مردی که با ارسال پیامک برنده شدن در قرعه‌کشی، زنی جوان را فریب داده و با دریافت اطلاعات شخصی و بانکی او، شش میلیون تومان از حسابش سرقت کرده بود، از سوی پلیس فتای استان البرز دستگیر شد.
کد خبر: ۵۷۳۴۴۹
جایزه قلابی 6 میلیون تومان آب خورد

به گزارش جام‌جم، سرهنگ یزدان نیکنام رئیس پلیس فتای استان البرز گفت: هفته گذشته زن جوانی با حضور در پلیس فتای استان البرز از سرقت شش میلیون تومان پول از حساب بانکی‌اش خبر داد. در تحقیق از شاکی معلوم شد، او یک پیامک تلفنی دریافت کرده که در آن نوشته شده بود چون با اینترنت قبوض خود را می‌پردازید و اینترنتی خرید می‌کنید، در قرعه‌کشی برنده شده‌اید و می‌توانید جایزه‌ای دو میلیون تومانی دریافت ‌کنید. چند ساعت بعد دوباره از همان شماره، پیامکی دریافت کردم که از من خواسته شده بود، برای تائید هویت و ارسال جایزه، شماره حساب بانکی و مشخصات خودم را به آن شماره پیامک بزنم.

پول شاکی غیب شد

وی افزود: شاکی مشخصات و شماره حسابش را پیامک می‌زند، اما هر چه منتظر می‌شود خبری از دریافت جایزه‌اش دریافت نمی‌کند. روز بعد هنگام بررسی حساب بانکی‌اش متوجه می‌شود، شش میلیون تومان از حسابش کم شده است.

نیکنام یادآور شد: ماموران فتا تحقیق در این باره را آغاز کردند و معلوم شد، پول‌های سرقتی به طور اینترنتی برداشت شده و بخشی از آن بابت هزینه قبض تلفن همراه یک مرد که در کرج ساکن بوده، واریز شده است. بنابراین وی به عنوان تنها مظنون پرونده دستگیر شد. در تحقیق از این مرد او مدعی شد، یکی از دوستانش هزینه قبض تلفن همراهش را اینترنتی پرداخت کرده و از سرقت پول شاکی خبری ندارد.

رئیس پلیس فتای استان البرز خاطرنشان کرد: در پی اظهارات ضدونقیض متهم، او سرانجام اعتراف کرد به طور اتفاقی شماره شاکی را به دست آورده و پیامکی مبنی بر برنده شدن وی در قرعه‌کشی به شماره او ارسال کرده و وقتی متوجه شده شاکی فریب خورده و شماره حساب بانکی‌اش را برایش فرستاده است، از این فرصت استفاده کرده و شش میلیون تومان از حساب وی دزدیده و اینترنتی خرید کرده و علاوه بر آن هزینه قبض تلفن خود را هم پرداخت کرده است.

زنگ خطر برای مردم

سرهنگ نیکنام ضمن هشدار به مردم از آنها خواست در صورت دریافت پیامک‌هایی مبنی بر این ‌که در قرعه‌کشی‌های اداره و سازمان‌های مختلف برنده شده و جوایز نقدی به شما تعلق می‌گیرد، به این‌گونه پیامک‌ها توجه نکنند و ابتدا در تماس با سازمان‌ها و اداره‌هایی که به نام آنها این پیامک‌ها ارسال شده است، صحت موضوع را بررسی کنند تا در دام چنین افراد کلاهبرداری گرفتار نشوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها