضمین امنیت سایبری، از حقوق شهروندان و حاکمیت کشورها محافظت کند. تاکنون سفارت آمریکا در برزیل از ارائه هرگونه توضیحی درباره این مساله خودداری کرده است.

البته دفتر اطلاعات ملی در آمریکا درباره جاسوسی در کشورهای خارجی بیانیه‌ای منتشر کرده است. در این بیانیه آمده است: دولت آمریکا این مساله را از طریق کانال‌های دیپلماتیک به شرکا و متحدانمان در قاره آمریکا پاسخ خواهد داد. ما نمی‌خواهیم به طور علنی در باره این فعالیت‌های ادعایی خاص پاسخ دهیم؛ اما می‌توانیم این مساله را روشن کنیم که آمریکا اطلاعات خارجی را به همان روشی که دیگر کشورها جمع‌آوری می‌کنند، گردآوری کرده است.

این واکنش مقامات برزیلی پس از آن صورت گرفت که روزنامه گلوبوی این کشور روز یکشنبه به نقل از اسناد منتشر شده از ادوارد اسنودن گزارش داد که فعالیت‌های تلفنی و ایمیلی شرکت‌ها و شهروندان برزیلی طی یک دهه گذشته هدف برنامه‌های نظارتی و جاسوسی سازمان اطلاعات آمریکا بوده است. بنا به نوشته این روزنامه، برزیل به همراه چین، روسیه، پاکستان و ایران از اولویت‌های برنامه‌های جاسوسی و نظارتی سازمان امنیت ملی آمریکا بوده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها